Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet drogen in tent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet drogen in tent

    Korting op 420shop
    Beste,

    Ik had een vraag ivm het drogen van wiet in een tent. We hebben een guarilla spot met een aantal planten, nu is enkel de vraag nog hoe deze planten te drogen achter een paar weken..
    Omdat we allemaal niets bij ons thuis kunnen drogen, waren we mss van plan een Quechua tent(droog) te kopen, deze op te zetten in een bosje dichtbij onze spot(in de schaduw) en hier de planten in op te hangen en te drogen.
    Wat vinden jullie van dit idee? Natuurlijk zorgen we ervoor dat het tentje lichtdicht is !

    Mvg

    #2
    Re: Wiet drogen in tent

    Als je hem gaat gebruiken zet hem dan in de zon , dan gaat het sneller en is de pak kans lager


    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment


      #3
      Re: Wiet drogen in tent

      Hoe ga je de luchtvochtigheid omlaag krijgen ?
      Wrom kan je niet thuis drogen, er is niemand met een verwarmd schuurtje, garage of zolder ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Wiet drogen in tent

        We wouden de tent volgooien met rijst. 10 kilo fzo. We dachten dat dat wel zou volstaan.. En nee die dingen zijn niet echt ter beschikking.. Ik heb ooit ergens gelezen dat hitte ook niet goed was met het drogen, dat als het te warm was de wiet meer Cbd of iets zou ontwikkelen.. Is dit waar? als de ganja ook gewoon buiten kan drogen dan kunnen ze toch ook in een tentje drogen of ben ik hier mis in? Alvast bedankt voor de raad

        Comment


          #5
          Re: Wiet drogen in tent

          Denk dat het wel eens heel goed zou kunnen werken zeker als je de tent in de zon zet en afsluit en dan elke dag een keer goed luchten en nieuwe verse lucht er in laten
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Wiet drogen in tent

            Maar als je die tent in de zon zet dan word het daar toch verschrikkelijk warm in die tent.. Is dat niet slecht voor de wiet? De ideale droogtemperatuur ligt toch tussen de 16-20 graden

            Comment


              #7
              Re: Wiet drogen in tent

              Gewoon in een grote kartonnen doos drogen, zorgen dat deze niet nat wordt door de regen en klaar.
              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

              Comment


                #8
                Re: Wiet drogen in tent

                We hebben te veel voor alles in 1 kartonnen doos te steken.. Daarom ook het tent idee..

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet drogen in tent

                  optie 1: je tentje open laten staan en een ventilatortje kopen dat op accu / batterijen loopt?
                  zorg dat er een "air flow" in je tentje is zodat de vochtige lucht naar buiten kan dan in de zon zetten., en dat de plant meer cdb produceert is niet zo heel erg geeft een fijn effect tijdens het roken
                  en rijst werkt niet omdat vochtige lucht naar boven toe wil en de rijst op de grond ligt. of je moet de rijst aan het dak van je tentje lijmen ..

                  optie 2:
                  je kan ook gewoon 10 kartonnen dozen pakken .



                  optie 3: je kan mischien ook 2 gaten van circa 20 cm maken in je tent, een aan de ene en een aan de andere kant. zodat het een beetje gaat tochten. dan verdweint het meeste vocht in de lucht ook.
                  als je slim bent maak je dan het ene gaatje laag in de tent en het andere gaatje hoog.

                  door de tocht word het ook niet al te warm in je tent
                  Zorg wel dat er geen regen door de gaten kan!

                  succes niet gegarandeerd!

                  grtz.Nederhigh
                  Last edited by Nederhigh; 9 August 2012, 13:25. Reden: wou nog wat toevoegen
                  Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                  Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet drogen in tent

                    Ja je hebt van die speciale tenten van quachua waar ja de zijkanten kan uitspannen voor een toch te zorgen, maar doe gaten bevinden zich enkel onderaan rechts en links.. Dit zorgt natuurlijk wel voor air flow.

                    Voorbeeld van de tent:
                    http://tente.quechua.com/nl/tent/r-8...s-air-iii.html

                    is schaduw van een bos donker genoeg voor de droogfase of moet het echt donker donker zijn? Het bosje waar we de tent gaan zetten is langs bovenaf compleet toegegroeid..

                    Alvast bedankt voor de raad !!

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet drogen in tent

                      Lijkt me een mooie tent! Tja in een bos zou geen verkeerde plek zijn
                      als er maar een beetje wind komt voor de tocht. Probreer het een tijdje uit
                      Maar ga wel af en toe even in je tentje kijken of de luchtvochtigheid niet te hoog
                      is om schimmels te voorkomen.

                      Grtz.nederhigh
                      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                      Comment


                        #12
                        Re: Wiet drogen in tent

                        Wat ik me dan weer afvraag: Dan is het droog................. EN DAN?

                        Dan zul je het nog ergens moeten gaan verstoppen lijkt me?
                        En zal misschien gecuurd moeten worden.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wiet drogen in tent

                          wat dacht je van condens in een tent?
                          in mijn tent bij het vissen altijd helemaal vol met druppels ! dus ik voorzie toprot als gevolg
                          en als je het eenmaal droog hebt is het makkelijk toch in potten stoppen en dan goed af laten drogen en dan begraven of in een kluis ?!?
                          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                          Comment


                            #14
                            Re: Wiet drogen in tent

                            Een tent is als het goed is overal gesloten , dus doek
                            Als je een zeil onder je paraplu legt zodat er geen vocht van ondere komt heb je ook minder vocht onder je paraplu

                            Donker of licht maakt niet uit , snel drogen is hier de prioritijd lijkt me vanwege pak kans , tent in het bos

                            Ajo
                            Ventje
                            Living in Second live for real

                            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                            Comment


                              #15
                              Re: Wiet drogen in tent

                              Even naast alle problemen die al genoemd zijn, je weet dat het ook ongelofelijk stinkt ?
                              Maar als er in een kilometer omtrek niemand langs komt zal het wss geen probleem geven.

                              Ik zou het gewoon doen, je hebt duidelijk geen andere mogelijkheden. (Wel 18?)
                              Kun je mooi een verslag van maken, mocht er iemand anders in de toekomst met hetzelfde probleem zitten.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X