Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke soort tussen 1m en 1m50?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke soort tussen 1m en 1m50?

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Ik wil op mijn balkon komend jaar een aantal planten neerzetten. Ik woon op de bovenste verdieping, dus ik heb een vrij groot balkon. Er staat van zonsopkomst tot een uur of 5 zon op, dus dat moet ook wel goed zitten. Verder staat er een muur omheen van ongeveer 1m50 schat ik zo, daarom dat ik op zoek ben naar planten die ongeveer die hoogte halen. Die muur houdt ze dan mooi uit de wind en, niet onbelangrijk, het zicht van mijn buren.
    Verder wordt het mijn eerste keer kweken, dus liever ook niet te moeilijk planten. Ik sta er nogal om bekend de meeste planten om zeep te kunnen helpen. Maar ik hoop er stiekem op dat ik beter voor cannabisplanten zal zorgen dan voor mijn gewone huisplanten.
    Mensen hebben me al lowryders aangeraden, maar ik denk dat die net iets te laag zijn. Ze mogen van mij wel een stukje hoger dan dat.
    Na het lezen can cannab0y's kweekverslag leek die early misty me een goed idee. Alhoewel canna wel last kreeg van toprot, ik weet niet hoe gevoelig die plant daar in het algemeen voor is?
    Heeft er nog iemand tips?


    Wat ik tot nu toe zelf overweeg:
    Early Misty, Bubble Gum, Snowwhite en een Afghaan

    Bubble gum en snowwhite omdat ik het lekkere wiet vind, andere twee alleen vanwege hun hoogte.
    Last edited by realbarend; 20 November 2008, 17:35. Reden: notities maken :)

    #2
    Geen Sativa's nemen lijkt me. Lowryders zijn goed, ze gaan niet te hoog, maar je verliest wel wat van je maximum die een pak hoger ligt dan hoogte van lowryders. Dus lijkt dat je me een ander soortje moet zoeken, volgens mij, eender welke soort en toppen, dan gaan ze in de brede meer groeien. Zo kan je de maximumhoogte een flink stuk beperken.
    Ga op zoek naar een die-hard indica soortje (pure powerplant is er zo een maar die kan dan weer redelijk hoog worden door z'n potentieel).
    Hier heb je een linkje met EEN PAK INDICA'S op:
    http://www.cannabismarijuana.com/thai-nl-hawaiian.html

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      Bedankt! Sativa's worden dus hoger dan indica's?
      Die link is goed trouwens, staan een paar planten met de hoogte erbij. Ik heb alleen nu nog maar 2 planten die niet te hoog worden, de early mist en een afghaan dus. De meeste buitenplanten op die link worden meer dan 2 meter hoog en dat is voor mij toch wel iets teveel in your face.
      Zijn die afghaan en early mist een beetje makkelijk te kweken?
      Zijn er ook Nederlandse growshops die info geven over hoe hoog de planten worden in normale omstandigheden? Dat vind ik zelf wel nuttige informatie.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          je kan ook gwn toppen heel veel toppen en niet te vroeg in het jaar planten en je plant zal zeker kleiner blijven. grtz

          Comment


            #6
            thanks voor die tip, maar ik ben daar toch een beetje voorzichtig mee. Ik ga ongetwijfeld dingen fout doen en wil liever niet dat ik mn plant halverwege weg moet gooien omdat ik hem verkeerd getopt heb of omdat hij te groot wordt. Dus ik ga liever specifiek op zoek naar planten die een hoogte van rond de 1m50 hebben.
            Heb er tot nu toe een paar kunnen vinden en ik ga denk ik op zeker een bubble gum en een snowwhite planten. Misschien maar even kijken of de shop waar ik heen ga die dan ook nog in de juiste hoogte heeft, of werkt dat niet zo?

            Damn man, ik heb nog niet eens zaden en ik ben al enthousiast!

            Comment


              #7
              Snow white! Die zou ik in een binnenkweek willen doen, ik weet niet waarom. Het is die naam en het uitzicht van die plant gewoon. Ik zou ervoor gaan en zeker mooie foto's nemen! Doe ik namelijk ook, en dan mooi laten inkaderen
              Trouwens, je hebt ons om je te helpen toppen he... Dus daar moet je zeker geen schrik voor gaan hebben, het toppen doe je trouwens redelijk vroeg (al na de 5de internode, das misschien een week nadat ze hun kopjes getoond hebben als het meezit). Dus mocht er iets verkeerd lopen dan doe je gewoon nieuwe .

              Laat je enthousiasme geen overenthousiasme worden, anders brengt het je toch maar ontgoocheling. Voetjes op de grond en gewoon verderwerken . Het zal je wel lukken, alleen voor de eerste keer niet teveel van verwachten, dan kan het enkel maar mooi meevallen

              Greetzzz

              Jona

              Comment


                #8
                Misschien ben ik overenthousiast, maar ik ben nog steeds wel redelijk negatief ingesteld over hoe goed ik voor planten kan zorgen.
                En foto's gaat zeker goedkomen, ik ben hobbyfotograaf, dus ik heb wel de juiste lenzen om de groei te schieten. En ook lenzen om later trichomes te kunnen laten zien, als ik de planten voor die tijd niet om zeep heb geholpen. Dus een kweekverslagje komt er sowieso wel.
                En toppen ben ik niet bang voor, maar het is toch gewoon een extra stap die misschien niet nodig is. Eerste keer wil ik alles zo standaard mogelijk doen... een beetje zoals met sex . En das meteen de reden dat ik mn snowwhite niet binnen zet. Mijn dame vindt het sowieso al niet zo leuk dat ik plantjes neer wil zetten, dus zo een plant binnen zou zeker ten koste gaan van mn sex ben ik bang.
                Last edited by realbarend; 20 November 2008, 17:55.

                Comment


                  #9
                  Ja is heel juist, je bent niet van Belgie toevallig? Anders moet jij eens langskomen met je lenzen later op het jaar om mijn Powerplants te komen trekken! Zou daar namelijk graag van die mooie grote foto's van laten maken en heb enkel maar een 300millimeterlens .
                  Laat me iets weten

                  Comment


                    #10
                    300mm moet genoeg zijn toch? Als je een beetje een macrostand hebt dan moet dat meer dan genoeg zijn.
                    En nee, ik zit wel bijna in belgie, maar ben gewoon een kaaskop .

                    Comment

                    Bezig...
                    X