Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste keer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mijn eerste keer.

    Korting op 420shop
    Hallo dit jaar sinds mei is het de eerste keer dat wij 3 plantjes hebben het is inmiddels al bijna september en in deze periode hebben wij veel op google gezocht naar onze vragen.

    Naar heel veel vragen te zoeken op google zijn wij tog een beetje in verwarring gekomen en daarom proberen wij hier onze vragen te stellen zodat wij zeker zijn van geschikte antwoorden naar onze vragen.

    sinds half mei staan de 3 dames buiten eerst in kleine potjes (als stekjes gekregen) en toen wij vonden dat ze te groot werden voor de kleine potjes hebben wij ze in grote potten gezet 30L volgens mij . De planten hebben nooit voeding gekregen maar wel af en toe wat nieuw potgrond erin en een beetje koemest. de volgende problemen zijn gekomen en ik zou ze even in een rijtje zetten.

    1. Naar 2 maand vaak gele bladeren. dit kan veel oorzaken hebben maar wij denken een te kort aan voeding. We hebben toen veel water geven en ik denk vaak wel iets te veel met de gedachte wat te veel is lekt er aan de onderkant uit.

    2. spint of meeldauw? op de foto die ik post kunnen jullie misschien vertellen wat het is? we hebben veel gezocht en denken zelf dat het meeldauw is als gevolg hebben wij melk met water verdunt over de planten heen gespoten.

    3. De bloei. de planten staan buiten en hebben nooit hun 12/12 kunnen krijgen het is nu ongeveer 21:30 donker en rond 06:00 komt de zon op dit betekent hooguit 9 uur donker is dit wel goed?

    4. verduisteren. wij zitten te denken om 18:00 vuilniszakken om de planten te doen en deze om 01:00 als we gaan slapen eraf te halen. is dit een goed plan? misschien als we de zakken eraf halen om 01:00 de plant schrikt omdat het met de maan minder donker is al met de vuilniszakken. het verduisteren om 18:00 en dan de zakken om 06:00 eraf te halen is te vroeg mijn slaap is heilig .

    5. oogsten. ik heb gelezen dat je de plant helemaal moet ophangen ondersteboven zodat de suikers in de dikke stam naar de toppen kan stromen als deze te drogen hangt. moeten we dat doen of gewoon alleen de takken drogen?

    ik heb veel geleerd over deze eerste kweek en voor volgend jaar gaan we dit zeker anders aanpakken.

    1. de grond 1 maand van te voren goed te bemesten.
    2. groeivoeding kopen op advies van growshop.
    3. ph meter kopen en hier op inspelen wat het beste voor de plant is.

    op dit moment zijn de planten mooi groen weer omdat wij nu bloeivoeding geven. 1 dag geven we 25ml/5liter water per plant. of 2x25ml en 10 liter water over 3 planten. en als het regent doen we niets en soms een dag alleen beetje water.

    hier de foto van hoe ze erbij staan en kunnen jullie ook vertellen als deze al in de bloei staat? volgens ons wel maarja.

    mijn excuus voor de amateur vragen maarja over paar jaar hoop ik ook de evaring te hebben om een lekker goed wietje te kweken

    Groetjes de amateurs en bedankt voor het lezen!

    2012-08-30 16.00.18.jpg meeldauw of spint?
    2012-08-30 16.00.42.jpg meeldauw of spint?

    2012-08-30 16.03.34.jpg overal zie je dit is de plant in de bloei?

    2012-08-30 16.01.04.jpg 1 meter 38 de 3 dames
    Last edited by inventor; 30 August 2012, 15:26.

    #2
    Re: mijn eerste keer.

    oeps das dus meeldauw zou even naar tuincentrum gaan en snel iets voor gaan halen van bayer hebben ze goede produckten.
    Ga aub niet met melk lopen spuiten want dat helpt dus echt geen fuck


    Water geef je naar gelang he plant daar behoefte aan heeft voel aan de pot of je plant volzadig is met water en wanneer hij leeg is.
    Planten drinken de ene dag veel en de andere dag minder.
    Verduisteren van je planten met vuil zakken werkt niet daar ga je schimmels van krijgen en top rot en daarnaast is het dan nog niet 100% donker.

    Toppen en oogsten van je plant gaat nog wel een tijdje duren , lees eens wat verslagen hier door van andere mensen

    Groetjes bella
    Last edited by belladonna; 30 August 2012, 15:20.
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: mijn eerste keer.

      Bestrijding.

      Comment


        #4
        Re: mijn eerste keer.

        Op gewone planten miss wel ja maar om nou melk(dat verzuurd) op je wietplant te spuiten.....hhmmm ik zou inderdaad wat Bella zegt gewoon
        ff lang t tuincentrum rijden!
        "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

        Comment


          #5
          Re: mijn eerste keer.

          Bella dankje voor je reactie.

          ik heb even gelezen en ik laat de natuur gewoon zijn gang gaan en ik zie vanzelf wel toppen en als de tijd gekomen is voor oogsten. Heb tot nu toe deze eerste keer super veel geleerd en ook al veel meegemaakt met de planten. Als ik ga verduisteren met vuilniszakken ga ik zeker ook nog meemaken wat toprot is. Ik zou even wat aan de meeldauw doen en gewoon bloeivoeding en water geven. Als het tijd is voor de oogst en ik heb dan nog wat vragen dan hoor je mij wel weer!

          Thurgood laten we dat melk maar gewoon vergeten dat het ooit gebeurt is xD

          Comment

          Bezig...
          X