Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onbekend bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    onbekend bladprobleem

    Korting op 420shop
    hallo mensen,

    Na wat rondgezocht te hebben op het forum en onze grote vriend google,
    kan ik mijn bladprobleem niet vinden.
    Grote kans dat ik het verkeerd formuleer misschien, maar waarschijnlijk gaat dit sneller.
    Ik heb nu sinds een week of 3 mijn plantjes buiten (volle grond waar lange tijd niks anders gestaan heeft dan onkruid), alles ging goed en wel maar nu ziet het nieuwe blad er behoorlijk vreemd uit.

    Zoals je kunt zien is het flink aan het krullen, maar het is nog wel een redelijk gezonde kleur, nergens zie ik verder tekenen van overbemesting zoals verbrandde bladeren, tevens geef ik ook geen voeding vanwege de (naar verwachting) voedingsrijke grond.
    mijn vraag is nu dus natuurlijk, wat is dit en moet ik er iets tegen doen, en zo ja, wat?
    foto.jpg
    So high, I can't come down.

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: onbekend bladprobleem

      Vergrootglas niet bij de hand helaas, maar met het blote oog was nog niks te zien aan beestjes in ieder geval.
      samenstelling van de grond zou eventueel kunnen, heb hem niet doorgemeten, wel een flinknstuk omgeploegd en het grootste gedeelte onkruid verwijderd.
      ik heb dezelfde planten al vanaf zaailing 2 maanden ondertussen voor mijn raam op de vensterbank, deze zien er een stuk gezonder uit dan de planten in volle grond.
      Ik moet namelijk ook toegeven dat de plantjes buiten behoorlijk slappe stammen hebben, ookal zijn ze binnen voorgegroeid, dit is natuurlijk wel op te lossen met een bamboestok oid , maar heeft dit verband met elkaar?

      Schade van de zon is na verloop van tijd en gewenning te overkomen lijkt me, en aangezien ik meer van deze planten heb die het goed doen lijkt het me geen genetisch probleem (dit specifieke probleem zie ik ook nog maar bij 1 van de 3 buiten).
      So high, I can't come down.

      Comment


        #4
        Re: onbekend bladprobleem

        En is dit een stek, of uit zaad ? Als je 'm als stek hebt gekregen kan het zelfs nog een virus zijn, zoals een vorm van TMV of HSV.
        Hoe staat ze er nu bij, zie je al verbetering ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: onbekend bladprobleem

          ondertussen verbetering, (late reactie omdat de planten niet bij mij staan mijn excuses) maar ondertussen komen de bovenste bladeren goed op gang, de planten komen allemaal uit zaad, dit probleem was ook vooral maar bij 1 plant te zien.
          ik gok toch op een schok van de wissel van binnnen in een kastje naar buiten volle grond.
          ik houd het nu verder in de gaten maar zoals het er nu uit ziet komt het goed.
          So high, I can't come down.

          Comment


            #6
            Re: onbekend bladprobleem

            Naajs..dan is het dat geweest waarschijnlijk.
            Als ze van binnen naar buiten gaan zijn ze vaak wat gevoelig voor direct zonlicht.
            Op naar de toppen!
            Gl.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X