Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik heb een mooie k2 soort buiten op staan maar ik heb een aantal vragen. Het weer wordt steeds slechter dus ik haal mijn plant vaak naar binnen vanwege wind. Hij staat namelijk in een pot.

    Iemand heeft mij verteld dat ik hem de laatste weken van oktober met slecht weer ook wel binnen onder een tl buis kan zetten. 12 uur licht/ 12 uur donker. Klopt dit en hoe kan ik precies zien of mijn plant klaar is om te oogsten.

    Groeten, Violators

    #2
    Re: Vraag

    Welkom violators,

    Stel je even voor in de members introduction sectie:
    member-introduction.html


    Zodra je je plant onder een TL zet (let op, de plant moet enorm dicht bij de lamp staan, maar er niet tegen aan) met 12/12 zal deze gaan (verder) bloeien.

    Dmv de 'trichomes' kun je zien of je plant klaar is om geoogst te worden. Smokey heeft hier vaak antwoord op gegeven, je kunt het antwoord vinden met de 'ZOEK' knop boven in (of: search.php)

    Succes, heb je vragen? > Shoot!
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: Vraag

      Hey violators

      Je bent nieuw, dus ik vraag je even je voor te stellen in onze members section:
      member-introduction.html

      Voor je vraag:
      Je kan je plant op 12/12 zetten binnen, zodat hij in de bloei blijft, en ook kan uitbloeien binnen des noods. De zon is beter dan een tl-balkje. Maar een tl-balkje is beter als regen en wind

      Over wanneer je moet oogsten:
      Je kan het beste oogsten wanneer de trichomes een beetje amberkleurig zijn, dat zijn die kristalletjes die op het blad worden gevormd in de bloei:

      Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
      Probeer te kijken naar je trichomes/kristallen, wanneer deze Milky(wit laagje) naar amber gaan moet je oogsten.

      Helder = Nog niet oogsten, nu oogsten zal je opbrengst zwaar verminderen!
      Milky= Meer high gevoel
      Miky/Amber= een mix
      Amber= Meer stoned achtig gevoel (Hangt natuurlijk ook af, Sativa Indica enz)

      Als je TE lang wacht is je plant over haar toppunt, dan is de kwaliteit van het eindproduct niet wat het geweest heeft kunnen zijn.


      Milky


      Amber
      Succes man!

      Edit: Weedy je was me net voor

      Comment


        #4
        Re: Vraag

        Bedankt voor de info. Ik heb vaker gehoord dat je naar de thc haren van toppen moet kijken maar die zijn bij mij nog wel goed wit. De ene wat meer dan de ander maar het lijkt als of die nog vol aan het bloeien is. Moet zeggen dat ik heb wel lastig vind, hebben jullie misschien wat voorbeelden van toppen die klaar zijn voor oogst?

        Groeten

        Comment


          #5
          Re: Vraag

          in dat geval kijkt men of 80% van de haartjes bruin zijn, echter is het kijken naar de kristallen beter.

          Comment


            #6
            Re: Vraag

            Over wanneer je moet oogsten:
            Je kan het beste oogsten wanneer de trichomes een beetje amberkleurig zijn, dat zijn die kristalletjes die op het blad worden gevormd in de bloei:

            Ok, ik dacht eerst dat je hier mee de haren bedoelde, stom. Ik wist niet dat de kristallen ook van kleur veranderde. Ik dacht dat ze gewoon wit bleven. Moet ik nu gewoon met een vergroot glas het in de gaten houden aankomende weken?

            Nog een andere vraag. Op dit moment geef ik nog steeds voeding maar ik heb begrepen dat ik daar een aantal weken van te voren mee moet stoppen en over gaan op water. Wanneer weet ik wanneer ik over moet stappen op water? Alvast bedankt!


            Groeten

            Comment


              #7
              Re: Vraag

              De laatste anderhalve week tot week voor je gaat oogsten mag je geen voeding meer geven. Dit zou de smaak niet ten goede komen. Je moet een beetje voor jezelf beslissen wanneer je gaat oogsten, of je zou hier een foto moeten posten. Normaal gezien oogst men eind oktober.

              Greetz

              Comment


                #8
                Re: Vraag

                Ok, ik hou voor de zekerheid anderhalve week aan. bedankt!
                Ik heb snel wat foto's gemaakt, ik hoop dat jullie aan de hand hier van wat positieve kritiek kunnen geven Maar zelf vind het een beauty
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: Vraag

                  Hey, mooi man! Hij is misschien een beetje overvoed of ondervoed... Niet heel erg hoor, don't worry.

                  Mag ik vragen hoe vaak je de aanbevolen dosis voeding geeft?

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraag

                    Ik gaf eerst zo goed als elke dag voeding. Soms deed ik een dagje water tussendoor of niks door veel regen. Om eerlijk te zijn deed ik het een beetje op gevoel maar wel met de dosering die op de fles staat

                    Comment


                      #11
                      Re: Vraag

                      En je gebruikt zeker geen cannabis voeding of wel?

                      geen cannabisvoeding - iets meer voeding gaan geven
                      wel cannabisvoeding - zo doorgaan met de aanbevolen hoeveelheid

                      Comment


                        #12
                        Re: Vraag

                        ja het is wel cannabisvoeding. Ik kan het merk voeding hier wel posten maar ik weet niet of dat helemaal de bedoeling is. Ik bedoelde met de aanbevolen hoeveelheid. De verhouding van 1 op... die doe ik zo precies mogelijk. Maar de voeding geven bij het drinkwater wisselt. Zo goed als elke dag 1 liter drinkwater met de voeding erin. I.i.g tof dat je ff mee denkt!

                        Groeten

                        Comment

                        Bezig...
                        X