Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nu al voorbloei ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nu al voorbloei ??

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen! Ik heb al een tijdje geleden (begin maart ongeveer) een paar regular shiva zaadjes doen ontkiemen die ik in een pakje had gevonden en die zijn ondertussen al lekker gegroeid. Je kan mijn kweekverslag checken voor meer info Omdat ik op balkon kweek heb ik de plantjes getopt en gebruik ik low stress training om ze laag te houden. Nu het vreemde is, dat ik sinds een paar dagen precies al een soort van voorbloei heb bij twee van mijn plantjes:
    Deze lijkt op een mannelijke bloem, al is het hopelijk gewoon een nieuw blad ofzo. Toch had ik graag ook jullie mening gehad.
    IMG_0420.jpgIMG_0419.jpg

    En hier lijkt het weer alsof er vrouwelijke haartjes aan het groeien zijn, ik snap niet wat het is en ik vond nergens anders gelijksoortige gevallen. Hier moet ik er wel bij zeggen dat er bij het toppen wel het een en ander mis is gegaan en dat de toppen misschien wat vreemd zouden kunnen groeien, maar ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft.
    IMG_0422.jpgIMG_0423.jpg

    Misschien maak ik me gewoon zorgen voor niets, en ik zou het vreemd vinden moest dit inderdaad al voorbloei zijn maar ik dacht dat ik het toch maar eens zou navragen

    Ik ben benieuwd naar wat jullie er van denken!
    Groetjes Nipulse
    Last edited by NiPulse; 18 April 2012, 03:36.

    #2
    Re: Nu al voorbloei ??

    Duidelijk voorbloei van zowel een mannetje als een vrouwtje.

    Comment


      #3
      Re: Nu al voorbloei ??

      Eerste is duidelijk een mannetje, en de tweede vrouwelijke voorbloei.
      Doordat de zonuren buiten ook nog rond de 12 uur zat in begin maart en nu nog niet veel langer, heb je die voorbloei gekregen.
      Heb er geen ervaring mee als je ze nu terug in de groei trekt, misschien met een spaarlamp erboven zodat ie toch meer licht krijgt, totdat de dagen echt langer worden. en dan weer het balkon op.
      Maar of het dan nog wat wordt, weet ik niet.
      Misschien beter deze binnen in een kastje met spaarlampen afbloeien en voor het balkon opnieuw beginnen, dat zou ik doen

      Comment


        #4
        Re: Nu al voorbloei ??

        Eerste kan ook gewoon een Calyx zijn, goed in de gaten houden.
        Tweede serie is duidelijk vrouw.

        Na een week of 5-6 groei kun je bij de meeste planten voorbloei zien.

        nb. Oh je hebt ze al buiten staan.
        Tja, dan zijn ze meteen bloeihormoon aan gaan maken, en als het wat tegen zit, gaan ze straks terug in groei.
        Dat kun je herkennen doordat ze dan blad met minder vingers gaat aanmaken, soms zelfs blad met 1 vinger.
        Na een week of 5-6 stabiliseert het dan weer, en gaat de normale cyclus verder. Het kan je 1-2 maanden tijd, en wat opbrengst kosten. (als het geen autoflowers zijn)
        Dat is het nadeel van te vroeg buiten met normale zaden: er is geen voordeel
        Last edited by QnQ; 18 April 2012, 11:02.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Nu al voorbloei ??

          Een Calyx, was dat niet een bloemetje ofzo? Wil dat iets zeggen over het geslacht? Let's google
          Tjah als het ook zo'n weer gaat blijven ziet het er niet geweldig goed uit. Ik denk dat ik ze gewoon water zonder voeding ga geven en er een soort van kamerplantjes van ga maken Want met lampen wil ik niet beginnen eigenlijk. Tegen dat de zon weer goed schijnt zal ik een nieuwe lading ontkiemen. Waarschijnlijk terug 1 shiva zaadje (ik heb er hier nog een stuk of 100 zeker liggen) en dan wil ik nu op zoek gaan naar een lekkere autoflower.
          Maar ik had graag iets meer opbrengst gehad dan maar 10gram per plant ofzo, en met autoflowers op balkon weet ik niet of ik er iets deftig kan uithalen? Als je uiteindelijk een gewone autoflower hebt of een niet autoflower die je topt en laag houd met lst zullen ze ongeveer even laag blijven terwijl je meer zal halen van de niet auto nietwaar? Of maakt dat niet zoveel uit? Achja, ik heb nog wat tijd om zelf wat opzoekwerk te doen! Maar suggesties blijven welkom
          Het was alleszins een leuke eerste ervaring en ik heb heel wat geleerd, dus ik verwacht wel een mooi kweekje de volgende ronde!
          Alvast bedankt voor de snelle reacties Xtreme, West2010 en QNQ, het heeft me goed geholpen!!
          Peace!

          Comment

          Bezig...
          X