Eerste Hulp!!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • BigFockingDee
    Senior Stoner
    Member
    • Aug 2010
    • 28

    #1

    Eerste Hulp!!

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,


    Het gaat denk ik niet helemaal goed met mijn plantjes, vandaar mijn bezoek hier aan de "eerste hulp"!


    Over het algemeen zien de planten er gezond uit, maar de grote laag hangende bladeren binnen de plant zelf worden allemaal geel!


    Dus voor de rest zijn alle bladeren groen, behalve de onderste bladeren die weer bedekt zijn door groene bladeren.


    Nu las ik hier op het forum dat dit een tekort is aan stikstof, maar dat lijkt mij sterk aangezien ik de dames voeding geef. Ik geef ze maar de helft aan voeding als aanbevolen op de fles, omdat ik de planten bijna iedere dag 4 tot 5 liter water geef (ieder 2 tot 2,5 liter).


    De reden waarom zij zoveel water krijgen is omdat zij op mijn terras staan op Mallorca, tis hier bloedheet!!


    Ze krijgen water uit een ton die binnen staat. Dit water is zuurstofrijk omdat ik een pompje gebruik en de PH waarde schommelt tussen 5.5 en 6.5. De ton is afgesloten met een deksel die door de bedrading van het pompje op een klein kiertje staat.


    Nu groei ik op dit terras ook pepers, tomaten en aubergines. Deze krijgen geen speciale voeding en krijgen water direct uit de kraan waar een partij chloor in zit, daar zeg je u tegen! Toch is hier helemaal niks mee aan de hand en groeien als kool! Wat o wat doe ik hier fout??

    1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg
  • Sanmaa
    Retired
    • Aug 2011
    • 7

    #2
    Re: Eerste Hulp!!

    Ik zeg toch een stikstof tekort en waarom knip je van sommige bladeren de punten af?

    Comment

    • jadaag
      Banned
      • Jun 2012
      • 2

      #3
      Re: Eerste Hulp!!

      is idd een stikstoftekort, de plant erplaats de N van onderste blad naar boven omdat ze N mist. verder zie ik spintschade op je blad en das een veel groter probleem!

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Eerste Hulp!!

        Zou dan toch dosis voeding wat opvoeren misschien ?
        Het maakt niet uit of je ze 1L of 5L per dag geeft, het gaat om de hoeveelheid voeding per liter water.

        Geef je ook al Bachumus Evolution floración ?
        Die 'taste' en 'booster' lijken me overbodig, de Humus hemp voegt wel de nodige sporen, en ook wat N toe.
        Volgens het schema zou die evo-F er ook bij moeten. Ik schat dat je zo'n beetje in week 2 pro-flor zit ?
        Bachumus.jpg
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • BigFockingDee
          Senior Stoner
          Member
          • Aug 2010
          • 28

          #5
          Re: Eerste Hulp!!

          Oorspronkelijk geplaatst door jadaag
          is idd een stikstoftekort, de plant erplaats de N van onderste blad naar boven omdat ze N mist. verder zie ik spintschade op je blad en das een veel groter probleem!
          Ik denk dat ik geen spint heb. Dat zijn de katten die de bladeren aanvreten. Hoe zie je spint schade? Want als ik de onderkant van de blaadjes bekijk loopt daar geen ongedierte!

          Comment

          • BigFockingDee
            Senior Stoner
            Member
            • Aug 2010
            • 28

            #6
            Re: Eerste Hulp!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Sanmaa
            Ik zeg toch een stikstof tekort en waarom knip je van sommige bladeren de punten af?
            Dat zijn de katten die mijn bladeren aanvreten, een oplossing hiervoor zou ook welkom zijn. Ik heb het al geprobeerd met sinaasappel schillen, maar daar hebben deze jongens lak aan...

            Comment

            • BigFockingDee
              Senior Stoner
              Member
              • Aug 2010
              • 28

              #7
              Re: Eerste Hulp!!

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
              Zou dan toch dosis voeding wat opvoeren misschien ?
              Het maakt niet uit of je ze 1L of 5L per dag geeft, het gaat om de hoeveelheid voeding per liter water.

              Geef je ook al Bachumus Evolution floración ?
              Die 'taste' en 'booster' lijken me overbodig, de Humus hemp voegt wel de nodige sporen, en ook wat N toe.
              Volgens het schema zou die evo-F er ook bij moeten. Ik schat dat je zo'n beetje in week 2 pro-flor zit ?
              [ATTACH=CONFIG]129195[/ATTACH]
              Ik heb niet veel verstand van deze grafieken, maar de growshop waar ik deze fles kocht zij dat dit voldoende zou moeten totdat de planten in de bloeifase terchtkomen. De planten groeien al sinds Maart. Ik zal dan overgaan tot de aanbevolen dosis.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: Eerste Hulp!!

                Het is niet zo moeilijk hoor.
                Aan de linkerkant zie je het aantal weken staan.
                Buiten gaat dat niet op, maar je kunt aan je plantjes zien dat ze binnenkort waarschijnlijk wel in bloei zullen gaan.
                Da's dus pre-flor. De gele lijnen in het schema.

                Bovenaan staan de soorten voeding van dat merk die ze aanraden. Meestal vullen de verschillende flessen van 1 merk elkaar aan.
                Volg je de gele lijn, en zullen we eens uitgaan van week 1 pre-flor dan is de dosering 2ml evo-C, 2ml evo-F, 10ml humus hemp, 10ml guano en 0.5ml/10L booster.
                Die guano en booster lijken me wat overbodig, maar de evo-c, evo-f en humus hemp zou je kunnen geven.

                Dan wordt het in 5 liter water :
                10ml evo-c
                10ml evo-f
                50ml humus hemp
                De booster kun je eventueel later in de bloei nog toevoegen als het nodig is.

                Je zou eens een peper/tomaat of ander plantje een tijdje water uit het vat kunnen geven.
                Als die dan echt minder gaat, misschien toch eens een emmertje kraanwater in je vat erbij gooien ?
                In leidingwater zitten zeker ook goeie dingen, maar ik weet niet hoe het daar op Mallorca zit helaas
                't Blijft experimenteren, maar da's ook een deel van de hobby.

                Beestjes heb je zeker, maar da's normaal buiten. Probeer het een beetje in de hand te houden.
                Pak er maar eens een vergrootglas bij, en kijk goed naar de nerven aan de onderkant van de bladeren.

                zohee, heel verhaal, nu snap je er vast helemaal niks meer van
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • grashupper
                  Senior Stoner
                  Member
                  • May 2012
                  • 32

                  #9
                  Re: Eerste Hulp!!

                  Ik heb ook zulke schade denk ik, zoals op sommige foto's van hem.

                  Op 1 blad (echt eentje maar) is een gat/scheur en dat gat word rondom geel, het blad zelf is mooi groen

                  Comment

                  • Mardi
                    Stekje
                    Nieuw Lid
                    • Jun 2012
                    • 6

                    #10
                    Re: Eerste Hulp!!

                    Een oplossingen voor katten, dit HATEN ze;
                    -Het lopen op aluminium folie, dus leg een plakaat alu folie onder je pot.
                    -Leg een klein zakje met mottenballen voor de pot.
                    -Zet een potje azijn neer, bv van ik noem maar wat, een lege pot doperwten, vullen, deksel erop, en met een mes dikke gaten erin prikken.
                    Cannabis vermenigvuldigd hersencellen
                    (Aldus Professor Xia Zhang)

                    Comment

                    Bezig...