2 simpele vraagjes maar lastig te vinden

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Rust
    Retired
    • Jun 2012
    • 2

    #1

    2 simpele vraagjes maar lastig te vinden

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal, zoals ik in mijn voorstel bericht al zei ben ik net nieuw met het kweken.

    Ik heb 5 zaadjes laten ontkiemen en 3 ervan in potten van 18L gestopt
    en 2 in 12L potten. Beide met universele potgrond.

    Ik geef die van 18L 0,2L water per dag en die van 12L 0,14L water

    Mijn vraag is nu:

    is dit teveel of te weinig? of juist goed?

    Ook heb ik als vraag, is het slim om de eerste week de plantjes binnen te houden voor ze buiten gaan? zo ja, moeten ze dan voor het raam?
  • TheovS
    Banned
    • Apr 2012
    • 157

    #2
    lekker buiten zetten. vinden ze heerlijk..

    over het water geven: ik gebruik gedeeltelijk ook 18ltr potten.. water geven als het droog aan voelt als je je vinger erin steekt.. just like a normal lady (geintje dames!!!)
    heb zelf ook een topic dus misschien een lezen

    succes met je kweekje..

    Theo

    Comment

    • b0riis
      Banned
      • Jul 2011
      • 1280

      #3
      Re: 2 simpele vraagjes maar lastig te vinden

      Just like a normal lady

      Water geven als het droog is, beter te droog dan te nat

      ---------- Post added at 19:06 ---------- Previous post was at 19:05 ----------

      En ze kunnen gewoon al naar buiten*

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: 2 simpele vraagjes maar lastig te vinden

        Je geeft zoveel water als ze drinken. Naar behoefte dus.
        Til elke dag de pot even op, dan voel je vanzelf wanneer ze echt lichter wordt.
        Dan geef je pas water.

        Ze kunnen naar buiten. Nu is prima, bewolkt weer, zodat ze niet meteen de volle bats zon krijgen.
        Dat is de fout die veel hobbyisten maken, wachten op mooi weer, en dan pas de planten naar buiten..
        Eventueel kun je iets met plastic om de potten heen knutselen, zodat ze in het begin niet zeiknat worden als het regent.

        Dat staat vast allemaal wel op het forum.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...