Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Telen op balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Telen op balkon

    Korting op 420shop
    Hoi lotgenoten,

    zelf wiet telen is mij totaal vreemd, heb vroeger in me ouderlijk huis 1x een (purple)wietplant van 2mtr in de tuin gehad maar dat was meer geluk dan wijsheid volgens mij.
    Hopelijk kunnen jullie mij wat wegwijs maken in deze nieuwe wereld..heb de laatste tijd veel gelezen over dit alles, maar het word steeds ingewikkelder lijk het wel..je moet onderhand een volleerd chemicus zijn aangezien er zoveel spul op de markt is om de groei van je plantjes te bevorderen pff
    Ik dacht zelf aan me balkon (woon op de 15de verd. met een grote loggia pal op het zuiden, ideaal lijk me zo)
    Nu heb ik dus een paar gefeminiseerde autoflower Haze-zaadjes van Royal Queen Seeds besteld, die hebben 10 tot 12 weken nodig.
    Mijn eerste vraag: kan ik al over een maand (half April) met de 1e teelt beginnen? Zo ja die eindigt dan rond begin Juli en zou ik dan gelijk daarna een 2de teelt kunnen doen? ..die zou dan rond eind September klaar moeten zijn.
    Met ontkiemen enzo wilde ik Spongepotjes gebruiken en als dan de stekkies en wortels sterk genoeg zijn verpotten naar wat grotere potten. Wat zouden jullie mij adviseren qua grond/aarde? Geen potgrond toch, stekgrond of mixen met nog iets?
    Ik las ook ergens dat regenwater het beste is, maar kan kraanwater ook? (na misschien een toevoeging)
    En welke tips en middeltjes zouden jullie mij nog meer adviseren..pk13/14 voor bloei bijv

    Mvg, Dennis
    Last edited by Dennis76; 11 March 2012, 15:44.

    #2
    Re: Telen op balkon

    Klinkt allemaal goed ik zou gaan voor gewoon kraan water. Autoflower zaden hebben geen behoefte aan voeding daar voor leven ze te kort en zit er genoeg voeding in jou aarde die je gebruikt.
    Je kan half april wel beginnen als je maar op let dat er geen vorst meer komt en ze bij slecht weer beetje beschut weg zet.

    Groetjes
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Telen op balkon

      als je rond half april begint dan kan je zekers wel 2 oogstjes draaien op een zomer hoor! heb ik vorig jaar ook gedaan! Ik gaf ze gewoon kraanwater en in de 4-6e week bloei kleine hoeveelheid bloeivoeding mee. voor de rest hebben ze niks nodig!

      Comment


        #4
        Re: Telen op balkon

        Een fijne grondmix van de growshop is beter voor Cannabis dan de modder uit het tuincentrum of van de Aldi.
        Paar zakjes lightmix zijn niet zo duur.
        Flesje BAC (of Canna) bloeivoeding erbij voor de bloei en gaaaaan..
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Telen op balkon

          Bedankt allen! Het gaat dus gewoon kraanwater worden, Lightmix als aarde/voeding en dan later een flesje bloeivoeding...dat kan allemaal niet zo moeilijk zijn. Hopelijk word het een lange warme zomer...
          Als de zaden ontkiemd zijn en boven de grond uitkomen moeten ze dan gelijk onder (TL)lampen of is voor het raam zetten goed genoeg? (..totdat ze sterk genoeg zijn om in grotere potten te plaatsen)

          Comment


            #6
            Re: Telen op balkon

            Hoi,

            kan een groeivoeding van BAC ook geen kwaad? De bloeivoeding heb ik al besteld en kan ik dit dan nog aanvullen met een booster als Greensensation of is dat iets teveel van het goede?
            Ik twijfel ook nog tussen Lightmix en Growmix..zit er een groot verschil tussen die 2?

