Wat als?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • General
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2012
    • 919

    #1

    Wat als?

    Korting op 420shop
    Ik zit met een probleem: komende maand loopt mijn huurcontract af en moet ik verhuizen.

    Nu heb ik 6 haze plantjes staan in een kweektent. Die zouden in mijn nieuwe appartementje niet meer binnen kunnen staan...ik ga ze dus buiten in het zonnetje moeten zetten.

    Nu zullen ze tegen dan zowat 3/4 einde bloei zijn, zo'n 6 weken in bloei.

    Gaat dit problemen geven? Bijv. de verhuis van onder 12/12 hps naar buitenlicht, niet echt 12/12....

    Of kan dit toch?

    Iemand ervaring hiermee?

    Greetz general

    mobile message
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Wat als?

    Qua licht zou het in theorie kunnen.
    Enige problemen kunnen de temperatuur, vocht en beestjes zijn.
    En nieuwsgierige nieuwe buren of voorbijgangers, want dat zal lekker ruiken
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Medical-Spliff
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Oct 2011
      • 2061

      #3
      Re: Wat als?

      theorie het verneukte broertje van praktijk ik denk dat die heel goed gaan schrikken als je die nu naar buiten moet gaan afbloeien, van 27-28 graden naar 10 graden ofzo en dicht tegen het vriespunt aan de nachten... zou het zolang mogelijk binnen proberen rekken en mischien kan je ze ergens anders onderbrengen bij een goede vriend ofzo??? van het juiste klimaat naar een klimaat die nu toch zeker nog niet goed zit...weet niet hoor al hoop ik wel voor je dat je je hazedames lekker kan afbloeien en van je roker kan genieten general
      Wil je blowen, moet je het zelf growen

      Comment

      • Ikweekniet
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Feb 2013
        • 210

        #4
        Re: Wat als?

        Hoe moet je die planten uberaubt bij een vriend krijgen?
        Stekken ok maar bloeiende planten?

        Comment

        • General
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2012
          • 919

          #5
          Re: Wat als?

          Het zou pas in mei zijn dat ze buiten moeten...tegen dan is temperatuur niet zozeer een issue meer.

          Mijn grote vraag is of een plant die al 6 weken in bloei is onder 12/12 zou gaan reveggen buiten onder langere lichtomstandigheden? Of is ze tegen dan al lang genoeg aan het bloeien waardoor ze gewoon verder afbloeit ipv nog te gaan veggen?

          mobile message

          Comment

          • Medical-Spliff
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2011
            • 2061

            #6
            Re: Wat als?

            als die in mei pas buiten moeten dan moet dit zeker te doen zijn general

            @ikweetniet, handig is het niet en riskant zeker maar het is te doen hoor spreek uit ondervinding...veelt hangt af van de afstand die je te overbruggen hebt enzo maar is zeker te doen wanneer de nood het hoogst zou zijn...
            Wil je blowen, moet je het zelf growen

            Comment

            • General
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Apr 2012
              • 919

              #7
              Re: Wat als?

              Oorspronkelijk geplaatst door Medical-Spliff
              als die in mei pas buiten moeten dan moet dit zeker te doen zijn general

              @ikweetniet, handig is het niet en riskant zeker maar het is te doen hoor spreek uit ondervinding...veelt hangt af van de afstand die je te overbruggen hebt enzo maar is zeker te doen wanneer de nood het hoogst zou zijn...
              Ik hoop het want ik heb geen andere keuze.

              Ik ga ervan uit dat indien ze al lang genoeg in bloei staan dat ze dan minder kans hebben om te reveggen. Als een plant net in bloei staat en je verandert van lichtcyclus dan lijkt me dat riskanter....en zou ze wel eens terug in groei kunnen gaan lijkt me.


              Correct me if im wrong

              mobile message

              Comment

              • Medical-Spliff
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Oct 2011
                • 2061

                #8
                Re: Wat als?

                komt allemaal goed en als ze zo beetje op hun laatste lopen kun je mischien net iets vroeger oogsten..., vervelend he verhuizen!!! heb dat ook gehad al had ik het geluk dat ik net goed uitgerekend had dat alles te drogen ging week voor ik verhuisde
                Wil je blowen, moet je het zelf growen

                Comment

                • General
                  Senior Grower
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2012
                  • 919

                  #9
                  Re: Wat als?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Medical-Spliff
                  komt allemaal goed en als ze zo beetje op hun laatste lopen kun je mischien net iets vroeger oogsten..., vervelend he verhuizen!!! heb dat ook gehad al had ik het geluk dat ik net goed uitgerekend had dat alles te drogen ging week voor ik verhuisde
                  Zeer vervelend omdat het een maand eerder is dan gepland....

                  Nu goed. Geen andere keuze dan plantjes buitenzetten en dan zien we wel....leuk experiment toch?

                  mobile message

                  Comment

                  • Medical-Spliff
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2011
                    • 2061

                    #10
                    Re: Wat als?

                    zeker weten general en je kan er maar uit leren zeg ik altijd heb zo ooit eens een testrondje gedaan met autoflowers midden in de zomer, temperaturen tss 40-52 graden maar man man daar kwam nog heel wat lekkers af hoor en dat terwijl ik dacht dat ik die gewoon ging opbranden in de tent
                    Wil je blowen, moet je het zelf growen

                    Comment

                    • General
                      Senior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Apr 2012
                      • 919

                      #11
                      Re: Wat als?

                      Zou lichtintensiteit ook een rol spelen? Ik kan ze dan bijv op een plekje zetten waar vanaf 17h natuurlijke schaduw optreedt...

                      mobile message

                      Comment

                      • JohnnyHaze
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2012
                        • 912

                        #12
                        Re: Wat als?

                        en zeggen ze niet altijd dat de plant extra thc aanmaakt als je deze in de laatste paar dagen in de kou zet? niemand ervaring mee? hmm tja zelf hou ik er niet van om een gokje te wagen..
                        zelf had ik iemand met een serre gezocht ofzo, dan heb je toch in ieder geval wat temperatuur, good luck in ieder geval

                        Comment

                        • General
                          Senior Grower
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2012
                          • 919

                          #13
                          Re: Wat als?

                          In mei lijkt temperatuur me toch geen probleem meer? Of toch?

                          mobile message

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: Wat als?

                            Als het in mei 20 graden is, is de temperatuur geen issue inderdaad.
                            Half mei is er wel bijna 16 uur licht.
                            evt zou je ze om 1800 uur kunnen verduisteren.

                            Mgoed, je hebt geen andere oplossing, dus gewoon doen, en hier op het forum verslag ervan maken.
                            Zo leren we er nog wat van
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • General
                              Senior Grower
                              MemberLucky Member
                              • Apr 2012
                              • 919

                              #15
                              Re: Wat als?

                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                              Als het in mei 20 graden is, is de temperatuur geen issue inderdaad.
                              Half mei is er wel bijna 16 uur licht.
                              evt zou je ze om 1800 uur kunnen verduisteren.

                              Mgoed, je hebt geen andere oplossing, dus gewoon doen, en hier op het forum verslag ervan maken.
                              Zo leren we er nog wat van
                              Voila. Daar komt het op neer

                              mobile message

                              Comment

                              Bezig...