Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbereidingen voor volgende zomer!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorbereidingen voor volgende zomer!

    Korting op 420shop
    Hej allemaal,

    Mijn planten zijn geoogst, en de oogst opgerookt, nu krijg ik al zin in volgend seizoen!
    Ik heb niet de mogelijkheid om binnen te kweken dus wou ik al vast wat voorbereidingen beginnen,

    Ik ben begonnen met spots zoeken:

    Ik heb sowieso de zelfde spot als dit jaar, alleen wou ik die alvast wat gaan verbeteren
    En ik heb nog wat ideeen voor nieuwe spots, die ik nog moet checken.

    Nu wil ik de spot die ik dit jaar ook heb gebruikt, verbeteren.

    Ik heb een paar vragen:

    -Hoe bereiden jullie je voor op het volgende seizoen? bemestingen etc, wanneer beginnen jullie?

    -Welke planten/onkruid groeit snel waar zaden van te koop zijn? Want ik zou graag mijn spot wat meer beschutten


    Grtz

    #2
    Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

    Snel groeiend onkruid: groot hoefblad en berenklauw. Van beide kun je in de vrije natuur zaden verzamelen. Bij de bereklauw wel handschoenen dragen, omdat deze plant de huid behoorlijk irriteert. Als je wil weten hoe die planten er uit zien: kijk op internet.

    Comment


      #3
      Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

      Een wat leuker plantje maar wel familie van de berenklauw , Fluitekruid

      Of gelijk een hele bloemenzee van zo,n meter hoog ? http://www.bolster.nl/bloemenmengsel+hoog

      Comment


        #4
        Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

        whoehahah mn planten moeten nog geoogst worden
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

          Ik vind berenklauw de beste oplossing: de meeste mensen blijven liever bij deze planten uit de buurt. Hoe minder kans op ontdekking, hoe beter toch? Een andere oplossing die ik aandraag: Bella als vogelverschrikker laten fungeren.
          Last edited by Xtreme; 19 October 2012, 15:41.

          Comment


            #6
            Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

            vogelverschrikker ? nee man, al die beesten komen gewoon gezellig effe knuffelen, en dan weer -hop!- vort
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

              Een wonderboom, ziet er mooi uit en lijkt voor een leek op een wiet plant. Mocht iemand van je guerillaplek snoepen dan leert ie het wel af want deze planten zijn giftig.

              http://www.seedo.nl/images/Ricinus%20Communis.jpg

              Comment


                #8
                Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

                Ik heb de laatste tijd wat gewandeld en wat gefietst hier in de buurt maar ik zie nergens berenklauwen etc, zou ik die ook op een site kunnen bestellen?

                Comment


                  #9
                  Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

                  Lekker plantje ook, die Berenklauw, maar ze vallen wel op, vraag is of je wil opvallen.
                  Er gaan geruchten dat het ook een afrodisiacum is.
                  Als je ze gaat planten, doe je ook ff een rookverslagje ?
                  Last edited by QnQ; 2 November 2012, 11:42.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

                    Tjaa.. Het is een opening die ik dicht moet hebben, berenklauw is niet echt mijn favoriet..

                    Even iets anders

                    Voor de grond:

                    Ik wil zo diep mogelijke kuilen graven en die vullen met potgrond, zou dat voldoende zijn voor een goede kweek?
                    Of moet ik ook iets anders dan potgrond er in doen?

                    ( De grond hier is heeel hard, heel veel klei, de kuilen zullen niet zo heel diep worden ^^ )

                    Comment


                      #11
                      Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

                      Berenklauw is je beste guerilla vriend.. Tegen oogsttijd zijn die krengen pcies aant afsterven waardoor je minder last van hebt.

                      Beste ga je nu al zeil wegleggen op je favouriete locaties, camouflagenet r over en je hebt int voorjaar een prachtig kale plek waar je wietplant van de verkregen voorsprong kan genieten..

                      Gewoon mestkorrels voor moestuin met beetjke extra kalk en fosfor/kalium en goan.

                      S winters zeil wegleggen is t beste wat je kunt doen met al die fokt teken, probeer nu zoveel mogelijk voor te bereiden zodat het strax enkel kwestie van plantjes de grond in trappen is zonder al dat graafwerk met teken om je heen enz..

                      Suc6 en meer=beter

                      Comment


                        #12
                        Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

                        Ohh en zeil neer leggen! Dat is slim! Thanks fluiter !

                        - Mieren! Ik kwam deze zomer echt heel veel mieren nesten op een spot tegen, hoe krijg ik die het beste weg?
                        Want dat was echt heeel irritant, als je aan het graven bent, en er lopen mieren over je benen...

                        -Hmm tjaa beren klauwen, ik hou het als laatste optie, ik zoek toch liever iets anders, die dingen moet je toch pas rond april/mei zaaien toch? Dus ik heb nog denktijd zat

                        Comment


                          #13
                          Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

                          Misschien het best kijken welke soort planten er staan want het moet ook niet teveel afwijken natuurlijk.
                          Als je in de woestijn een bos palmbomen plant gaat ook iedereen kijken.

                          Mieren krijg je niet weg midden in de natuur denk ik, je kunt ze hooguit wat verplaatsen door af en toe een nest uit te roeien.
                          Meestal gaan ze dan een halve meter verder opnieuw beginnen.
                          Of je moet je wiet in een bedje Afrikaantjes zetten, maar dat valt ook op misschien.

                          Guerilla tips.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

                            Ik heb inmiddels wat zeil en oude planken die daar in de buurt lagen op een paar plekken neer gelegt,
                            het stikt er echt van de mierenbergen, ik heb de meeste kapot getrapt, maar die zitten er van de zomer waarschijnlijk toch wel weer

                            Wanneer is de beste tijd om de grond omtespitten en potgrond toe te voegen?

                            Comment


                              #15
                              Re: Voorbereidingen voor volgende zomer!

                              Omspitten: het tijdstip is afhankelijk van de grondsoort. Mijn tuin bestaat thans uit zware klei. Die spit ik in het najaar. Dan kunnen de brokken in de winter kapot vriezen. Voordien woonde ik in Brabant: daar bestond de grond uit "zwart klapzand". Die spitte ik in het vroege voorjaar. En gebruik geen potgrond om door de grond te mengen. Bemeste tuinaarde bevat veel meer voeding. Een cm of 10 daarvan door de teeltlaag mengen en bijvoeden is niet of nauwelijks meer nodig. Mieren zijn overigens niet schadelijk: kennelijk vreten ze luizen op. Gewoon een paar post-elastieken rond je broekpijpen en het probleem is opgelost. Tenzij je in korte broek je spitwerk verricht.

                              Comment

                              Bezig...
                              X