zwarte lieveheersbeestje met rode stippen? goed of slecht?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Zonnestraal
    Senior Stoner
    • May 2012
    • 48

    #1

    zwarte lieveheersbeestje met rode stippen? goed of slecht?

    Korting op 420shop
    ik zie zojuist dat er een lieveheersbeetje op mn plant zit. dit is niet een gewone met een rode lichaam maar met zwarte. is dit een agressieve soort of kan het geen kwaad? het beestje bewoog niet (verdedigingsmode).
    IMG348.jpg
  • poepzak200
    Cronic Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2011
    • 3081

    #2
    Re: zwarte lieveheersbeestje met rode stippen? goed of slecht?

    ik denk goed, lieveheersbeestjes eten luizen op waarom zou deze dat niet doen?
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

    Comment

    • Zonnestraal
      Senior Stoner
      • May 2012
      • 48

      #3
      Re: zwarte lieveheersbeestje met rode stippen? goed of slecht?

      er zijn ook agressieve soortjes wat ik heb begrepen. of komen die in nl niet voor? ik hoopte al weken op lhb`s op mn plantjes..

      Comment

      • poepzak200
        Cronic Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2011
        • 3081

        #4
        Re: zwarte lieveheersbeestje met rode stippen? goed of slecht?

        Ik zou hem even laten zitten en kijken wat ie doet
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

        Comment

        • moreweed
          Exquisite Grower
          MemberLucky Member
          • Dec 2009
          • 5939

          #5
          Re: zwarte lieveheersbeestje met rode stippen? goed of slecht?

          overschilderen anders... Het zou wel lollig zijn om wat betreft de kleurstelling even een polletje te plaatsen alhier (alhoewel... de meest waarschijnlijke uitkomst is dan metallic mintgroen met paarsachtig oranje stippen en een groot wietblad op de billetjes)
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment

          • Salmonello
            Big Bongmaster
            • Nov 2009
            • 397

            #6
            Re: zwarte lieveheersbeestje met rode stippen? goed of slecht?

            ALs je daar niet van in een deuk ligt weet ik het ook niet meer....lol Moreweed
            Last edited by ceBep; 23 June 2012, 23:04. Reden: quote bovenstaand bericht verwijderd

            Comment

            • HJM
              Wicked Grower
              MemberLucky Member
              • Mar 2010
              • 3714

              #7
              Re: zwarte lieveheersbeestje met rode stippen? goed of slecht?

              Het is een gezand van de duvel, ik zweer het je.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment

              • Zonnestraal
                Senior Stoner
                • May 2012
                • 48

                #8
                Re: zwarte lieveheersbeestje met rode stippen? goed of slecht?

                die duvel heeft anders wel een deel van die gele beestjes opgegeten. of ze zijn er zelf afgekropen kan ook.
                heb de lhb daarna niet meer gezien maja misschien is ze versterking roepen he

                Comment

                • monty
                  Banned
                  • May 2009
                  • 11215

                  #9
                  Re: zwarte lieveheersbeestje met rode stippen? goed of slecht?

                  Veelkleurig Aziatisch lieveheersbeestje

                  Comment

                  • Zonnestraal
                    Senior Stoner
                    • May 2012
                    • 48

                    #10
                    Re: zwarte lieveheersbeestje met rode stippen? goed of slecht?

                    Het veelkleurig Aziatisch lieveheersbeestje (Harmonia axyridis) is een kever uit de familie lieveheersbeestjes (Coccinellidae).
                    Het insect werd als biologische bestrijding van bladluizen ingevoerd in Belgiƫ. Deze invasieve soort blijkt naast bladluizen zich ook tegoed te doen aan de larven van kevers zoals die van andere lieveheersbeestjes. Het veelkleurig Aziatisch lieveheersbeestje is inmiddels in Europa ingeburgerd geraakt. Het is in Engeland voor het eerst waargenomen in 2004, en het komt voor in grote delen van Nederland en Belgiƫ. De kever verspreidt zich op het ogenblik noordwaarts.

                    Hetveelkleurig Aziatisch lieveheersbeestje is een agressieve predator en bij gebrek aan luizen worden ook larven van andere soorten lieveheersbeestjes, rupsen en vlindereitjes opgegeten, waardoor de kever een bedreiging vormt voor de inheemse soorten.

                    Bron: wikipedia

                    Duidelijk antwoord binnen

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: zwarte lieveheersbeestje met rode stippen? goed of slecht?

                      Ohjee, het is dus toch de agressieve. Wat nu ?
                      Dat je geen andere lieveheersbeestjes ziet komt misschien door deze
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • moreweed
                        Exquisite Grower
                        MemberLucky Member
                        • Dec 2009
                        • 5939

                        #12
                        Re: zwarte lieveheersbeestje met rode stippen? goed of slecht?

                        en dat beest nemen ze als symbool tegen zinloos geweld ...

                        dat is zoiets als een lama kiezen als symbool tegen vieze luchtjes
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment

                        Bezig...