Vreemde groei..

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Professor Jamma
    Senior Stoner
    Member
    • May 2012
    • 34

    #1

    Vreemde groei..

    Korting op 420shop
    Hallo medestoners/kwekers,

    Ik heb op het moment 2 autoflower superskunkies in de achtertuin staan.
    Nu valt het mij op dat 1 van de 2 zich heel anders gedraagt dan de ander.
    De ene staat inmiddels mooi in de bloei en ziet er gezond uit (mooi donker groen).

    De ander groeit echter heel vreemd, bloeit nog niet maar stinkt (positief) al veel harder dan de bloeiende plant..
    Het vreemde wat mij opviel is dat de bladeren 2-3x zo groot zijn als die van de andere plant, en ook dat de bladeren veel
    dichter op de stam blijven staan.. Deze plant staat in een kleinere pot als de "mooie" plant, kan dit het probleem zijn?
    Ook is bij het overpotten een deel van de wortels eraf gebroken bij 1 van de 2, maar weet niet meer zeker welke van de 2 dit was.

    Ik heb foto's maar die krijg ik op het moment even niet op mijn laptop.. zal proberen ze later toe te voegen.
    Alvast bedankt.

    Patrick
  • Professor Jamma
    Senior Stoner
    Member
    • May 2012
    • 34

    #2
    Re: Vreemde groei..

    2012-06-19 20.31.19.jpg2012-06-19 20.31.09.jpg

    Hier de foto's zoals beloofd. foto 2 is de plant waar ik me zorgen over maak.

    Comment

    • edenpro
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • May 2011
      • 208

      #3
      Re: Vreemde groei..

      Net zoals bij ons in de puberteit.. de één heeft vlugger haren en is vlugger rijper dan de andere..
      The gras is greener at my side

      Comment

      • Professor Jamma
        Senior Stoner
        Member
        • May 2012
        • 34

        #4
        Re: Vreemde groei..

        Ok bedenkt voor de geruststelling
        Is het in deze fase trouwens al verstandig om de onderste bladen te verwijderen?
        Een vriend van me had het hier over maar ik ben een beetje huiverig voor dat soort dingen (eerste kweek en alles )

        Comment

        • edenpro
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • May 2011
          • 208

          #5
          Re: Vreemde groei..

          Laat die bladeren maar hangen, er hangen er al zo weinig aan nu ze nog zo klein is.
          Ben je zeker dat de rechtste plant wel een autoflower is? of van dezelfde soort?
          Ik zou gaan denken dat die rechtste plant een gewone regular plant zou kunnen zijn als deze nog niets van bloei laat zien terwijl de andere wel al duidelijk aan het bloeien is...
          The gras is greener at my side

          Comment

          • Professor Jamma
            Senior Stoner
            Member
            • May 2012
            • 34

            #6
            Re: Vreemde groei..

            100% zeker ben je natuurlijk nooit, maar ik heb de zaden bij een seedbank in amsterdam gekocht dus lijkt mij dat er weinig kans is dat er verschillende zaden in zo'n pakje zitten.

            Comment

            • calmos
              Expert Stoner
              Member
              • May 2012
              • 82

              #7
              Re: Vreemde groei..

              heb je misschien een outdoor mix gekocht? daar zitten vaak zowel autoflower als regular zaadjes in. je fotos deden me denken aan mijn plantjes enkele weken geleden : de eerste is regular (sativa-variatie?) en de tweede autoflower, zijn ook allebei een andere groen-tint, en blaadjes verschillen ook (regular veel langer)

              001.jpg004.jpg

              zo zagen ze er vorige week uit
              IMG_0811.jpgIMG_0810.jpg

              de regular bloeit nog niet en blijft maar groeien dus op die manier zie je zelf binnenkort of je toch misschien een autoflower en een regular hebt staan

              cheers
              calmos

              Comment

              • Professor Jamma
                Senior Stoner
                Member
                • May 2012
                • 34

                #8
                Re: Vreemde groei..

