Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten kweekje belgium

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buiten kweekje belgium

    Korting op 420shop
    Hallo

    Myn naam is gossy. Ben al reeds 7 jaar een blower en sins 3 jaar geleden ben ik ook zelf beginnen kweken.
    Nu is mijn vraag. Ik ben verhuist tuintje laten aanleggen. Maar die grond die ze aangevoerd hebben is championgrond. .Nu vraag ik mij af is dat wel goede grond voor op te kweken? Ik heb 2 amnesia, 1 white white widow , en 1 chocolat haze

    Kan iemand mij soms verder helpen ? Vind echt NIX op dit forum over dit onderwerp...

    #2
    Re: Buiten kweekje belgium

    hey gossy!
    neej idd er valt hier helemaal niks over te lezen miss ff de grondsoort googelen kijken wat er allemaal inzit? chocolat haze? vertel
    ik ben hier ook om te leren haha gr.

    Comment


      #3
      Re: Buiten kweekje belgium

      Jha ik ben eens naar the countdown geweest in Amsterdam. Heb daar chocolat haze genomen en daar zat e zaadje in. Nu maar wachten tot het half mei word voor te beginnen. Het kriebelt toch al ze om te beginnen !

      Comment


        #4
        Re: Buiten kweekje belgium

        Champignoncompost bestaat uit verteerd stroo, paardenmest, kippenmest, gips, zwartveen en schuimaarde. Dat spul moet eerst door de champignonkweker worden verwarmd tot 65 graden Celsius, voordat het vervoerd mag worden. Eventuele ziektekiemen worden hierdoor gedood. Toen mijn tuin op de schop lag heb ik 40 kuub overheen gestrooid en ingefreesd. Er vormen zich door die compost heel veel gezonde schimmels in de grond. Er zullen best nog wel wat eetbare champignons opkomen ook.
        Last edited by Xtreme; 18 December 2012, 14:41.

        Comment


          #5
          Re: Buiten kweekje belgium

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
          Champignoncompost bestaat uit verteerd stroo, paardenmest, kippenmest, gips, zwartveen en schuimaarde. Dat spul moet eerst door de champignonkweker worden verwarmd tot 65 graden Celsius, voordat het vervoerd mag worden. Eventuele ziektekiemen worden hierdoor gedood. Toen mijn tuin op de schop lag heb ik 40 kuub overheen gestrooid en ingefreesd. Er vormen zich door die compost heel veel gezonde schimmels in de grond. Er zullen best nog wel wat eetbare champignons opkomen ook.
          dat is reeds gebeurt het is bewerkte championgrond dat die tuinman heeft aangebracht.. Dus in praktijk zou het lukken dan ?
          Last edited by gossy; 18 December 2012, 15:16.

          Comment


            #6
            Re: Buiten kweekje belgium

            Bij mij lukte het ook, dus waarom zou het bij jou niet lukken? Wel heb ik mijn planten gezet op een plaats waar het jaar daarvoor bonen hadden gestaan. Bonen, erwten e.d. behoren tot de vlinderbloemigen en die maken bij de wortels stikstofbolletjes aan.

            Comment


              #7
              Re: Buiten kweekje belgium

              Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
              Bij mij lukte het ook, dus waarom zou het bij jou niet lukken? Wel heb ik mijn planten gezet op een plaats waar het jaar daarvoor bonen hadden gestaan. Bonen, erwten e.d. behoren tot de vlinderbloemigen en die maken bij de wortels stikstofbolletjes aan.
              En geef je die dan extra voeding ofzo? Of is dat niet nodig? Ik heb hy-pro terra voeding. Want heb al geprobeerd in een zelfgemaakte kas te kweken. En op coco's en gewone aarde nix werkt bij my ..

              Comment


                #8
                Re: Buiten kweekje belgium

                welkom op JD gossy greets landgenoot
                Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                Comment


                  #9
                  Re: Buiten kweekje belgium

                  Welkom hoor Gossy,

                  Comment


                    #10
                    Re: Buiten kweekje belgium

                    [QUOTE=gossy;330755]Hallo

                    Myn naam is gossy. Ben al reeds 7 jaar een blower en sins 3 jaar geleden ben ik ook zelf beginnen kweken.
                    Nu is mijn vraag. Ik ben verhuist tuintje laten aanleggen. Maar die grond die ze aangevoerd hebben is championgrond. .Nu vraag ik mij af is dat wel goede grond voor op te kweken? Ik heb 2 amnesia, 1 white white widow , en 1 chocolat haze

                    Om teleurstellingen te voorkomen, zou ik me niet uitsluitend richten op de soorten die je hebt: dat zijn namelijk late afbloeiers, vooral de amnesia en de chocolat haze. Die zijn pas eind oktober half november rijp. Tenzij er een uiterst warme en droge oktobermaand komt, sneuvelen ze voordien aan toprot. Om met zekerheid iets rookbaars te krijgen zou je kunnen overwegen wat autoflower zaden aan te schaffen. De laatste jaren is de kwaliteit en de opbrengst daarvan sterk verbeterd. Zelf heb ik goede opbrengsten gehad van Big Devil en Think Different, beiden vrij grote planten (ongeveer 1 meter). Als je geen auto's wenst, ga dan over op vroegbloeiende Deense soorten: Danish Duck of Ierdbei bijvoorbeeld. Kijk eens naar het topic van Vale: die exeleert in mooie Deense wietsoorten. Succes.
                    Last edited by Xtreme; 19 December 2012, 08:28.

