Compactheid van de buitenwiet!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • JohnnyHaze
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2012
    • 912

    #16
    Re: Compactheid van de buitenwiet!

    oke thx voor de info!

    Comment

    • fl13r3flu1t3r
      Banned
      • Aug 2010
      • 3100

      #17
      Re: Compactheid van de buitenwiet!

      toppen loont altijd eh, ook buiten.

      Comment

      • JohnnyHaze
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Jan 2012
        • 912

        #18
        Re: Compactheid van de buitenwiet!

        niet bij autoflowers toch? omdat de groeiperiode dan te kort is?

        Comment

        • Heribei
          Advanced Grower
          MemberLucky Member
          • Oct 2011
          • 1140

          #19
          Re: Compactheid van de buitenwiet!

          Een autoflower zal in bloei schieten bij toppen... Niet doen dus.

          @Vale: ik zeg ook zeker niet dat alle denen fluff zijn, ik heb old farmer nepal zaden, Die zouden compacte toppen moeten geven volgens de breeder (hij zweert erop).
          Royal Dane en RD x Typhoon zijn iedergeval fluffe vieze soorten met een hele scherpe smaak ik vind niet echt lekker om te roken.
          Rook nu het gruis ervan wat los in de wek potten zat en das wel oke..
          Maar geen top-wietje vind ik!

          Comment

          • fl13r3flu1t3r
            Banned
            • Aug 2010
            • 3100

            #20
            Re: Compactheid van de buitenwiet!



            Smaak uber alles eh, dan maar wat schimmel..

            Comment

            • francisp
              Grower
              MemberLucky Member
              • May 2012
              • 685

              #21
              Re: Compactheid van de buitenwiet!

              Oorspronkelijk geplaatst door Heribei
              Een autoflower zal in bloei schieten bij toppen... Niet doen dus.
              !
              Een autoflower schiet in bloei als hij oud genoeg is, niet omdat je hem topt. Maar normaal schieten ze in bloei voor je een 'niet autoflower' zou toppen, en zijn ze al in bloei geschoten tegen dat je de vierde of vijfde internode ziet. En een bloeiend wietje toppen is geen goed idee. Niet doen dus, maar m.i. om een andere reden.

              Comment

              • fl13r3flu1t3r
                Banned
                • Aug 2010
                • 3100

                #22
                Re: Compactheid van de buitenwiet!

                Autoflowers schieten vooral niet op..

                Beter leg je je focus op echte wiet eh, autofalerts zijn alleen lief.

                Comment

                • Heribei
                  Advanced Grower
                  MemberLucky Member
                  • Oct 2011
                  • 1140

                  #23
                  Re: Compactheid van de buitenwiet!

                  Oorspronkelijk geplaatst door francisp
                  Een autoflower schiet in bloei als hij oud genoeg is, niet omdat je hem topt. Maar normaal schieten ze in bloei voor je een 'niet autoflower' zou toppen, en zijn ze al in bloei geschoten tegen dat je de vierde of vijfde internode ziet. En een bloeiend wietje toppen is geen goed idee. Niet doen dus, maar m.i. om een andere reden.
                  Echt niet, top jij maar is een af hij zal 1 cm groeien en vervolgens in bloei schieten.
                  Dit seizoen heeft een vriend van me allebei zijn af's getopt en ze schoten allebei direct in.bloei.waardoor ze max 20cm waren.
                  !!!

                  Qua smaak vind ik autoflowers toch lekkerder als reguliere planten (tot nu dan, heb pas 1 buitenkweek gedraaid)

                  Comment

                  • JohnnyHaze
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jan 2012
                    • 912

                    #24
                    Re: Compactheid van de buitenwiet!

                    ja ik heb ook een autoflower kweek gedaan en de smaak was uitzonderlijk goed!
                    ik heb ze niet getopt, dus daar kan ik helaas niet over meepraten.
                    als blijkt dat dit niet bevorderlijk is voor de uiteindelijke opbrengst word het buigen

                    Comment

                    • Heribei
                      Advanced Grower
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2011
                      • 1140

                      #25
                      Re: Compactheid van de buitenwiet!

                      Hij had Super Critical staan van TheGreenHouse, heeft hem getopt na ander halve week a 2 weken ongeveer..
                      Hij pakte ongeveer 5 a 8 gram per plantje hij had er 2 terwijl als hij normaal groeien had hij denk ik wel 10 a 12 gram kunnen halen.

