Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig met m'n plantjes...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp nodig met m'n plantjes...

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben nieuw hier
    en ik zit met een aantal vragen en ben benieuwd of ik hier misschien antwoorden kan krijgen.

    Ik ben met heel beperkte voorkennis begonnen met een paar zaadjes, en mij gaandeweg heb ingelezen op internet.

    Ik heb namelijk begin juli pas een 5 zaadjes ontkiemd en vervolgens in de pot gedaan. Geen idee wat voor zaadjes, ze zaten namelijk tussen de wiet uit de shop...
    Ze hebben altijd buiten gestaan in de zon en voornamelijk afgedekt.
    Ik heb totaal geen voeding of mest of dergelijke gegeven.

    Voor m'n gevoel hebben ze het best aardig gedaan, maar zou graag wat meer willen weten of het idd goed gaat.
    En of ze de koude nachten wel aankunnen.
    Ook ben ik wel benieuwd wat voor planten in nu eigenlijk heb.

    Deze foto's zijn van afgelopen week
    IMG-20121005-00070.jpgIMG-20121005-00067.jpgIMG-20121004-00066.jpgIMG-20121001-00056.jpgIMG-20121001-00053.jpg

    Deze van een maandje terug
    Stichtse Vecht-20120913-00493.jpgStichtse Vecht-20120907-00490.jpg

    Kan iemand mij vertellen wat ik hier heb staan...?
    Alle hulp en tips zijn welkom
    Alvast heel erg bedankt

    Groeten

    Danny
    Last edited by Danny83; 8 October 2012, 05:36.

    #2
    Hulp nodig met m'n plantjes...

    Dat is moeilijk uit te maken, maar mss weet jij zelf wel nog welke wiet je hebt gekocht in die shop toen? Ze staan er mooi groen bij, maar het is nu wel al wat laat om nog een mooi resultaat te boeken, het weer gaat snel achteruit... Nog goed dat je ze af kunt dekken voor regen; maar zon hebben ze ook nog een eind je nodig, er is geen kans dat je ze binnen kunt afbloeien onder een lamp? Veel succes!

    Comment


      #3
      Re: Hulp nodig met m'n plantjes...

      Ik zou ze ook binnen plaatsen, indien mogelijk. Het gaat vanaf nu veel sneller afkoelen en er is veel meer nevel die blijft hangen (klein beetje kan geen kwaad).
      Als je ze binnen zou kunnen plaatsen, al dan niet onder een lamp, zou je waarschijnlijk een veel mooiere oogst hebben want je planten staan nog niet zover in de bloei, lijkt me..

      En wat voor soortje het is, is moeilijk in te schatten vanaf een foto. Zoals Smowkie al zei, weet je nog welke wiet je gekocht hebt? En geur heb je via internet ook niet

      Grtz!

      Comment


        #4
        Re: Hulp nodig met m'n plantjes...

        Oorspronkelijk geplaatst door Danny83 View Post
        Ik heb namelijk begin juli pas een 5 zaadjes ontkiemd en vervolgens in de pot gedaan. Geen idee wat voor zaadjes, ze zaten namelijk tussen de wiet uit de shop...

        5 zaadjes in je wiet uit de shop...moet goede shop zijn die herma's verkoopt... en dan weet je toch welke wiet jij je gekocht had, wel die soort zijn je zaadjes
        Wil je blowen, moet je het zelf growen

        Comment


          #5
          Re: Hulp nodig met m'n plantjes...

          Hoe zit dat nu werkelijk als ik vragen mag ! Komt het bij bv autoflowers of Fem zaad eerder voor dat er zaadjes tussen zitten als met regulier zaad ?

          Comment


            #6
            Re: Hulp nodig met m'n plantjes...

            Ik vind ze dr zeer mooi bijstaan!

            Is wel n langbloeiert gezien de topvorming maar ziet er goed uit. Hopen op lekker weer of onder t afdakje houden.

