Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rupsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    rupsen

    Korting op 420shop
    dag mensen,

    ik zat laatst mijn plantjes water te geven toen ik erachter kwam dat ik rupsen inzaten, ik heb ze er als de brandweer eruit gehaald. maar nu zie ik ze dus niet meer maar ze zijn er nog wel want mijn bladeren gaan er echt op achteruit, zijn er behalve natuurlijk ze met de hand te verwijderen, nog hulp middelen die niet slecht voor de plant zijn? ze staan nog niet in de bloei. dit is trouwens mijn eerste kweek en voor dit ging het allemaal erg goed en tot nu toe heeft eigenlijk 1 plant er maar last van (wel de grootste) groeten Robert
    IMG_3618.jpgIMG_3619.jpgIMG_3620.jpgIMG_3621.jpg

    #2
    Re: rupsen

    Ik weet geen natuurlijke middelen maar vergeet de onder kant van je bladeren niet te checken.

    Comment


      #3
      Re: rupsen

      Rupsen bestrijd ik niet, het worden immers mooie vlinders. Het enige wat ik doe is in een hoek van onze tuin zogenaamde "waardplanten" laten groeien. In onze situatie zijn dat brandnetels. Vlinders die aldaar hun eitjes leggen doen dat in ieder geval niet op onze boerenkool of wietplanten.

      Comment


        #4
        Re: rupsen

        bedankt voor de snelle reactie. Ja dat heb ik gedaan maar daar kon ik ze ook niet vinden, denk dat ik nog maar 10x moet gaan kijken totdat ik de kleine boosdoeners uit heb geroeid. maar niemand weet dus een goed bestrijdingsmidden (als dat bestaat).

        Comment


          #5
          Re: rupsen

          In elk tuincentrum hebben ze middeltjes tegen rupsen.
          Vaak zijn deze bedoeld om de rupsen ook echt te raken met het middel, dan kun je ze dus net zo goed met de hand verwijderen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: rupsen

              bij mij zat er ook laatst een rups tussen mn haze plantje, maar ik zou gewoon voor het drogen je toppen even goed checken, dan weet je het zeker en ik geloof trouwens niet dat de rups samen met je plant doodgaat want dan zoekt die wel iets nieuws

              Comment

              Bezig...
              X