Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe werkt planten kruisen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hoe werkt planten kruisen

Okee oke ik hoor het al Maar weet je, ik ben natuurlijk niet dom, en ik hou heeeel erg veel van wiet, dus ik heb beloofd mijn ouders elk jaar te helpen met de camping, en rond april moet je alle tenten opzetten etc dan zoek ik snel me spots, plant ik in mei, en dan aan het eind van de zomer kom ik met de oogst weer naar nederland alleen is het wel verelend met die k*t doane :/

---------- Post added at 22:37 ---------- Previous post was at 22:32 ----------

En jullie vergeten, dat GEEN EEN wiet plant is toegestaan in frankrijk, zelfs niet1 grammetje wiet!

Comment

dan gewoon in frankrijk lekker blijven en alles op roken verder reikt mijn verstand ook niet groetjes

Comment

ahh, gewoon verstoppen in een fles wijn joh
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ha bedankt voor al jullie leuke reacties

Comment

Hoe weten mensen die seeds verkopen dat ze feminised zijn eigenlijk?

Comment

Doordat de zadenkweker feminised zaden aan hun heeft verkocht.

Comment

Ja dat snap ik maar hoe weet die zadenkweker dat dan?

Comment

Die zadenkwekers gebruiken daartoe een giftig spulletje: gibberellic acid. Daar schijnen de meeste planten female door te worden.
                  Last edited by Xtreme; 6 February 2012, 08:30.

Comment

Ohh oke bedankt Xtreme

Comment

Er wordt trouwens naast de acid ook nog vaak colchicine gebruikt, een extract van de herfststijlloos (een bolgewas dat in het najaar groeit en sprekend op een krokus lijkt) De vrouwtjes krijgen dan geen 2 X-chromosomen maar 3 of meer (voor grotere toppen). Dat zijn dan geen diploide maar poliploide planten. Onze huis- tuin en keukenaardbei heeft vaak 8 X-chromosomen: deze aardbei is dus octoploide. De vruchten zijn dan ook veel groter dan die van de voorvader, de wilde bosaardbei.

Comment

Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

Comment

Wow, ziet er allemaal ingewikkeld uit.. Niks voor een beginner als mij denk ik

Comment

@ Monty Gibberellinezuur maak de plant dus zelf aan , zo giftig is het niet. Colchicine daarentegen wel!

Klopt Monty, maar ik heb ooit mensen in een soort ruimtepakken met gasmaskers bezig gezien planten (geen wiet) te feminiseren: dat was echter met een of andere zilververbinding en dus niet met gibbellerinezuur. Een stommiteit mijnerzijds: ik was vergeten dat feminiseren op meer dan een manier plaatsvindt. En colchicine is inderdaad uiterst giftig: naar het schijnt zijn gewassen, nadat de zaden met colchicine zijn bewerkt, pas na een aantal generaties geschikt voor menselijke consumptie.

---------- Post added at 09:04 ---------- Previous post was at 08:25 ----------

Last edited by Xtreme; 6 February 2012, 08:55.

Comment

Interresante shit blijft dat..

kan toch ook door je plant bijv lichtstress te geven of langer laten staan??
                              Zijn er trouwens breeders die alleen fem zaad dat op natuurlijke wijze is verkregen verkopen??

Smookse

Comment

Re: Hoe werkt planten krijsen

Klopt xtreem
                                sts kan paars-bruine vlekken op je huid geven en er komt basis stof vrij wat je longen kan aantasten, dus handschoenen en ademmasker!

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...osulfaat-(STS)
                                minieme concentraties.

Interresante shit blijft dat..

kan toch ook door je plant bijv lichtstress te geven of langer laten staan??
                                Zijn er trouwens breeders die alleen fem zaad dat op natuurlijke wijze is verkregen verkopen??
                                Hier staan de verschillende methodes http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...e-zaden-kweken

ook de Rodelization methode van soma.

Comment

Bezig...
                                X