Hi all,
ik plan dit jaar me eens te wagen aan autoflowers (een sativa
en een indica
; iemand suggesties voor zo 'puur' mogelijke strains?). Deze zijn pakweg 9 weken na ontkiemen oogstklaar.
Ik vroeg me af wat de beste moment is om deze dan te laten ontkiemen? Kijk ik naar de zonuren, daglengte en/of temperatuur?
- Als ik kijk naar de daglengte (het meeste licht, maar ni persee de meeste directe zon) wil ik dat de plantjes zo veel mogelijk licht krijgen de laatstse 4 weken. Dus, met de langste dag rond 21/6; moeten ze ontkiemen rond half mei.
- Kijk ik echter naar zon/temperatuur; merk ik op de grafiek dat er ni zo veel verschil is tussen mei, juni, juli en augustus. Met de warmste temp in juli, lijkt dit dan ook de ideale bloeiperiode, dus ontiemen 9 weken voor begin augustus ofte ontkiemen begin juni.
Een ander plan is 2 keer te planten: eind april (oogst begin juli), en eind juni (oogst begin sept, buiten zetten na oogst 1ste). Ik wil op geen enkel moment meer als 2 plantjes tegelijk hebben
Wat extra info:
Daglengte op 50° NB:
ndaglen50.jpg
gem. zonuren op 50° NB:
sunshine_duration_nl_1981_2010.png
gem. max temp op 50° NB:
max_temp_nl_1981_2010.png
PS: is het nuttig buitenkweek autoflowers te toppen?
Thanks!
ik plan dit jaar me eens te wagen aan autoflowers (een sativa
; iemand suggesties voor zo 'puur' mogelijke strains?). Deze zijn pakweg 9 weken na ontkiemen oogstklaar. Ik vroeg me af wat de beste moment is om deze dan te laten ontkiemen? Kijk ik naar de zonuren, daglengte en/of temperatuur?
- Als ik kijk naar de daglengte (het meeste licht, maar ni persee de meeste directe zon) wil ik dat de plantjes zo veel mogelijk licht krijgen de laatstse 4 weken. Dus, met de langste dag rond 21/6; moeten ze ontkiemen rond half mei.
- Kijk ik echter naar zon/temperatuur; merk ik op de grafiek dat er ni zo veel verschil is tussen mei, juni, juli en augustus. Met de warmste temp in juli, lijkt dit dan ook de ideale bloeiperiode, dus ontiemen 9 weken voor begin augustus ofte ontkiemen begin juni.
Een ander plan is 2 keer te planten: eind april (oogst begin juli), en eind juni (oogst begin sept, buiten zetten na oogst 1ste). Ik wil op geen enkel moment meer als 2 plantjes tegelijk hebben
Wat extra info:
Daglengte op 50° NB:
ndaglen50.jpg
gem. zonuren op 50° NB:
sunshine_duration_nl_1981_2010.png
gem. max temp op 50° NB:
max_temp_nl_1981_2010.png
PS: is het nuttig buitenkweek autoflowers te toppen?
Thanks!

Comment