Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloeivraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bloeivraagje

    Korting op 420shop
    Hoi allen,

    Gisteren voor het eerst echte bloei kunnen vaststellen bij mijn buitenstaande AMS en White widow planten. 2 weken eerder zag ik al de voorbloei.


    Nu schrijven de zaadbanken voor deze soorten een vroege bloei toe, vandaar ideale buitenplanten... Ze schrijven: start bloei in augustus, oogsten eind september.

    Bij mij zit daar dus een maand vertraging tussen, terwijl mijn planten al van april buiten staan.

    Is dit normaal? Doe ik iets verkeerd?

    En vooral: is het in ons klimaat hier mogelijk om eind oktober nog een goede oogst te halen? Want als ik 8 weken bloei tel, dan kom ik dus ten vroegste eind oktober uit voor te oogsten...

    greetz General

    #2
    Re: bloeivraagje

    Zit in heel dezelfde situatie en heb ook WW en AMS al buiten van april, het zal voor eind oktober zijn, niet mee inzitten.
    Voldoende controleren op rot.
    Succes
    The gras is greener at my side

    Comment


      #3
      Re: bloeivraagje

      Zelfde probleem hier, alleen ik heb mijn White Widow(Spliff) al in maart gezaaid.
      Ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen maar iemand die ik ken heeft voorspeld dat het een goede herfst zal worden(had iets te maken met nieuwe bloemvorming op peren bomen, maar of dit vertrouwelijk is weet ik niet).

      Comment


        #4
        Re: bloeivraagje

        thx!

        ligt het dan aan deze zomer dat ze later bloeien of klopt de info van de zaadbanken niet echt?

        Comment


          #5
          Re: bloeivraagje

          De bloem vorming op peren bomen was vroeg dit jaar en als je die niet beschermd hebt/had tegen de vries kou dan heb je nu bijna geen peren want die is toen kapot gevroren , zoals bij ons in de tuin , normaal 4 a 5 kisten appels en peren maar nu 5 peren en 18 appels


          Het lijkt of de seizoenen verplaatsen , april was het al bloed heet en daarna drijfnat , net als vorig jaar en vorig jaar hadden we een mooi najaar met veel zon dus gaan de meeste voorspellingen ook die kant op
          Nu maar hopen dat het uit komt en niet te veel mist mee brengt

          Ajo
          Ventje
          Living in Second live for real

          Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

          Comment


            #6
            Re: bloeivraagje

            Komt door ons klimaat + de lichturen.
            zodra het +-12 uur licht is per dag zal de bloei beginnen.

            het is gewoon hopen dat het weer meezit..

            ik duim mee!

            Comment


              #7
              Re: bloeivraagje

              idd, maar dan zouden de zaadbanken niet mogen voorschrijven dat het voor ons klimaat een geschikte buitenplant is.

              Of moet je dus echt een Frisian Dew of Biddy Early gaan planten wil je het september en oktober vocht vermijden. Want ok, het is uitzonderlijk mooi weer nu maar toch heb je snachts al veel dauw en mistvorming.

              zou afdekken onder een glazen dakje helpen? Heb nog zo een oude verandadeur liggen van glas....

              Comment

              Bezig...
              X