Gaatjes in de bladeren.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Marty
    Plantje
    • Aug 2009
    • 10

    #1

    Gaatjes in de bladeren.

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Mijn planten hebben sinds het begin dat ze zijn groeien al gaatjes in de bladeren.
    Het lijkt wel of de planten er geen last van hebben omdat ze nu volop in de bloei staan en geen abnormale dingen hebben.

    Ik heb net even rond gezocht en ik las dat dit misschien wantsen kunnen zijn.
    Weet iemand wat dit is en hoe ik dit eventueel tegen kan gaan?
    Op de toppen zitten verder geen gaatjes. Ik heb eigenlijk ook nog geen beestjes kunnen vinden, een toevallige passant zoals een vliegje of iets dergelijks kom ik wel eens tegen.

    2012-09-03 13.16.39.jpg

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen, als het niet schadelijk is voor de oogst doe ik er niets aan omdat ik eigenlijk geen bestrijdingsmiddelen wil gebruiken.
    Deze wiet wil ik volledig biologisch laten groeien.

    Gr,

    Marthijn.
  • robeminem
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Jun 2012
    • 16

    #2
    Re: Gaatjes in de bladeren.

    ik heb hetzelfde probleem en bij mij zijn het rupsen, deze kleine rotbeestjes verstoppen zich goed want er komen steeds nieuwe gaten bij maar ik kan ze echt niet vinden al heb ik er in totaal nu een stuk of 8 te pakken gehad. ze eten je toppen niet op dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit. ik denk dat het beste wat je kan doen is even goed inspecteren of je ze echt niet kan vinden.
    groeten Robert

    Comment

    • vapoman
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2010
      • 751

      #3
      Re: Gaatjes in de bladeren.

      gewoon de beschadigde bladeren verwijderen en kijken wat er dan gebeurd.kunnen allerlei soorten beesten zijn is buiten he.

      grt vapo

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Gaatjes in de bladeren.

        Wantsen en rupsen kun je met de hand verwijderen als je ze ziet.
        Blad laten zitten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Marty
          Plantje
          • Aug 2009
          • 10

          #5
          Re: Gaatjes in de bladeren.

          Thanks, volgens mij zijn het wantsen want ik zag laatst een groene kever (daar leek het op) erop zitten.

          Comment

          Bezig...