            Bij fem zaad eered zaadjes iin je wiet idd maar n goede stek die in zn nachtrust gestoort wordt kan ook zaad aanmaken en hoeft allerminst belabbert te zijn. Blijft n grote gok natuurlijk.

            Suc6 en Smookse

            Comment


              #7
              Re: Hulp nodig met m'n plantjes...

              denk dar het ww is,denk ook dat je er een lamp boven moet hangen

              Comment


                #8
                Re: Hulp nodig met m'n plantjes...

                Bedankt voor je reactie fl13r3flu1t3r,

                maar als ik je goed begrijp dan kan ik ze dus gewoon buiten laten staan indien er geen nachtvorst komt...?

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Sowieso iedereen bedankt voor jullie reacties,

                ik denk dat ik idd ook WW is, dat is namelijk de wiet die ik toen gekocht heb waar de zaadjes inzaten.
                Alleen het is altijd maar de vraag of de shop je daadwerkelijk WW verkoopt als ze dat zegt... Tenminste hier in Utecht...

                En ik zet ze liever ook binnen, maar ik beschik alleen niet over de lampen en dergelijken om ze binnen af te bloeien. Tenzij een normale gloeilamp en een donkere kast goed genoeg is...?
                Of kan ik ze dan beter voor het raam zetten boven de verwarming...? Ik heb de kleinste van de drie nu binnen staan in een afgesloten kast, eens kijken of het verschil maakt als ze evt binnen voor het raam staan.

                Bedankt iedereen

                Greetz
                Last edited by Danny83; 9 October 2012, 20:56.

                Comment


                  #9
                  Wil je blowen, moet je het zelf growen

                  Comment


                    #10
                    Re: Hulp nodig met m'n plantjes...

                    Uh nee, geen afzuiging... Gewoon een oude lege kledingkast. Kan er wel evt een luchtsluis in maken zodat ie verse lucht krijgt

                    Comment


                      #11
                      Re: Hulp nodig met m'n plantjes...

                      best voor verse lucht zorgen zodat het niet TE vochtig word, denk zelfs met gat in dat het kantje boord zal zijn, goed in de gaten houde
                      Wil je blowen, moet je het zelf growen

                      Comment


                        #12
                        Re: Hulp nodig met m'n plantjes...

                        Uh nee, geen afzuiging... Gewoon een oude lege kledingkast. Kan er wel evt een luchtsluis in maken zodat ie verse lucht krijgt

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Ja ik zal die plant ook elke dag uit de kast halen en in t raam zetten. Tenminste dat was de planning.
                        Ben wel van plan de volgende keer iets meer voorbereid van start te gaan :p

                        Comment


                          #13
                          Re: Hulp nodig met m'n plantjes...

                          tentje kopen met alle benodigheden, voor een goei 600€ ben je volledig geinstalleerd
                          Wil je blowen, moet je het zelf growen

                          Comment


                            #14
                            Re: Hulp nodig met m'n plantjes...

                            Yep, als je binnen verder wil, zul je wat investeringen moeten doen.
                            Met vijf van zulke planten heb je wel een 600W nodig erboven.
                            De geur was nog niet genoemd. Je hele huis gaat naar coffeeshop ruiken namelijk, en dat trekt overal in.

                            nb.
                            Beetje vorst kunnen ze best hebben. Als het -5 wordt, zet je ze op een tafel ofzo.
                            Zolang de aarde niet bevriest kunnen ze het buiten uithouden.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Hulp nodig met m'n plantjes...

                              Zeer mooie planten hoor mijn planten staan ook nog buiten en ze kunne wel wat hebben hoor
                              Ik zou ze ook beetje verhoog neer zetten log van de grond als ik jou was kou komt van de grond vandaan als je planten wat hoger
                              staan kan dat alleen maar in hun voor deel zijn.

                              Groetjes bella
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X