Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten buiten zetten, eerst even voorgroeien binnen...paar vragen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten buiten zetten, eerst even voorgroeien binnen...paar vragen...

    Korting op 420shop
    hoi mensen,

    hier een paar vraagjes waarmee jullie mij vast wel willen helpen.

    De zaadjes zijn Autoflower Greenhouse Big Bang.
    Wil ze eerst even voorgroeien onder een bureaulamp (spaarlamp) want anders waaien ze denk ik kapot buiten...
    Ik heb al een tijd gelezen op internet en weet dus hoe te ontkiemen enzo...
    Maar ik wil dus wel dat alles zo goed mogelijk gaat, dus hoe kan ik het allerbeste ontkiemen? En wat zorgt ervoor dat de plant zo sterk mogelijk word en in de open wind kan staan? Dus mijn vragen zijn dus, hoe moet ik beginnen, vanaf het begin. Ik had eerst white widow maar die werd enorm uitgerekt en is dood gegaan. Dus ik wil nu dus plantjes die lekker opgepropt zijn en vooral laag. Hoe krijg ik zoiets voor elkaar?

    Alvast bedankt voor de moeite...
    Last edited by Microkweek; 10 May 2013, 10:18.

    #2
    Re: Planten buiten zetten, eerst even voorgroeien binnen...paar vragen...

    Zet ze gewoon buiten, je kunt geen sterkere plantjes kweken dan in de natuur.
    Binnen worden het iele, gestrekte plantjes die het in de "wildernis" niet gemakkelijk zullen hebben.

    Comment


      #3
      Re: Planten buiten zetten, eerst even voorgroeien binnen...paar vragen...

      Oke dus alleen binnen even ontkiemen en dan gelijk de grond in?

      Comment


        #4
        Re: Planten buiten zetten, eerst even voorgroeien binnen...paar vragen...

        Ik kiem ze niet voor, stop ze direct in de stekgrond. Maar zo heeft iedereen zijn eigen manier van voorkiemen e.d.

        Als je ze in een weiland wilt zetten zou ik ze bij huis eerst buiten laten opgroeien tot een respectabel formaat en zet ze dan uit.

        Je moet wel rekening houden met ongedierte/beesten, dus als je ze te klein wegzet wordt de kans op overleven kleiner.

        Comment


          #5
          Re: Planten buiten zetten, eerst even voorgroeien binnen...paar vragen...

          als je ze buite zet moet je wel oppassen met regen..
          en altijd niet verwachten dat je veel oogst!

          Comment


            #6
            Re: Planten buiten zetten, eerst even voorgroeien binnen...paar vragen...

            Maar zou buiten dus wel nu ongeveeer al kunnen beginnen? Of nog ff 2 weekjes wachten?

            Comment


              #7
              Re: Planten buiten zetten, eerst even voorgroeien binnen...paar vragen...

              Ik ben allang begonnen, zoals meerdere...maar ook dit is een keuze die voor je zelf moet maken.
              Het kan nu best daar niet van.

              Comment

              Bezig...
              X