Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trycho experts, please take a look! Oogstklaar of niet?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Trycho experts, please take a look! Oogstklaar of niet?!

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers!

    Ik ben een beginnende kweker en zit momenteel aan het einde van mijn eerste kweekseizoen. Begin mei heb ik een White widow (merk: seedsman) ontkiemd. Alles ging erg voorspoedig en voor ik het wist had ik een heuze plant in mijn tuin staan! Het is inmiddels oktober en er zitten een aantal leuke toppen aan mijn plant. Ik heb echter geen idee of ik al zal moeten oogsten of niet.
    Na research ben ik er achter gekomen dat ik moet kijken naar de Trichomes. Ik heb een klein blaadje vol trichomes afgeknipt en onder mijn oude microscoop gelegd, die ik als klein jongetje zijnde maar al te graag gebruikte. Volgens velen moeten de trichomes er een beetje 'milky-achtig' uitzien. Natuurlijk ligt het aan het gewenste effect, maar over het algemeen heb je volgens mij bij een milky-white kleurtje een prima wietje.

    Ik heb wat foto's genomen met mijn iPodje. Naar mijn mening zien de trichomes er aardig milky-white uit. Toch wil ik voor de zekerheid wat ervaringsexperts naar mijn genomen foto's laten kijken! Bij deze, zouden jullie mijn plant oogstklaar verklaren aan de hand van deze foto's? Mochten er meer foto's nodig zijn, dan hoor ik dat graag!

    IMG_2205.JPGIMG_2206.JPG20121005-01004.jpg20121006-01016.jpgIMGP3905.jpg

    Hartelijk dank!

    Watchthis

    #2
    Re: Trycho experts, please take a look! Oogstklaar of niet?!

    Nog ff geduld zou ik zeggen; doordat je de trichomes vooral van boven ziet lijken ze milky, maar als je goed kijkt op de rand van het blad ben alles nog doorzichtig!

    Comment


      #3
      Re: Trycho experts, please take a look! Oogstklaar of niet?!

      die moeten nog wel effekes jongen! ga maar uit van een weekie of 2/3 blijf de trichomes af en toe goed controleren.

      Grtz.Nederhigh
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Re: Trycho experts, please take a look! Oogstklaar of niet?!

        denk ook wel nog week of 3
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Trycho experts, please take a look! Oogstklaar of niet?!

          grtz

          Comment


            #6
            Re: Trycho experts, please take a look! Oogstklaar of niet?!

            Bedankt voor jullie reply's! Fijn dat ik het privilege heb om gebruik te maken van zulke ervaringsdeskundigen als jullie!
            Toen ik een uurtje terug nogmaals keek door de microscoop, viel het mij op dat er ook een aantal tricho's tussen zitten met een ambergeel kleurtje, en dan met name het uiteinde (dus het bolletje).
            Wat betekent dit? Dit heeft te maken met het effect dat de wiet geeft toch?ambergele tricho.jpg

            Comment


              #7
              Re: Trycho experts, please take a look! Oogstklaar of niet?!

              ervaring ben het niet; maar heb het nodige gelezen (zoals jij ook neem ik aan). Maar ja, als je het niet hebt gefotoshopt dan zijn die amber. Gezien de overbelichting in de foto (en toch een pluk duidelijk transparante op je eerste foto) zou ik zeggen; wacht nog even. Je hebt waarschijnlijk ook de andere pagina's met info over hoe je trichomen er uit moeten zien voor welk effect bekeken. Dan kan ik alleen maar zeggen; succes met het kiezen van het juiste moment!

              alleen waar heeft je plant die stekels ernaast vandaan? moet wel een creepy groentje worden

              Comment


                #8
                Re: Trycho experts, please take a look! Oogstklaar of niet?!

                Enkele amber gekleurden zul je altijd wel tegenkomen, echter verkijk je daar niet op!
                Als de bolletjes aan de randen van het blad overwegend milky zijn en je wacht dan nog een week of 2 zul je de echte amber's pas zien verschijnen.
                Milky is high en amber is stoned grof gezegd.

                Comment


                  #9
                  Re: Trycho experts, please take a look! Oogstklaar of niet?!

                  Bedankt voor jullie reacties. Ik heb besloten mijn plant nog een weekje of twee te laten staan. Toen ik vanmorgen rond half 8 de deur uit ging, was het rond de 3 graden. Is dit niet erg oncomfortabel voor de plant? Kan dit nadelige gevolgen hebben?

                  Comment

                  Bezig...
                  X