                Ik zie de overeenkomst inderdaad.
                Ik heb echter geen mix gekocht maar een pakje van 3 zaadjes Super Skunk autoflower feminized, van White Label.
                Anyhoo, ik wacht het gewoon ff af, het is iig goed om te weten dat er waarschijnlijk niks mis mee is .
                Zal morgen ook weer ff nieuwe foto's er op knallen, deze zijn inmiddels al weer dik een week oud.

                Comment

                • Professor Jamma
                  Senior Stoner
                  Member
                  • May 2012
                  • 34

                  #9
                  Re: Vreemde groei..

                  Zoals beloof de nieuwe fototjes


                  2012-06-26 10.13.41.jpg2012-06-26 10.13.52.jpg

                  Zoals jullie kunnen zien doet de bloeiende dame lekker haar ding.
                  Bij de andere plant heb ik het idee dat de gigantische bladeren bovenin de rest van de plant beroven van haar zonlicht, is hier iets aan te doen?
                  De bovenste bladeren blijven maar groeien terwijl ik onderin weinig vooruitgang zie..


                  2012-06-26 10.14.07.jpg2012-06-26 10.15.22.jpg

                  Hier nog even een plaatje waar je goed het verschil in formaat pot kan zien, denken jullie dat het nog verstandig is mevrouw aan de linkerkant in een grotere pot te zetten?
                  En nog een mooi close-upje van het versgeboren hoofdtopje

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: Vreemde groei..

                    Bladeren zorgen voor energie ! Hoe groter het blad, hoe sterker de plant wordt, hoe vetter de toppen etc. etc. etc.
                    Ga je blad weghalen, onder- of bovenin, dan beperk je haar fotosynthese = energie = groei.

                    Een pot kan nooit te groot zijn voor 'n plant, wel te klein.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • edenpro
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • May 2011
                      • 208

                      #11
                      Re: Vreemde groei..

                      De linkse pot wordt stilaan te klein.. haar wortels duwen al goed tegen de randen dus als je haar groter wil: volle grond of direct grote pot!
                      The gras is greener at my side

                      Comment

                      • Professor Jamma
                        Senior Stoner
                        Member
                        • May 2012
                        • 34

                        #12
                        Re: Vreemde groei..

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                        Bladeren zorgen voor energie ! Hoe groter het blad, hoe sterker de plant wordt, hoe vetter de toppen etc. etc. etc.
                        Ga je blad weghalen, onder- of bovenin, dan beperk je haar fotosynthese = energie = groei.

                        Een pot kan nooit te groot zijn voor 'n plant, wel te klein.
                        Ja ik dacht ook meer aan de bladeren bovenin één kant op binden zodat de onderste bladeren wat meer van de zon kunnen profiteren.
                        Maar nu ik er dieper over nadenk zou mevrouw natuurlijk de grondstoffen die door de boveste bladeren worden geproduceerd waarschijnlijk gewoon verdeelt over de gehele plant? Klinkt dat logisch?

                        Oorspronkelijk geplaatst door edenpro
                        De linkse pot wordt stilaan te klein.. haar wortels duwen al goed tegen de randen dus als je haar groter wil: volle grond of direct grote pot!
                        Ok een vriend van me had het erover dat het misschien te laat is om nog over te potten, maar jullie denken dus van niet?
                        Want dan ga ik m morgenochtend meteen in een grotere pot zetten.


                        Bedankt weer!

                        Comment

                        • TheovS
                          Banned
                          • Apr 2012
                          • 157

                          #13
                          Re: Vreemde groei..

                          lekker overpotten.. ten goede van je opbrengst. minimaal 11/12 ltr..

                          groet,

                          T-o

                          Comment

                          • calmos
                            Expert Stoner
                            Member
                            • May 2012
                            • 82

                            #14
                            Re: Vreemde groei..

                            inderdaad gewoon overpotten, take care of those ladies

                            cheers
                            calmos

                            Comment

                            • poepzak200
                              Cronic Grower
                              MemberLucky Member
                              • Apr 2011
                              • 3081

                              #15
                              Re: Vreemde groei..

                              Er is helemaal niks mis met die plant, gewoon een ander phenotype
                              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                              Comment

                              Bezig...