Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantjes kapot door de wind

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantjes kapot door de wind

    Korting op 420shop
    Hi,

    Na een harde wind zijn mijn plantjes beschadigd. Ik heb 3 planten. 2 nog kleintjes, en 1 grotere. Zie hieronder.
    Maar nu door de wind zijn 2 van mijn plantjes beschadigd, 1 was er in zijn geheel (met wortel en al) uit de grond gerukt en lag keurig bovenop de aarde. De ander was wat minder ervanaf gekomen. Die was gescheurd waarbij er nog een heel klein vliesje de boel bij elkaar hield. Ik heb beide terug de aarde in gestopt waarbij k heb geprobeerd om de scheur een beetje te herstellen maar of dat werkt...
    Wat moet ik doen, heb ik sowieso nog wel kans of niet?

    Ik heb er folie overheen gespannen, bij de gescheurde, want de niet gescheurde gaat al een stuk beter. Is niet meer slap enzo. Dus die haalt het wel denk ik?

    Hier izjn wat foto's:
    Gescheurde plantje:


    Eruitgetrokken plantje:

    Goede plant:

    Last edited by Hyyb; 25 June 2012, 17:09.

    #2
    Spint..... de aids onder de wiet

    Comment


      #3
      Re: Plantjes kapot door de wind

      Ik heb hem wel wat dieper de grond ingedaan, om te zorgen dat hij nog wel bleef staan.
      Hij is nog zon halve cm langer max.

      Ik houd jullie op de hoogte. Heb nog wel 4 zaadjes liggen maar ik wil het zo graag met deze 3 doen.

      Comment


        #4
        Re: Plantjes kapot door de wind

        Ok, gek genoeg doet die 1e het beter dan de 2e. Komt misschien ook omdat ik bij de 2e geen folie heb gespannen... Nu wel gedaan, en terug het zonnetje in gezet..

        Die ergste doet het al weer wat beter, gaat ook rechter staan enzo dus er zit nog wel iets van leven in.

        Blijven hopen.

        Kan ik ze wel in de zon zetten nu of is dat not done?!
        Last edited by Hyyb; 26 June 2012, 17:45.

        Comment


          #5
          Re: Plantjes kapot door de wind

          Wat goed dat het plantje leven vertoont.
          Als ze rustig verder groeien zal ik de plantjes zeker een week niet vol in de zon zetten.

          Ik zou hem wel in het licht zetten , maar niet volle bak zon...

          Succes
          Spint..... de aids onder de wiet

          Comment


            #6
            Re: Plantjes kapot door de wind

            Thanks 4 your answer. Ik heb inmiddels de wat minder toegetakelede weer buiten gezet. Om weer wat te wennen aan de wind en de wat warmere temperatuur. De toegetakelde had ik even in de zon gezet maar daar was hij zichtbaar nog niet aan toe. Ik wacht daarom nog wat dagen voordat ik heb weer in de zon zet. De grote plant groeit nu wel als een malle, dus dat is erg positief.

            Ik houd jullie op de hoogte!

            Comment


              #7
              Re: Plantjes kapot door de wind

              Plastick er over blijven houden en regels matig beetje bladeren nat spuiten heel zacht en tis onkruid dat gaat zomaar niet dood hoor
              ziet er toch goed uit
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Plantjes kapot door de wind

                Dit is dus best frustrerend om te lezen. Ik heb de folie eraf gehaald op advies van iemand op het forum. Je zag ook dat het niet goed zat, want het kon wel eens rot gaan opleveren. Zo zonder de folie gaat het weer goed, ik zie dat het gescheurde plantje weer blaadjes aan het maken is, waarbij de onderste bladeren een beetje aan het afsterven zijn. Hieronder zijn de foto's te zien van het afgescheurde plantje. Ik denk dat ik die oude blaadjes lekker laat afsterven en dan hoop ik dat hij met de nieuwe blaadjes genoeg energie kan regelen om verder t egroeien. Ik denk dat ik hem ook later weer in de zon ga zetten.

                Je ziet dat de eerste blaadjes bijna al dood zijn, totaal geel en hangend (ze zijn overigens wel sterk zeg maar, taai om het maar zo te zeggen) en de 2e set blaadjes zijn nog wel groen met gele punten. De nieuwste bladeren zien er erg goed uit dus ik denk dat de plant zeker nog wel leven in izhc heeft, en nog kan doorgroeien..


                Comment

                Bezig...
                X