                      Ik wou het eigenlijk pas volgend jaar vertellen, in me nieuwe kweekverslag maar vertel het nu alvast... Ik ga volgend jaar 3 x 3 af's kweken een zomer lang alleen maar af's kweken inclusief guerilla zaden kweek (autoflower) dan wil ik het toppen ook wel 1x testen en buigen ook wel.
                      Heb genoeg verschillende soortjes (10 a 11)
                      Verdere info wachten op me nieuwe kweekverslag
                      (Buitenkweek 2013)

                      Comment

                      • JohnnyHaze
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2012
                        • 912

                        #26
                        Re: Compactheid van de buitenwiet!

                        ja heb het idee dat het toppen van autoflowers niet gunstig is, zoals je vriend al ondervonden heeft.
                        Okee, ben benieuwd en kan echt niet wachten tot de volgende zomer om weer te beginnen!
                        ikzelf ga ook proberen perfecte voorbereidingen te doen voor meerdere run's.
                        en ja als je zoveel verschillende soortjes hebt kun je pas echt lekker expirimenteren en kijken hoe of wat werkt, ideaal

                        Comment

                        • ceBep
                          Retired
                          • Jun 2009
                          • 4745

                          #27
                          Re: Compactheid van de buitenwiet!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Heribei

                          @Vale: ik zeg ook zeker niet dat alle denen fluff zijn, ik heb old farmer nepal zaden, Die zouden compacte toppen moeten geven volgens de breeder (hij zweert erop).
                          Royal Dane en RD x Typhoon zijn iedergeval fluffe vieze soorten met een hele scherpe smaak ik vind niet echt lekker om te roken.
                          Rook nu het gruis ervan wat los in de wek potten zat en das wel oke..
                          Maar geen top-wietje vind ik!

                          Ik heb in mijn "carrière" als grower vele Denen/uithemers gezet (niet alles is hier bekend of vermeld in de jaren ervoor van mijn weten van dit forum e.d.)
                          Maar je hebt fluffy/compacte/smakelijke/scherpe soorten onder de in/uitheemsen, ik zal dat zeker niet ontkennen. Ieder zijn eigen ding, wat jij lekker vind, vind ik vies bijvoorbeeld...

                          Of ze nu compact of fluffy zijn maakt voor mij in feite niks uit: de smaak en het effect vind ik daarentegen wel belangrijk.
                          Sommige soorten hebben bij mij een voorkeur, zoals de Red Escape, voor de rest zet ik zoveel mogelijk soorten door de jaren heen nog steeds speurende naar de absolute topper, zowel in smaak, effect. Nog steeds niet de perfecte gevonden!
                          Vind ik ook niet erg, kweken is een hobby of een verslaving en daar maak ik erg graag gebruik van.

                          Comment

                          • Heribei
                            Advanced Grower
                            MemberLucky Member
                            • Oct 2011
                            • 1140

                            #28
                            Re: Compactheid van de buitenwiet!

                            Kweken is inderdaad een hobby, en vind ook wel dat het plezier boven de opbrengst moet staan anders zit je hier op het verkeerde forum.

                            Comment

                            • ceBep
                              Retired
                              • Jun 2009
                              • 4745

                              #29
                              Re: Compactheid van de buitenwiet!

                              Duidelijke stelling, kan ik zéér goed mee leven

                              Comment

                              • moreweed
                                Exquisite Grower
                                MemberLucky Member
                                • Dec 2009
                                • 5939

                                #30
                                Re: Compactheid van de buitenwiet!

                                eum.. ik kweek wel degelijk voor een bepaalde opbrengst, niet voor de lol van het geweldige plantje zien groeien. Het gaat me erom dat

                                1/ ik weet wat ik rook
                                2/ dat de kweekopzet slaagt > zadenkweek moet zaad opleveren, sensi-kweek moet rookbaar materiaal opleveren
                                3/ dat de kwaliteit van hetgeen ik gekweekt heb binnen de mogelijkheden van de opzet zo hoog mogelijk is

                                Opbrengst is dus van belang op kwalitatief gebied, en met een zekere hebberigheid moet ik ook bekennen dat een kweek die boven verwachting qua hoeveelheid rookbaar materiaal scoort ook als geslaagd de boeken in verdwijnt
                                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                                Comment

                                Bezig...