            Mvg, Dennis

            Comment


              #7
              Re: Telen op balkon

              ja, die groeivoeding kan wel kwaad. In de aarde die je gaat gebruiken zit zat voor de groeiperiode van autoflowers, meer toevoegen betekend niet dat je plant sneller gaat groeien. integendeel, het kan haar de das om doen.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Telen op balkon

                Okey thanks, omdat die Plagron Lightmix maar voor ong 3weken voeding bevat twijfelde ik tussen de light-en growmix.
                Maar waar voed je de plantjes dan de rest van de periode mee aan..al na 3/4 weken met BAC bloeivoeding? Die Haze bijv duurt vrij lang voor een autoflower (10 tot 12weken) vandaar.
                En kan ik bij die BAC bloeivoeding in een later stadium ook nog wat Green Sensation toevoegen of is dat dubbel op en dus funest..

                Mvg, Dennis
                Last edited by Dennis76; 11 March 2012, 15:56.

                Comment


                  #9
                  Re: Telen op balkon

                  tsja, voedingsproducenten willen graag hun produktjes verkopen natuurlijk, het liefst de hele lijn in een keer. Ik voed mijn autoflowers hooguit 2-3x bij, en dan met bloeivoeding omdat dat de langste periode in hun bestaan is, en omdat ze dan ook het meeste voeding gebruiken. Veel hangt af van je potmaat : hoeveel aarde is er beschikbaar en hoeveel voeding zit er in die aarde. Met de potgrond die ik gebruik (intratuin standaard spul) ben ik nog geen tekorten tegengekomen...
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Telen op balkon

                    Dus dan is zoals QnQ ook al had vermeld Lightmix voldoende..okey bedankt.
                    Ik wilde de kleine plantjes dan na ong 2 a 3 weken gaan verpotten van 1 ltr potjes naar 12 a 15 ltr Smartpotten. Groot genoeg toch?

                    Mvg, Dennis
                    Last edited by Dennis76; 11 March 2012, 18:13.

                    Comment


                      #11
                      Re: Telen op balkon

                      tsja, wat is potmaat als je HJM's creaties hebt gezien

                      Luister naar QnQ > hij heeft gelijk
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: Telen op balkon

                        wow in P9-potjes. Okey ik snap je punt, kleiner dan 12ltr kan dus ook.
                        Hey en wie ben ik om QnQ in twijfel te trekken. Ik rook dan al wel zo'n 20jaar deze geweldige plant, maar van het telen ervan heb ik niet veel kaas gegeten.
                        Al leer ik op dit forum elke dag weer een hoop bij, maar er is ook zo veel over te lezen.
                        Soms word het echt een overkill aan informatie omdat je natuurlijk zo goed mogelijk gekweekte wiet wilt hebben en dus het beste met je plantjes voor heb.
                        Last edited by Dennis76; 14 March 2012, 20:32.

                        Comment


                          #13
                          Re: Telen op balkon

                          Weet iemand waar je de bloeivoeding het beste kan bewaren? Op de fles staat koel en donker bewaren..koelkast? Of is dat te koel
                          En ik heb de zaadjes nu nog in de koelkast liggen maar moet ik die een bepaalde tijd voor het zaaien er al uit halen?

                          Mvg, Dennis

                          Comment


                            #14
                            Re: Telen op balkon

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dennis76 View Post
                            Weet iemand waar je de bloeivoeding het beste kan bewaren? Op de fles staat koel en donker bewaren..koelkast? Of is dat te koel
                            En ik heb de zaadjes nu nog in de koelkast liggen maar moet ik die een bepaalde tijd voor het zaaien er al uit halen?

                            Mvg, Dennis
                            Ik zou de voeding gewoon op de koelste plaats in huis/schuur bewaren net als de zaadjes.
                            De koelkast is ook een vochtige plek dus ik hoop dat je zakje goed dicht is.

                            Comment


                              #15
                              Re: Telen op balkon

                              Ja zakje is luchtdicht verpakt. Het ging er mij meer om of de zaden niet eerst moeten acclimatiseren..bijv 12 of 24 uur voor het zaaien uit de koelkast halen..iemand???

                              Wat betreft die BAC bio bloeivoeding..heb vandaag contact gehad met BAC zelf en wat blijft nu..op sommige (nieuwe) flessen staat een drukfout, waaronder de mijne. Dus niet koel bewaren maar gewoon tussen de 5 en de 40graden is goed genoeg.

                              Comment

                              Bezig...
                              X