Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kas kweek voorbereidingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kas kweek voorbereidingen

    Korting op 420shop
    Hey luitjes.

    Wil komende lente mijn tweede kweekje beginnen. Dit maal in een tomatenkas. Vorig jaar nogal wat last van schimmel gehad en wil dat dit jaar voorkomen. Ik plan om in de volle grond te kweken in een kas van 2/0,8/2 lengte/breedte/hoogte. Het kasformaat staat vast omdat onze tuin voor het merendeel uit steen bestaat en dit formaat het enige is dat past. Ik wil er tevens twee naast elkaar zetten. Voor 4 uit de kluiten gewassen planten moeten toch wel passen in 2 van die kassen? Of is dit overkill.

    Tweede vraag is over de kassen zelf als iemand hier ervaring mee heeft. Er bestaan van die kassen gewapend met groen of wit draad... stopt dit niet de zon. Lijkt me zelf van niet, maar zou graag weten welk van de twee de zon het beste doorlaat

    Laatste vraag is voor de soort wiet. Wil lichtritme planten hebben en geen autoflowers deze keer.
    Ik ben zelf iemand die houd van high zijn, me vriendin is liever stoned. Wil een soortje kweken die beide heeft. Niet hoger word dan mijn kas ( als ik de planten top). Ik heb gelezen dat je in een kas langer door kan gaan en vroeger kan beginnen. De sativa dominante soorten hebben toch langer nodig om uit te bloeien. Me broer heeft me wat OG kush zaadjes gegeven voor mn verjaardag, volgens hem lukken alleen indica's buiten

    Ik zat te kijken bij azarius selectie outdoor zaden en het leek me leuk om wild rose , big band of critical jack te kweken. Welke is het meest geschikt ( als ze dat al zijn)voor mijn situatie?

    #2
    Re: Kas kweek voorbereidingen

    als je eens begint met gewoon 'n simpel bekend soortje in plaats van al die onbekende shit dan maak je al 'n betere start!

    de witte en groene kassen laten genoeg zonlicht door dus geen zorgen qua licht.
    wel zorgen dat het er niet te broeierig en vochtig blijft ivm schimmelvorming.
    als plant al week of 2 in bloei staat kun je preventief spuiten met spuitzwavel om schimmelvorming te voorkomen

    autoflowers kun je op dezelfde oppervlakte meer planten en 2-3 x per jaar oogsten als je het fatsoenlijk doet!
    gewone soorten kun je maar 1 x per jaar oogsten dus ......
    ik blijf iedereen uitlachen die geen autoflowers kweekt

    at last: veel succes alvast met aankomende kweekjes dit jaar
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Kas kweek voorbereidingen

      in een tomatekas schijnt het te werke.. maar geef mij maar tijdelijk zon kasje.. tijdens de bloei is regen beter voor ze dan zon vochtig hok..

      zolang je niet gaat verduistere (wat goed kan met een frame)
      zal ik gewoon naar goede soortjes zoeken.. bv nadia doet t prima buite bloeit goed af en is een sativa dominante hybride..
      lekker high maar de stoned is ook niet mis..
      twordt wel een mega boom.. dus zoals angel zei begin vroeg met een aamtal korte afs voor een snelle oogst welke zkr stoned is
      groei rond begin juni de nadias op.. daar hoeft in principe de kas niet eens voor gebruikt te worde

      Comment


        #4
        Re: Kas kweek voorbereidingen

        Het model van de kas heeft een behoorlijk grote deur.. hoopte dat dat de broeierigheid zou tegenhouden. Tijdens de bloei laat ik hem open staan zodat ze wel goed doorlucht worden maar niet helemaal nat worden van de regen. Ik denk dat me vorige kweekje deels mislukt is omdat ze teveel regen en te weinig drooggeblazen werden door de wind. De planten schudden was na een tijdje gewoon nutteloos

        Een simpel bekend soortje hmm zal wel weer wat door de kweekverslagen kijken. Heb al succesverslagen gezien van frisian dew hollands hope en dergelijke. Misschien laat ik me afleiden door de mooie tekstjes bij al die zaden.. en het beschreven thc gehalte. Dit ligt toch uiteindelijk in de handen van de kweker. Als ik een groot terrein had zou ik meer kweken, maar voor nu 4 plantjen in een kas is voor mij voldoende. Liever 4 grote planten dan een paar kleintjes maarehhh... Haha als er maar wat vanaf komt. Het liefst genoeg om al mijn experimenten te faciliteren.

        Beetje verder gezocht qua kassen, zou een kas van 2/1/2,10 lengte/breedte/hoogte beter zijn. Las namelijk in een kweekverslag dat schimmel zich ook kan vormen als de takken tegen de binnenkant van de kas groeien. Dit formaat zou nog wel passen op het strookje aarde in onze tuin. Dit is overigens 4 meter lang en 90 cm breed
        Last edited by rokompol; 14 January 2013, 12:05.

        Comment


          #5
          Re: Kas kweek voorbereidingen

          warme kas is goed voor de groei maar zorg tijdens de bloei voor goede ventilatie eventueel de zijkant open maken
          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

          Comment


            #6
            Re: Kas kweek voorbereidingen

            geloof me maar dat de meeste info gewoon de waarde zijn van de beste plant uit de kweek van dat moment.
            mensen die TE goedgelovig zijn trappen er dan ook steeds weer in als er staat 800gr/m2 en ze scoren uiteindelijk zelf maar 200 gr/m2.
            THC gehaltes kun je al helemaal met 'n korreltje zout nemen gezien er maar 1 plant die het volste met THC is bedekt bemonsterd word voor het THC gehalte te bepalen.
            zo kan ik ook geld verdienen met 'n hoop bullshit te schrijven en mensen te misleiden!!!

            ventilatie niet alleen aan de zijkant poeperd of heb je er niet aan gedacht dat de warmte onder het zeil blijft hangen?
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: Kas kweek voorbereidingen

              Als m'n kas 2 meter hoog is... moet ik wat later beginnen dan de lente niet. Ik zie als die planten zo groot bij die kweekverslagen. Frisian dew lijkt me een mooi soortje, wanneer zou ik deze moeten planten als ik hem in de grond stop en de plant meerdere malen top Wil hem gewoon niet langer, niet vanwege mezelf.. maar me vriendin wil een lowprofile houden. In mei/juni of nog later. Raad me niet aan een boel autoflowers neer te zetten wantvan me vriendin mag ik er niet meer dan 4.

              Comment


                #8
                Re: Kas kweek voorbereidingen

                Toch zouden een aantal autoflowers best kunnen. Stel, je zaait half april wat auto's. Die zijn dan half juli rijp. Bij eventuele nachtvorst in april laat je ze binnen "slapen" . Dan kun je half juli de vier reguliere planten zaaien. Het probleem van de lengte is dan goeddeels opgelost. In drie tot drieenhalve maand worden de reguliere planten echt geen wietbomen.

                Comment

                Bezig...
                X