Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog 5 dagn + vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nog 5 dagn + vraag

    Korting op 420shop
    Dag Lui,

    Mijn planten moeten nog 5 dagen, trichomes zijn milky/amber...over 4 dagen klieven, dan laatste dag in het donker.
    Dacht dat ik het zo wel goed doe toch...? ben niet een hele ervaren kweker, dus deze site is een prima hulpmiddel! mag ook wel eens gezegd worden!

    Heb nog wel een vraag: kan iemand de soort herkennen?
    Hoop dat de foto`s duidelijk genoeg zijn.

    'Let the good times roll'

    Ganja 003.jpgGanja 004.jpgGanja 005.jpgGanja 006.jpgGanja 007.jpgGanja 008.jpgGanja 009.jpgGanja 010.jpg

    #2
    Re: Nog 5 dagn + vraag

    Ze moeten nog 5 dagen? Waar heb jij dat tellertje gehaald? Hang je die gewoon aan een blaadje of?

    Hoe weet jij dat ze nog 5 dagen moeten, en niet bv 8 of evt 14? Als je de precieze bloeittijd aanhoud die op de verpakking van de zaadjes stond, dan zit je er vaak naast. Je moet je planten inderdaad oogsten aan de hand van de trichomes.

    Soorten herkennen is zo goed als niet mogelijk. Aan de blaadjes van de plant kan ik wel zien dat je een soort hebt die overwegend sativa is. Dit kun je zien aan de smalle bladeren, die van een (overwegende) indica zijn veel breder. Ook is een indica qua plant vaak compacter (en kleiner). Sativa planten moeten wel beduidend langer bloeien dan indica soortjes.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: Nog 5 dagn + vraag

      Zijn geen zaadjes maar stekken...
      Toen ze in de bloei gingen, ben ik gaan rekenen, zondag staan ze 8 weken in de bloei. Ook de trichomes zien er dus klaar uit.

      toch bedankt!

      Latsilla

      Comment


        #4
        Re: Nog 5 dagn + vraag

        Tis een sativa en zo tezien mag hij nog wel even blijven staan hoor vergeet niet wat je oogst daar houd je 1/3 van over als het droog is

        gr bella
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Nog 5 dagn + vraag

          Die 8 weken die jij noemt bedoelde ik met "de precieze bloeittijd aanhoud die op de verpakking van de zaadjes". Ookal heb je blijkbaar dus geen zaadjes gebruikt, dan kom jij zeker bij die 8 weken door een bepaald soortje op te zoeken? Ik ben wel benieuwd hoe jij anders komt met 8 weken bloeitijd.

          Zoals reeds gezegd kun je niet bouwen op een aangegeven bloeitijd, maar moet je gewoon oogsten adhv de trichomes. Uit je beginpost blijkt dat je daar al wel wat kennis van hebt (doordat je het hebt over milky en amber), maak daar dus gebruik van.
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: Nog 5 dagn + vraag

            Adfermative Sir!

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            weedy, ik heb gewoon het gemiddelde genomen, zo'n 8 weken (wat algemeen als bloeitijd wordt gegeven)
            idd. Oogsten op basis van trichomes, dus als je op die manier oogst, heb je idd. Niks aan die 8 weken...

            Comment


              #7
              Re: Nog 5 dagn + vraag

              Het zijn stekken, zo te zien Sativa met wat Indica erdoor.
              Stekken zijn meestal voor binnen, dus die 8 weken zou best kunnen, ook al doet het er niet toe.
              Als je, zoals je zegt, naar de trichomes kijkt is er verder niks aan de hand.
              Met milky en hier en daar wat amber zou idd je al kunnen oogsten, als je verder weinig heldere ertussen hebt. (die doen niks

              Klieven en donker zetten ben ik geen voorstander van, zeker niet met buitenplanten, dus daar zal ik het verder niet over hebben
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Nog 5 dagn + vraag

                Het blijft nog 5 dagen lekker weer. Daarna weer veel regen en de temperatuur onder de 15graden. Dus heb je effe mooi uitgekiend

                Comment


                  #9
                  Re: Nog 5 dagn + vraag

                  klopt, Renhaze....

                  Comment


                    #10
                    Re: Nog 5 dagn + vraag

                    Ok nog 1 dag
                    foto graag.

                    Comment

                    Bezig...
                    X