Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd voor mijn vrouwtjes !

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies gevraagd voor mijn vrouwtjes !

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    Sinds mei heb ik een aantal plantjes gekiemd. Een aantal Gletsjer en haze skunk.
    Nu een mooie een hoop dames over.

    Mijn vraag:
    Sommige planten zijn rond 1,5 meter gebleven en staan nu echt goed te bloeien en hebben redelijke toppen (zie Foto1) terwijl de andere planten dik 2,5 meter hoog zijn,
    en nog maar heel kleine topjes hebben.
    Als dit het verschil in soortje is,
    zoja zet de bloei bij de grote planten nog door ?
    Of had ik ze moeten toppen toen ze kleiner waren en zijn ze nu bijvoorbeeld te groot ?
    Als deplanten van 2,5meter + nog echt moeten gaan bloeien, hoelang kan dat dan nog duren, want ik ben een beetje ongerust omdat het weer erg slecht is de laatste weken,
    en de toppen nog erg klein zijn (zie foto2) ben bang voor top rot zoals ik bij andere zie!

    Met antwoorden op mijn vragen zou ik heel blij en dankbaar zijn, maar ook voor elk advies.
    Want ik ben onzeker wat ik nu voor mijn planten het beste kan doen.




    FOTO 2:



    Stukje overzicht:


    *Er staan 4 planen op de foto. Verschillende soorten ( eb ze door elkara gehaald (blush))
    en er is een plant beetje schuin gevallen.

    Alvast bedankt !!

    #2
    Gegroet!
    De ene plant heeft wat meer groeipotentieel dan de ander. Powerplant staat daar bekend voor bijvoorbeeld. Het kan em dus zeker in de genen zitten bij je planten. Helaas ken ik die gletsjer niet.
    Je hebt je planten buiten staan veronderstel ik? Dan zou, onder invloed van de wisseling van de lichturen die de zon geeft, ze nu toch wel volop in bloei moeten zijn (en eigenlijk al quasi geoogst moeten worden)!
    Je spreekt ook over toppen: Niemand heeft reeds bewezen dat het toppen van planten(waardoor ze dus 2 stammetjes krijgen) meer zou opbrengen dan wanneer je ze niet zou toppen. Anderen zweren dan bij toppen voor een grotere opbrengst. Meestal wordt toppen gedaan als de hoogte beperkt is (in een growbox bvb). De planten blijven dan kleiner en groeien iets meer in de breedte
    Persoonlijk denk ik dat het inderdaad wat te laat is om nu nog iets te ondernemen om nog voeding ofzo te gaan geven. Ik zie anders wel THC staan op de toppen (die foto met die witte 'spikkels' op je bladeren en toppen. Dus die staat reeds in bloei. Wanneer je moet gaan oogsten (en daar wacht je met het minder goeie weer best niet te lang mee) hangt af van de kleur van die thc kristallen. Zoek hier even op het forum rond over oogsten
    Trouwens: nu nog meststoffen geven gaat je rokertje geen goed doen. Er wordt aangeraden van zo'n 1-2 weken voor je gaat oogsten te stoppen met voeding te geven omdat je deze echt niet wil gaan oproken he

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Allebij bedankt voor jullie uitgebreide reacties, echt bedankt.

        Dan zullen de soort en licht de oorzaak zijn van de latere bloei.
        De plek waar ze staan is omringd door bomen, dan staan ze pas later op de dag echt vol in het licht.
        Wel jammer, want het weer is rond deze tijd erg vochtig.
        Dit betekend veel meer kans op toprot neem ik aan ?
        Ik kan ze moeilijk afdekken omdat ze zo groot zijn.
        De eerdere bloeiers zullen dan denk ik de Gletsjer zijn.

        Dan hoop ik maar dat het nog wat gaat worden,
        in iedergeval ga ik nu door met de voeding.

        Dank jullie wel!

        Comment


          #5
          Hoe minder toppen je hebt, hoe minder kans op toprot he Die paar haartjes die worden niet meteen bruin van een druppeltje. En als helemaal niet zo'n grote sativa, die zijn meestal erg ziektebestendig

          Comment

          Bezig...
          X