Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geweldige ontdekking om te kiemen/voorgroeien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geweldige ontdekking om te kiemen/voorgroeien

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers, vandaag kwam ik dit tegen in de winkel.

    http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=668

    ik was al lang op zoek naar iets waar je je zaadjes lekker gecontroleerd qua temperatuur kon laten uitkomen, zo een lamp er boven blijft toch altijd wat zoeken naar juiste afstand....

    Iemand die dit al kent of ervaring mee heeft?

    Ik ben van plan om zelfs het ontkiemen hierin te laten gebeuren, vanwege de constante temperatuur

    greetz Beze

    #2
    Re: Geweldige ontdekking om te kiemen/voorgroeien

    Als een zaadje enige kans van slagen in zich heeft, moet ze onder gewone omstandigheden, zoals in je huiskamer, gewoon ontkiemen.
    Dus gewoon op de vensterbank bijvoorbeeld, zonder gedoe, wat in feite helemaal ook geen enkele nut heeft, scheelt ook weer euris.

    Comment


      #3
      Re: Geweldige ontdekking om te kiemen/voorgroeien

      k heb er ook een
      maar gebruik em alleen voor vroeg beginnen pepers en andere groente te kiemen.
      sigpic

      Comment


        #4
        Re: Geweldige ontdekking om te kiemen/voorgroeien

        op zicht natuurlijk wel maar met dit toestel ben je gewoon zeker van een constante temperatuur
        Last edited by ceBep; 19 March 2012, 17:44. Reden: quote bovenstaand bericht verwijderd

        Comment


          #5
          Re: Geweldige ontdekking om te kiemen/voorgroeien

          Ach ja, vind het zelf niet zo belangrijk een constante temperatuur voor ontkiemen en/of voorgroeien, maar dat zal wel aan het feit liggen dat ik een buitenkweker ben.
          Die zijn over het algemeen niet zo bezorgd over dergelijke dingen

          Comment


            #6
            Re: Geweldige ontdekking om te kiemen/voorgroeien

            ik ben ook een buitenkweker voor de duidelijkheid alleen het ontkiemen en voorgroeien doe ik binnen, ook omdat ik met autoflowers werk en al vroeg in het seizoen (nu) begin met een eerste kweek

            andere jaren vaak probleem met voldoende temperatuur te halen, in mijn warme living zetten is nu eenmaal geen optie vandaar dat ze op een verklaten zolderkamer komen te staan waar ik geen verwarming heb rond deze tijd van het jaar

            daarom dat ik dit hulpje eens ga uittesten. ben alleen nog niet zeker of ik de zaden zelf daarin ga laten ontkiemen of eerst een worteltje laten groeien in natte watjes....
            Last edited by ceBep; 19 March 2012, 19:33. Reden: quote

            Comment


              #7
              Re: Geweldige ontdekking om te kiemen/voorgroeien

              Mijn zegen heb je hoor

              Voorkiemen in watten e.d. heb ik achter me gelaten, stop ze zo in de stekgrond: ik heb de tijd wel, wacht gewoon tot ze komen of niet.

              Comment


                #8
                Re: Geweldige ontdekking om te kiemen/voorgroeien

                hoi,

                met het mooie weer begon het zo hard te kriebelen om toch maar wat zaadjes in mijn kweek serre te potten....

                Vandaag de temperatuur van de grond eens voor de zekerheid gemeten en die bedroeg tussen de 30 en 35 graden....

                kan dit te hoog zijn voor te ontkiemen of kan het geen kwaad? Omdat ik overal min 22, ideaal 25 graden lees.....noachtans worden veel andere groenten bijv ook ontkiemd onder een kweekserre, bij dezelfde temperaturen...

                thx in advance

                Comment

                Bezig...
                X