buiten kweken in kweekkas

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • superharkema
    Retired
    • May 2012
    • 5

    #1

    buiten kweken in kweekkas

    Korting op 420shop
    Halllo ben paul en ben nieuw.Heb een vraag ik ga de taiga (dutchpassion) gelimiteerd kwekenIn kweekkasjes waar je ook wel komkomers in kweekt. Is dit handig? Wil ze later verpotten en dan buiten zeten. Graag hoor ik jullie meningen hier over!Peacee

    ---------- Post added 29th May 2012 at 00:08 ---------- Previous post was 28th May 2012 at 23:57 ----------

    Foto's volgen als ik weet hoe dat moet via telefoon
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: buiten kweken in kweekkas

    Zolang het geen extreem weer is kan je gewoon meteen buiten beginnen, dan staan ze ook lekker in de wind.
    Een kasje is niet persé nodig.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • moreweed
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Dec 2009
      • 5939

      #3
      Re: buiten kweken in kweekkas

      jeu! wietkomkommers met wat genetische manipulatie is het meteen het ideale verpakkingsmiddel, of zou je 'm bv zo direct van de plant kunnen aansteken
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment

      • superharkema
        Retired
        • May 2012
        • 5

        #4
        Re: buiten kweken in kweekkas

        Mijn bedoeling was dus om deze plantjes in 1,5 2 liter potjes teverbouwenIn mijn kweekkastje. Bij aankoop stond op site dat de taiga(dutch) passion in deze potjes zoon 50-60 cm werden genoeg.En dat ik ze in deZe potjes kon laten dus laat ze op die lengteAl bloeien door kastje donker temaken 12 uur en 12 uur Licht tegeven!Slim idee? Peace

        Comment

        • misto
          Advanced Grower
          MemberLucky Member
          • Mar 2010
          • 1011

          #5
          Re: buiten kweken in kweekkas

          dat is te klein je kan ze beter planten in een 11 liter pot.
          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

          Comment

          • superharkema
            Retired
            • May 2012
            • 5

            #6
            Re: buiten kweken in kweekkas

            Goeie morgen,

            zoals ik beloofd heb heb ik foto`s gemaakt over mijn kas. Hopelijk kunnen jullie wat advies geven in ga ze kweken eerst op mijn kamer daarna buiten!DSC00108.jpg

            Comment

            • tumble trimmert
              Banned
              • Mar 2010
              • 3610

              #7
              Re: buiten kweken in kweekkas

              mooi weer,dus naar buiten met die zooi

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: buiten kweken in kweekkas

                Zou ze allemaal in aparte potjes doen, en meteen buiten in de kas zetten. want hier help je ze niet mee.
                Wel de temperatuur in de kas in de gaten houden, die hou je liefst onder de 30 klein nulletje C.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • biopromaster
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • May 2012
                  • 263

                  #9
                  Re: buiten kweken in kweekkas

                  hey,

                  ik zet ze aleen met minder weer in de kas
                  grtz

                  Comment

                  • superharkema
                    Retired
                    • May 2012
                    • 5

                    #10
                    Re: buiten kweken in kweekkas

                    Oke gooi die groene bak vol met potgrond gemenkt met kolen en water gaatjes er onder in en dan de zaadjes! en dan de kap er weer op! worden ze tegroot haal ik die kap eraf!

                    Comment

                    • calmos
                      Expert Stoner
                      Member
                      • May 2012
                      • 82

                      #11
                      Re: buiten kweken in kweekkas

                      hey,

                      heb de mijne eerst drie weken onder glazen stolp op de vensterbank geplempt, dan drie weken in kweekkas in grotere potten, en nu in 12L potten gewoon in openlucht.
                      works fine for me

                      succes!

                      cheers
                      calmos

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: buiten kweken in kweekkas

                        Die bakjes zijn niet geschikt om direct in te zaaien en ze te laten staan.
                        Als een wietplantje 3cm boven de aarde steekt, kan de wortel al 10cm zijn.
                        Zsm in aparte hoge potjes anders gaan alle wortels door elkaar..en naar buiten natuurlijk
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...