Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ontwikkeling trichomen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ontwikkeling trichomen

    Korting op 420shop
    Beste plantenliefhebbers.

    Na veel gelezen te hebben op dit forum ben ik nu aan het wachten tot mijn planten doen wat ik verwacht.
    Ik heb mijn plantjes voor een raam op het zuiden staan, ondanks dat ze wat gestrekt zijn staan ze er redelijk bij.
    Nu zijn ze begin augustus in de bloei gegaan, en ben ik nu sinds half oktober de trichomen in de gaten aan het houden.
    Dezen zijn inmiddels al een week of 2 allemaal milky, maar aangezien ik graag een 50/50 amber zou hebben, blijf ik wachten.
    Iemand een idee hoe lang de ontwikkeling naar amber duurt? Of waaraan het kan liggen dat dit bij mij niet gebeurt?

    Vriendelijke groet,
    sjaak

    #2
    Re: ontwikkeling trichomen

    Dat ligt aan 3 oorzaken: te weinig licht, licht en licht. Je kunt dus blijven wachten tot je een ons weegt: zonder bijverlichting wordt het nooit wat.

    Comment


      #3
      Re: ontwikkeling trichomen

      wijzonol trichoomtex, evt aflakken/fixeren met rubol
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: ontwikkeling trichomen

        heb je geen foto van je plant

        Comment


          #5
          Re: ontwikkeling trichomen

          Bedankt voor de reacties. Al blijft het toch een vraag hoe lang (in een normale lichtsituatie) trichomen erover doen om van milky naar amber te kleuren.
          Na de post van gisteren heb ik 1 plant geslacht; hieronder een foto van zijn hoofdtop. De trichomen waren allemaal milky (zoals ook bij mijn andere plant), en echt een enkele amber gespot op de blaadjes dicht tegen de top. De plant was wat gestrekt waardoor de toppen nogal fluf zijn.
          top.jpg

          De foto hieronder is van de plant die ik nog even laat staan tot er meer amber op zit. Ook deze plant is behoorlijk gestrekt, maar de toppen zijn duidelijk voller dan die van de ander. Aan de vorm van de plant is duidelijk te zien dat het licht van 1 kant komt, maar ondanks de lage verwachting die ik ook zelf had (waarschijnlijk wat weinig licht, het raam had ook best een wasbeurt kunnen gebruiken) valt het resultaat mij behoorlijk mee.
          plant.jpg

          Dit was voor mij een eerste poging, gewoon zaadjes uit wiet van de shop geplant om wat ervaring op te doen. Ik had weinig verwachtingen ten aanzien van opbrengst, ieder zakje dat mij een gang naar de coffeeshop (en de uit te geven euro's) bespaarde was welkom.

          Alle op- en aanmerkingen zijn welkom. En als iemand het weet, graag een antwoord op de vraag bovenaan deze post.

          Comment


            #6
            Re: ontwikkeling trichomen

            Snel de raam wassen dan maar he wel mooie toppen hoor
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              2.
              Je oogstmoment bepalen blijft daarom vaak een compromis.
              Het beste is gewoon proberen, en zien welke 'stand' jou het meest bevalt.
              Probeer in ieder geval het moment te pakken met zo min mogelijk heldere, en liefst niet al teveel zwarte trichomen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X