Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine pot snellere bloei?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kleine pot snellere bloei?

    Korting op 420shop
    Ik had een plantje die ik vergeten was over te potten. Deze stond in een kleine pot en heb ik niet naar omgekeken. Een tijdje terug vond ik hem en zat er een grote top aan.

    Als ik dus een kleine pot neem, begint de bloei dan eerder? En als er eenmaal bloei is met kleine topjes, dan de plant over pot in een grotere pot, wordt de plant dan alsnog groter?

    Groet

    #2
    Je vergeet dat je planten in een kleinere pot minder groeipotentieel hebben dan in een grotere pot. De ruimte wordt al gauw te beperkt voor de wortels om deftig te groeien en dat gaat je opbrengst dus ook niet ten goede komen. Je spreekt zelf van een grote top, maar had je die plant vroeger verpot hadden er meerdere grote toppen geweest.

    Het is alleszins niet zo dat ze in een kleinere pot sneller gaan bloeien. Dat hangt buiten allemaal af van de zon .

    Als je de plant in de eerste twee-drie weken van de bloei zou overpotten (dan zijn er nog geen "grote toppen"), groeit ze nog een weekje door omdat alle planten in de voorbloei de neiging hebben om nog wat door te groeien, ongeveer een toplengte. Het overpotten levert wel een kleine vertraging op in de bloei, reken op een halve week tot een week maximum.

    Het beste is je plant dus zeker eind juli, begin augustus in haar eindmaat te hebben staan.

    Greetz

    Comment


      #3
      Aah, dus als ik het goed begrijp de plant lekker uit laten groeien en dan in de bloei zetten.

      Ik heb vandaag een aantal zaadjes met "markster" geruild op dit forum. Kan ik deze binnen ontkiemen en kweken met zonlicht als lichtbron? Is het niet erg dat de licht cyclus 12-12 is?

      Comment

      Bezig...
      X