Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnende sporen van meeldauw/ schimmel maar plant nog niet afgebloeid!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnende sporen van meeldauw/ schimmel maar plant nog niet afgebloeid!

    Korting op 420shop
    Ik ben al een tijdje bezig met bestrijden van meeldauw op mijn planten.
    Dit heb ik gedaan met melk/ water mengsel.
    Helaas ontdekte ik nu op de stengels van een aantal bladeren zwarte spikkels en op enkele blaadjes een modder achtige substansie die er zo met een natte vinger is af te vegen. Ik dacht zelf aan modderspetters op de bladeren van het water dat soms in het afdakzeil blijft liggen en dat moet ik dan in een keer eraf kiepen (net als die marktkraampjes)
    Maar de puntjes op de stengels lijken verdacht veel op schimmels..Iemand een idee?
    Het zit nog niet in de toppen gelukkig want deze zijn nog niet klaar!
    Help! Ik wil niet mijn hele oogst verliezen door schimmels
    Attached Files

    #2
    Re: Beginnende sporen van meeldauw/ schimmel maar plant nog niet afgebloeid!

    Nou, ik heb ze uitgegraven en binnen gezet! zoveel mogelijk alle schimmels eruit geknipt dus nu afwachten....

    Comment


      #3
      Beginnende sporen van meeldauw/ schimmel maar plant nog niet afgebloeid!

      Waarom uit gegraven? Je had beter buiten de schinmel eruit kunnen knippen! Denk dat ze nu wel veel stress hebben van het uitgraven!

      Greetz,

      xslt66x

      Comment


        #4
        Re: Beginnende sporen van meeldauw/ schimmel maar plant nog niet afgebloeid!

        ja inderdaad, hoe groot is ze nu?

        Comment


          #5
          Re: Beginnende sporen van meeldauw/ schimmel maar plant nog niet afgebloeid!

          Het is gewoon te nat en te koud buiten. Ze zijn ongeveer 1.60m en ik heb ze dus gewoon binnen gezet nu..luchtvochtigheid is ongeveer 50% en temperatuur 18 graden...Dan zal de schimmel zich in ieder geval niet verder verspreiden.. Buiten hadden ze geen schijn van kans gehad met dit weertype. De grootste (2m) staat er wel nog want die is gewoon te groot maar ben echt bang dat ik daar erg veel van zal moeten weg gooien...
          Met de stress valt t mee, ik heb zoveel mogelijk schade aan de wortels weten te voorkomen en nadat de toppen vanmiddag wat slap hingen staan ze nu weer fier rechtop en voelen de planten stevig en goed aan

          Comment


            #6
            Re: Beginnende sporen van meeldauw/ schimmel maar plant nog niet afgebloeid!

            Te koud en nat buiten Planten leven buiten zeker als ze buiten hebben gestaan.
            Door dat jij ze binnen zet krijgt je planten een tempratuur klap en schimmel en rot

            gr bella
            God was never on your side..

            Comment

            Bezig...
            X