Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lijstje van vragen over buitenwiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lijstje van vragen over buitenwiet

    Korting op 420shop
    Hey,

    Zoals het topic al doet vermoeden heb ik een aantal vragen over het kweken van buiten wiet en ik hoop dat jullie mij daarbij willen helpen.

    - Hoeveel Cm/M is wenselijk om rondom de planten over te laten (Tussen plant A en plant B)? En als er nieuwe grond nodig is, hoeveel Cm/M grond zullen de wortels in diepte nodig hebben?
    - Welke soorten grond vinden wiet planten fijn om in te groeien en welke absoluut niet? Is een zandgrond waar brandnetels in de buurt groeien te doen of wil de wietplant liever compost/aarde?
    - Als de planten op een redelijk open veld staan, wat voor bescherming tegen moeder natuur adviseren jullie mij?
    - Is er een bepaald merk groei stimulans wat echt gebruikt moet worden bij buiten planten? Een evt. merk?
    - Zijn er insecten of andere kleine beestjes die het op (kleine) wietplantjes hebben voorzien? Zijn daar middelen tegen?
    - Wat hierboven al vermeld staat, hoe zeer maakt de grond uit waar de wietplant in staan en welke grond is slecht en welke vruchtbaar voor een wietplant?
    - De laatste vraag, hoe kan ik het best de geur maskeren/verbergen van de wietplanten?
    - De wietplant heet ''The Church'', ik neem aan dat dit handig is voor de boven vermelde informatie onder de kenners.

    Alvast hartelijk bedankt voor evt. antwoorden, ik stel het zeer op prijs.

    Groetjes,

    Karel
    Last edited by KarelKuiper; 21 April 2012, 01:17.

    #2
    Meestal voordat men begint vragen te stellen heeft die persoon zich voorgesteld (wel zo netjes). Na het voorstellen is de volgende opdracht de topic's door lezen en de zoek functie gebruiken. Ik ben van mening dat als je de forum regels netjes had doorgenomen deze topic zeker niet was gestart omdat all jouw vragen rondom buiten wiet al beantwoord zijn in andere topic 's.

    Comment


      #3
      Ps: sorry voor mijn niet correct ABN maar ik type vanaf een telefoon, en ik kon het niet zo snel corrigeren.

      Comment


        #4
        Re: Lijstje van vragen over buitenwiet

        oke excuus dan daarvoor.... Ik ken de huisregels niet helemaal. Maargoed ik ben dus Karel en een vriend van mij en ik zijn bezig met 10 planten. Ik heb wel al gezocht naar antwoorden op mijn vragen maar heb ze toch niet allemaal gevonden. Dus ik dacht als ik alle vragen eventjes bij elkaar zet heb ik alle antwoorden ook bij elkaar.

        Dus mocht je mij kunnen helpen hiermee, graag.

        Groet, Karel

        Comment


          #5
          Re: Lijstje van vragen over buitenwiet

          't Is allemaal basis kennis, dus als je eens wat topics in het buitenkweek-deel of het guerilla-deel doorneemt kun je de antwoorden op al je vragen vinden.
          Het is nog vroeg zat, je hebt nog een paar weken om te lezen.
          animated-smileys-reading-014.gif
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Lijstje van vragen over buitenwiet

            - Hoeveel Cm/M is wenselijk om rondom de planten over te laten (Tussen plant A en plant B)? En als er nieuwe grond nodig is, hoeveel Cm/M grond zullen de wortels in diepte nodig hebben?
            Dit forum is voor hobby kwekers hoeveel planten wil jij gaan zetten?
            - Welke soorten grond vinden wiet planten fijn om in te groeien en welke absoluut niet? Is een zandgrond waar brandnetels in de buurt groeien te doen of wil de wietplant liever compost/aarde?
            Als er brand netels groeien zit je goed
            - Als de planten op een redelijk open veld staan, wat voor bescherming tegen moeder natuur adviseren jullie mij?
            Vertrouwen op moeder natuur da doen wij ook
            - Is er een bepaald merk groei stimulans wat echt gebruikt moet worden bij buiten planten? Een evt. merk?
            Dat heb je buitne in volle grond niet echt nodig
            - Zijn er insecten of andere kleine beestjes die het op (kleine) wietplantjes hebben voorzien? Zijn daar middelen tegen?
            Yup luizen konijnen en alle beestjes uit de natuur hebben het voor zien op jou planten en dan hebben we het nog niet over schimmel
            - Wat hierboven al vermeld staat, hoe zeer maakt de grond uit waar de wietplant in staan en welke grond is slecht en welke vruchtbaar voor een wietplant? Denk als een boer op elke grond groei wel wat daarnaast is cannabis onkruid da groei over al
            - De laatste vraag, hoe kan ik het best de geur maskeren/verbergen van de wietplanten?
            Hier hebben we het grote probleem Cannabis geur kan je niet maskeren en je ruik het kilometers ver weg nog
            - De wietplant heet ''The Church'', ik neem aan dat dit handig is voor de boven vermelde informatie onder de kenners.
            Yup die ruik goed en word groot
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Lijstje van vragen over buitenwiet

              Hallo ,

              Even over de geur maskeren , probeer raapzaad (geel stinkend onkruid , groeit bijna overal), ik heb zelf ooit per ongeluk een 67 stuks grote plantage ontdekt , maar dat kwam niet door de geur.
              De kweker had een mooie open plek midden het bos , en zijn plantage was omgeven door raapzaad, wat best goed stinkt als je er genoeg van bij elkaar hebt staan.

              Ik ontdekte dat het een plantage was omdat de kweker een gieter en een enorme stapel potjes open bloot had liggen , en omdat de planten in een slakkenhuisformatie waren geplaatst met onafgedekte potgrond rond de stelen.

              Als hij die fouten niet had gemaakt , had ik denk ik niet eens doorgehad dat er 67 lowryders stonden, want de geur van het raapzaad was behoorlijk aanwezig en het raapzaad was anderhalve meter hoog waardoor de lowryders niet opvielen.

              Tuurlijk zul je altijd nog een wietgeur kunnen herkennen want het is net als dat je kat op het tapijt poept , en je er een bosgeur overheen sprayt , dan ruikt het in huis alsof de kat in het bos gescheten heeft .

              Ook ga ik tussen de brandnetels kweken ,(of brandnetels plaatsen als ze er nog niet staan) dat valt qua vorm niet zo op van een afstand , en mensen en dieren lopen niet graag door een brandnetelzee.
              Ik wel.

              Dan nog wat raapzaad ertussen en dan heb ik denk ik toch een stuk minder kans op ontdekking.

              Groene Groeten van Muurbloempje

              Comment


                #8
                Re: Lijstje van vragen over buitenwiet

                Ik had zelf ook 3 guerrila gusto's staan vorig jaar. ze stonden tussen de brandnetels en ik had alleen een kuiltje gegraven van 20 cm diep en 15 cm breed waar ik tuinaarde in deed. Zo hadden de plantjes een goede start. Toen ze 25 cm groot waren werden ze alle 3 opgegeten door slakken

                Ik ga ze eerst thuis voor groeien totdat ze ongeveer een halve meter zijn. Dan doe ik ze pas buiten zodat ze nooit in 2 nachten helemaal kunnen worden opgegeten door klein ongedierte.

                Groeten Joba

                Comment

                Bezig...
                X