Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ventilatie

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ventilatie

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben compleet nieuw hier en ik wil volgend jaar (2009) ook buiten eens wat planten gaan plaatsen.

    Nu hebben wij een zeer grote schuur en daar zit een raam van 3 bij 4 meter in. Daar staat van smiddags 12 tot 3 de zon fel op dus dat is een soort van kas.

    Verder zit er in die ruimte 1 deur.

    Ik vind dit een geschikte plek voor de planten omdat ze vol in de zon staan en in de zomer de temperatuur daar lekker oploopt Ook staan ze dan beschut tegen eventueel flinke regenval , wind , etc

    Toch vroeg ik me af als ik overdag die deur open heb staan. Is dat genoeg ventilatie voor de planten? (De planten staan direct naast de deur)
    NLX outdoor kweek 2011
    Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
    De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

    #2
    Als de deur open staat zal dat zeker genoeg zijn.
    Denk er wel aan dat een raam(glas) heel veel licht tegen houd.
    Mss kan je je plantjes daar zetten wanneer het slecht weer wordt.

    Peace

    Comment


      #3
      Ja je bedoelt meer als het bv een hele week gaat regenen ofzo?

      Dan ga ik ze over het algemeen toch buiten laten staan.
      En alleen achter het raam bij langdurig regen of iets dergelijks.

      Ja ik was beetje verward want ik dacht temperatuur groeit de plant het hardst van maar dat is dan toch echt het zonlicht.
      NLX outdoor kweek 2011
      Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
      De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

      Comment


        #4
        hoi wieri wieri,

        als je volgend jaar succesvol buiten wil kweken dan moet je nu de juiste info verzamelen.
        Achter glas kweken zal je geen succes brengen. Ik sluit me helemaal bij smokey aan.
        Hoe is de ligging van de tuin. Houd er rekening mee dat de plant straks de gehele dag zon krijgt. dat wil niet zeggen dat ie het in de schaduw niet goed zal doen maar in de zon toch duidelijk beter. Neem een grote cementkuip en gebruik grond van de growshop.
        Als je de plant in een kuip zet kan je hem in de zon zetten daar waar zon is!
        Werkte bij mij perfect na zetten van de stek hoef je de eerste drie weken gen voeding te geven van dat zit al in de grond. daarna bij mesten met voeding wederom uit de growshop. En dan half augustus als de zon 12/12 word met bloeivoeding gaan werken.
        als je geoogst hebt en de wiet 2 weken hebt laten drogen, moet je nog 2 maanden curen, ( in agesloten glas in het donker bij 20 gr. C. zetten en elke dag 10 minuten laten luchten. Na twee maanden heb je dan mooie wiet. Natuurlijk is dit het geheel in een notendop. Maar op dit forum straat erg goeie info en vraag het ook eens bij de growshop.
        succes
        greetz
        sijp

        Comment


          #5
          Ja ik heb nu een plek in de tuin in de zomer is daar vanaf 12 uur sochtends tot ongeveer 8 uur savonds zon. Is dit dan genoeg? want we hebben verder geen plek in de tuin waar hij langer in de zon kan staan.
          NLX outdoor kweek 2011
          Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
          De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

          Comment


            #6
            Dat is echt wel voldoende zonlicht hoor. Mijn plantjes moesten het stellen met 3 tot 5u direct zonlicht per dag, en ik ben zeker niet ontevreden

            Greetz

            Comment


              #7
              hebde gene foto?

              Comment


                #8
                @ gooner, hij heeft het over z'n toekomstplannen

                Greetz

                Comment


                  #9
                  achter glas kweken gaat zeker ook!
                  we hebben hier een kweker die op zijn kot of appartement een plant heeft kunnen kweken en toch goed oogstje heeft gehad! link: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ort-t1756.html

                  dus het is best mogelijk hoor!
                  grtz

                  Comment

                  Bezig...
                  X