Een beetje rot, oogsten of nog even wachten?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • BillyBarry
    Retired
    • Sep 2012
    • 2

    #1

    Een beetje rot, oogsten of nog even wachten?

    Korting op 420shop
    Hoi medekwekers!
    Mijn eerste kweek gaat tot nu toe prima! Ik constateerde vanmiddag alleen een klein beetje rot op een takje (zie op de foto).
    Dit direct weg gesneden, maar ik heb het idee dat de plant nog wel eventjes door mag bloeien. Ik heb geprobeerd een foto te maken van de trichomen.. voorzover je die kan zien.
    Kan iemand mij vertellen wat nu het verstandigst is om te doen... oogsten of nog even laten staan en eventuele rot weg blijven snijden?
    De planten staan in volle grond dus verplaatsen naar binnen gaat een beetje lastig worden .

    Alvast bedankt!
    Attached Files
  • ceBep
    Retired
    • Jun 2009
    • 4745

    #2
    Re: Een beetje rot, oogsten of nog even wachten?

    Als ze nog niet klaar is, heb je ook niks aan oogsten, dus staan laten.

    Comment

    • langenl
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2012
      • 759

      #3
      Re: Een beetje rot, oogsten of nog even wachten?

      Ik heb zelfde probleem , maja gewoon rot eruit knippen en maar duimen dat ze snel zwelt zonder al teveel rot

      Comment

      • Ventje
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2010
        • 960

        #4
        Re: Een beetje rot, oogsten of nog even wachten?

        Jammer, met het aan komende weer zal het bijna niet te stoppen of je moet je planten droog houden

        Ajo
        Ventje
        Living in Second live for real

        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

        Comment

        • BillyBarry
          Retired
          • Sep 2012
          • 2

          #5
          Re: Een beetje rot, oogsten of nog even wachten?

          Thanks voor de reacties! Kijk het nog ff aan tot het echt te erg wordt.
          En inderdaad Ventje, komende 2 weken bijna elke dag regen... dat gaat ze geen goed doen.
          Gelukkig hebben mijn 2 Frisian Dews helemaal nergens last van, maar daar zijn ze ook voor ontwikkeld.

          Comment

          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #6
            Re: Een beetje rot, oogsten of nog even wachten?

            Als je nu gaat oogsten heb je niks dus gewoon laten staan en van regen smelten planten niet hoor.
            God was never on your side..

            Comment

            Bezig...