                    Comment


                      #11
                      Re: Buiten kweekje belgium

                      [QUOTE=Xtreme;331076]
                      Oorspronkelijk geplaatst door gossy View Post
                      Hallo

                      Myn naam is gossy. Ben al reeds 7 jaar een blower en sins 3 jaar geleden ben ik ook zelf beginnen kweken.
                      Nu is mijn vraag. Ik ben verhuist tuintje laten aanleggen. Maar die grond die ze aangevoerd hebben is championgrond. .Nu vraag ik mij af is dat wel goede grond voor op te kweken? Ik heb 2 amnesia, 1 white white widow , en 1 chocolat haze

                      Om teleurstellingen te voorkomen, zou ik me niet uitsluitend richten op de soorten die je hebt: dat zijn namelijk late afbloeiers, vooral de amnesia en de chocolat haze. Die zijn pas eind oktober half november rijp. Tenzij er een uiterst warme en droge oktobermaand komt, sneuvelen ze voordien aan toprot. Om met zekerheid iets rookbaars te krijgen zou je kunnen overwegen wat autoflower zaden aan te schaffen. De laatste jaren is de kwaliteit en de opbrengst daarvan sterk verbeterd. Zelf heb ik goede opbrengsten gehad van Big Devil en Think Different, beiden vrij grote planten (ongeveer 1 meter). Als je geen auto's wenst, ga dan over op vroegbloeiende Deense soorten: Danish Duck of Ierdbei bijvoorbeeld. Kijk eens naar het topic van Vale: die exeleert in mooie Deense wietsoorten. Succes.
                      Ah echt bedankt al voor je hulp e man ! Ben al direct andere zaadjes aan het bestellen .

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Ik kon me niemer inhouden en ben begonnen ontkiemen van de Chocolate haze. Tis een gratis zaadje dus dacht ik waarom niet.. Heb op zaadjes.nl voor maar slecht 49 euro 5 autoflowers naar keuzen.. Nu nog e lekker soortje kiezen . Dus van de zomer komt er 2 amni 1 WW en 5 autoflowers naar keuzen ..

                      Comment


                        #12
                        Re: Buiten kweekje belgium

                        Wat heel erg van belang is, is de bezonning van je tuin. Cannabis is namelijk een C4 plant, waarbij dus geen lichtverzadiging kan optreden. Dus hoe meer zonlicht, hoe beter het voor de planten is. In mijn tuin bijvoorbeeld staan zowel op het oosten als het westen op de erfafscheiding een dertigtal bomen van 100 jaar of ouder met een deftige hoogte. Die zorgen voor veel schaduwval. Dus ik kweek in potten/containers, die 's-morgens op het westen staan en na de middag op het oosten, teneinde zoveel mogelijk zon mee te pakken. Maar ik kan makkelijk lullen, omdat ik mijn werk thuis kan verrichten en dus omstreeks het middaguur de potten kan verplaatsen. Maar met die autoflowers gaat het best lukken, zolang je je maar niet te buiten gaat aan voeding. Er gaan meer planten dood aan overvoeding dan aan ondervoeding.

                        Comment


                          #13
                          Re: Buiten kweekje belgium

                          Kijk ook goed naar welke soorten je neemt.
                          Op wietzaadjes.nl beginnen de prijzen aan 6,95€ per stuk tot iets meer dan tien Euro per stuk. het kan goedkoper zijn van 5 apparte zaden te kopen. (5 x 6,95 = 34,75). En per bestelling van 25 Euro krijg je er nog een gratis zaadje bovenop.
                          De keuze ligt uiteraard volledig aan de soort die je verkiest.

                          greetz,
                          HOMMEL
                          Leren = Experimenteren

                          Comment


                            #14
                            Re: Buiten kweekje belgium

                            [QUOTE=gossy;331135]
                            Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post

                            Ah echt bedankt al voor je hulp e man ! Ben al direct andere zaadjes aan het bestellen .

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Ik kon me niemer inhouden en ben begonnen ontkiemen van de Chocolate haze. Tis een gratis zaadje dus dacht ik waarom niet.. Heb op zaadjes.nl voor maar slecht 49 euro 5 autoflowers naar keuzen.. Nu nog e lekker soortje kiezen . Dus van de zomer komt er 2 amni 1 WW en 5 autoflowers naar keuzen ..
                            gossy, waarom doe nu zo dwaas? Waarom verkloot je zaad in de winterperiode? Hoe denk je daarvan iets te oogsten? Op zijn minst heb je 400 watt aan lichtdruk nodig binnenshuis aan spaarlampen, een kleine kweekruimte, een afzuiger en een koolstoffilter. In mijn groententuin staan op dit moment boerenkool, bloemkool, nog wat bietjes en wat veldsla. Maar er staat op dit moment geen wiet in de tuin: "winterwiet bestaat niet" .

                            Comment


                              #15
                              Re: Buiten kweekje belgium

                              In Bels wel eh..

                              Comment

                              Bezig...
                              X