Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zoek advies mbt tot kweek autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zoek advies mbt tot kweek autoflower

    Korting op 420shop
    goedenmiddag kwekers
    Om te beginnen,ik ben een beginneling, dus mijn vragen kunnen wat dom overkomen.

    Ik ben natuurlijk al aan het zoeken geweest naar de info die ik nodig heb, maar helemaal zeker ben ik nog niet.
    Daarom gewoon deze gerichte vraag.

    Dit jaar wil ik eigenlijk 2 keer buitenkweken, de eerste keer met autoflower "big Bang", en daarna normale "church"
    Vorig jaar had ik northern light gezet ,begin augustus en half oktober geoogst, het resultaat was best tevredenstellend.
    Nu had ik voor dit jaar het volgende plan: de autoflower zou 8/9 weken nodig hebben om geoogst te kunnen worden
    dus als ik die eind mei zou opkweken en buiten zetten zou hij rond einde juli geoogst kunnen worden.
    Daarna zou ik weer 5 planten zetten, nu de "gewone" church, en die dan weer half oktober oogsten, dat is de theorie.

    Mijn vraag is eigenlijk, klopt mijn plan, of krijg ik de autoflower niet echt goed rijp als ik hem zo vroeg al zet?
    en ten tweede zou het beter zijn voor de "church" om die al veel vroeger op te kweken?
    Omdat ik eigenlijk bijna nooit thuis ben, heb ik weinig andere keus dan in de volle grond te kweken en tevreden te zijn met de opbrengst

    Graag jullie antwoord of eventuele ervaringen met eenzelfde opkweek als ik nu voor ogen heb
    Mvg Ruud

    #2
    Re: zoek advies mbt tot kweek autoflower

    Auto's kan je half mei zaaien.
    Als je eerder zaait komen ze vroegtijdig in bloei door de nog te korte dagen.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: zoek advies mbt tot kweek autoflower

      Dat werkt niet.
      Lang bloeiers zet je in mei/juni uiterlijk.
      Dan haal je een leuke oogst, zet je het in augustus heb je plantjes van 30/35cm met met 1 of 2 vertakingen die gaan bloeien.
      Dat werkt niet.

      Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: zoek advies mbt tot kweek autoflower

        Ik heb eens tig Tamaguna's (indica) gezaaid in een tunnel begin augustus als SOG. Later de kerels eruit gehaald, waardoor ze op +/- 25x 25 cm kwamen te staan.
        Dat werd de beste SOG teeld ever !!!!!
        Allemaal bud on sticks.

        Dat werkt dus prima, als je maar genoeg zaden hebt.
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #5
          Re: zoek advies mbt tot kweek autoflower

          ik heb nu SOG met autoflowers onder HPS
          ik lach me kapot.
          en als je plantjes wat tegen de kou beschermd zijn zoals hierboven word beschreven lachen de buitenkwekers met wat lef en genoeg zaadjes over 3 maandjes al met de 1ste buitenoogstjes
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6
            Re: zoek advies mbt tot kweek autoflower

            als het weer mee zit kan je drie ronden doen per seizoen met autoflowerts, maar dan heb je wel wat overlap (de ene staat af te bloeien, de volgende komt er al weer aan, dat werk).

            "in serie" oftewel de ene na de andere schakelen van autoflowering en gewone soorten doe ik niet meer > m'n regulars kregen te weinig tijd om lekker vol uit te groeien en bleven miezerds. Ze staan tegenwoordig gewoon naast mekaar, de ene soort lekker rustig bezig om een enorme struik te worden, de andere blaast de grond uit en daarvan is de eerste ronde idd mid juli klaar. Fijn hoor, barbeknoeien, kampvuurtjes en een vers seizoensrokertje midden in de zomer
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: zoek advies mbt tot kweek autoflower

              dank jullie voor jullie bijdrage,
              als ik het goed begrijp kan ik de autoflower vanaf half mei inzaaien en de "gewone" zaadjes eigenlijk zo snel mogelijk, met een evt overlap?
              overigens is alles Feminized, zodat ik in principe niet hoef te sexen
              De Northern light die ik vorig jaar had gezet hadden best een goede opbrengst, tenminste voor mij als beginner
              mvg Ruud

              Comment


                #8
                Re: zoek advies mbt tot kweek autoflower

                nee, die gewone (of regulars) moet je niet zo vroeg mogelijk inzaaien maar op tijd

                Want : reguliere -dus niet autoflowering- wiet gaat bloeien afhankelijk van het aantal uren zonlicht. Ga je nu heel vroeg zaaien kan het zijn dat het aantal uren zonlicht per dag nog niet voldoende is om de plant in de groei te houden. Gevolg : stressbloei. Dat gaat wel weer over hoor, daar niet van. Als de dagen langer worden gaat de plant weer over naar groei, om dan veel later weer te gaan bloeien. Maar je kan je ook wel voorstellen dat dat omschakelen ten koste gaat van gezonde groei, wat tenslotte de basis is van een uitbundige bloei (waar wij allen op hopen ja toch niet dan ech wel !).

                Omdat autoflowertjes qua groei of bloei niet afhankelijk zijn van het aantal uren zon per dag, en er ivt reguliere planten toch maar weinig vanaf komt, en omdat ze zoals al gezegd hardstikke snel zijn, vind ik het leuk die juist wel heel vroeg te zaaien, om dan vroeg in de zomer al een eerste (mini)oogstje te hebben. De 'motherload' komt later wel, dat heeft tijd nodig.

                Je kan trouwens dat zonuren-aandachtspunt tackelen door bij te lichten > binnen laten opkomen onder TL of spaarlampen. Kijk maar eens rond in de verschillende verse kweekverslagen van dit jaar, er zijn al wat enthousiastelingen aan de gang die er leuke plaatjes bij hebben !

                veel plezier
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment

                Bezig...
                X