voorgegroeid plantje ten vroegste buiten?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • CelisMan
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2008
    • 561

    #1

    voorgegroeid plantje ten vroegste buiten?

    Korting op 420shop
    hey folks, ik ben er weer met een buitenkweekje

    ik heb sinds een klein maandje een plantje binnen staan, onder wat spaarlampen, en hij doet het redelijk goed. Sorry voor de crappy foto, maar het geeft je een idee


    maar deze plant is eigenlijk bedoeld voor buiten, in mijn prachtige moestuintje (zie topic: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...light=moestuin )

    Mijn vraag nu is, wanneer kan ik mijn plant (dat geen zaadje meer is en dus wel wat meer kan hebben) ten vroegste buitenzetten? Ik maak mij vooral zorgen om lichturen, de koude kan ik nog oplossen door een geïmproviseerd serretje. Wat is het minimaal aantal uur zonlicht dat een plant moet hebben zonder hem al teveel stress te bezorgen? En telt schemering ook als daglicht of... ? Hij staat nu gewoon op 16uur, maar als ik daarop moet wachten... Mijn kast (en lamp) is namelijk helemaal niet zo groot en ik vrees dat vooral mijn lamp (3x 24watt) binnenkort niet voldoende zal zijn voor mijn plantje.

    Iemand die hier wat meer over weet, voel je vrij!

    Greetz celis
    grow da weed, smoke it's buds
  • Dissi
    T.H.C. Master
    MemberLucky Member
    • Jun 2010
    • 512

    #2
    Re: voorgegroeid plantje ten vroegste buiten?

    Je moet niet wachten op 16 uur lichtuur, dat is alleen onze langste dag dekn ik, op 11 juli.
    Ik zet meestal rond mei buiten, dan zijn de dagen wat warmer, en zou er geen nachtvorst meer mogen optreden.
    Je kan ze natuurlijk in april al wat laten wennen aan het buitenzonnetje (harden van de plant), want zeker direct buitenlicht is altijd sterker dan een lamp.
    Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

    The plant of today, makes the planet of tomorrow.

    Comment

    • tumble trimmert
      Banned
      • Mar 2010
      • 3610

      #3
      Re: voorgegroeid plantje ten vroegste buiten?

      gewoon eind april de deur uit trappengewoon drijgen met de kliko moet je kijken hoe snel ze dan groeit.

      Comment

      • angel777
        Cronic Grower
        • Mar 2010
        • 3409

        #4
        Re: voorgegroeid plantje ten vroegste buiten?

        hier schieten de zaden buiten gewoon uit de grond dus wat is het probleem?
        wachten tot het mooier weer word?
        het is en blijft niks anders dan veredelt onkruid
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment

        • Icefire
          Advanced Stoner
          • Mar 2011
          • 66

          #5
          Re: voorgegroeid plantje ten vroegste buiten?

          Ik krijg mijn zaadjes deze week binnen en laat ze binnen eerst opgroeien dus gaan ze midden/eind april de tuin in.

          Comment

          • CelisMan
            Junior Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2008
            • 561

            #6
            Re: voorgegroeid plantje ten vroegste buiten?

            april dus, oké zien of mijn kastje het trekt
            grow da weed, smoke it's buds

            Comment

            • CelisMan
              Junior Grower
              MemberLucky Member
              • Jun 2008
              • 561

              #7
              Re: voorgegroeid plantje ten vroegste buiten?

              hey mannen, ik heb mijn plant een paar weken geleden buiten gezet, maar hij is ziek ziek ziek hard gaan bloeien

              hopen dat hij er bovenop komt... Ik zal eens wat foto's laten zien, ik heb echt schrik dat de stress van reveg hem fataal wordt. één en al witte haren
              grow da weed, smoke it's buds

              Comment

              • TGIF
                Elite Stoner
                MemberLucky Member
                • Apr 2012
                • 141

                #8
                Re: voorgegroeid plantje ten vroegste buiten?

                Hebben koude nachten tussen gezeten in combinatie met lichturen: Ik ben niet verbaasd.
                Ik gooi ze pas naar buiten rond 14 mei: Kans op vorst is dan echt minimaal.

                Comment

                • ceBep
                  Retired
                  • Jun 2009
                  • 4745

                  #9
                  Re: voorgegroeid plantje ten vroegste buiten?

                  That's a matter of opinion....datum van buiten zetten bedoel ik.

                  Hier staan ze al weken buiten, dit jaar geen vroege bloei te zien.
                  Echter kan het voorkomen dat er eentje vroeg in de bloei schiet. Naar mate de uren langer worden revegt ze.
                  Vertraging zal er zijn, maar afbloeien en een respectabele oogst behalen moet geen probleem zijn (ik spreek uit ervaring )

                  Comment

                  • CelisMan
                    Junior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jun 2008
                    • 561

                    #10
                    Re: voorgegroeid plantje ten vroegste buiten?

                    ja 'buiten zetten' was het niet echt, eerder voor het raam zetten: geen kou, wel daglicht.
                    hij staat nu maar een weekje buiten, had haar buiten gezet met die 2dagen goed weer...
                    Okay vale ik vertrouw erop! zie wel niet hoe uit die bos haren ineens weer een stengel tevoorschijnkomt. Vallen de toppen er gewoon af of? overal kleine topjes namelijk...

                    greetz
                    grow da weed, smoke it's buds

                    Comment

                    • ceBep
                      Retired
                      • Jun 2009
                      • 4745

                      #11
                      Re: voorgegroeid plantje ten vroegste buiten?

                      Zal ff een foto erbij doen van mijn revegger.
                      Dit was ze na uit de pot te zijn getrokken door de hond, dit kwam er nog ff bovenop!!!


                      Dit was in de bloeiperiode


                      Dus ik heb destijds de moed niet laten zakken en heb er een mooie oogst van gehaald.....dus het is heel goed mogelijk

                      Comment

                      • CelisMan
                        Junior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2008
                        • 561

                        #12
                        Re: voorgegroeid plantje ten vroegste buiten?

                        die van mij heeft echt wel gelijk 1000keer meer witte haren en echt al topvorming tov jouw eerste foto, je kan amper van bloeien spreken...
                        ik zal eens een fototje trekken volgend weekend
                        grow da weed, smoke it's buds

                        Comment

                        Bezig...