Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meerdere keren oogsten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meerdere keren oogsten

    Korting op 420shop
    Beste mede growers,

    Ik heb wat topics gezien waarin men vroeg hoe je meerdere keren kan oogsten, er werd gezegd dat er genoeg topics waren die dat uitlegden, maar ik heb er nog geen 1 gezien.

    Kan iemand misschien een linkje plaatsen waar dat uit wordt gelegd? Ik ben er ook wel benieuwd naar.

    Alvast bedankt

    #2
    Re: Meerdere keren oogsten

    Je zou eens moeten zoeken op regeneration. Zo werd het genoemd in een boek dat ik had gelezen. Het idee is om de plant grotendeels te laten staan bij een oogst. Je zet het licht dan op 18/6 en de plant gaat weer in vegetatieve groei. Als de plant dan wat is aangesterkt schakel je weer terug naar bloei. Je hebt dan al een flinke plant.

    Verdomd kan het boek en hoofdstuk gewoon vinden op Google books:
    Marijuana Grower's Handbook: The Indoor High Yield Guide - Regeneration

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Meerdere keren oogsten

      yup, in Ed Rosenthal's monumentale (en antieke) werkje rond wietteelt staat het ook omschreven > zou drie keer kunnen in 'n seizoen. Nooit geprobeerd (k*tweer)
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Meerdere keren oogsten

        je loopt op die manier wel de kans dat je plant herma trekjes gaat krijgen denk ik!
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          rustig weer op laten komen zou het allemaal best kunnen werken denk ik. Mits het om een stabiele soort gaat, en er geen andere bronnen van stress zijn(lichtregime incl timing super stabiel, geen licht als het donker moet zijn, water en voeding optimaal). En mits er niet al hermatrekjes omhoogkomen bij de eerste run. Denk niet dat dit gaat met langbloeiers als Haze enzo.

          Nogmaals : ik heb er geen praktische hands on ervaring mee, dit is wat bedenkerij hierboven
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Meerdere keren oogsten

            @moreweed,

            Ik nam eerst ook aan dat het voor buiten was, maar de link naar de betreffende pagina die ik gaf gaat over binnenkweek. Hij zet het licht op een langere periode aan om de plant weer aan het groeien te krijgen. Dat stamt dan wellicht nog uit een tijd dat men binnen nog grote planten kweekte? Op een SOG of SCROG schiet je hier niet veel mee op toch?

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #7
              Re: Meerdere keren oogsten

              lijkt me ook niet nee, stekjes werkt sneller. Dat is denk ik ook meteen het punt waarom het nauwelijks wordt toegepast : het duurt lang en er is weinig vergelijkingsmateriaal. Wat niet wil zeggen dat het niet kan, ik hecht veel waarde aan Oom Ed (Rosenthal). Zal het boek er eens bij pakken...

              check : Ed zegt dat het goed werkt binnen, maar heeft het over terugsnoeien naar pak em beet 1meter. Dat waren dus wel stevige meiden... Veel N en P geven als je ze terugsnoeit, belichting er kort op en op 12u laten staan. Volgende oogst zou rijp zijn in 4-8 weken...wow dat valt best mee eigenlijk ! Wel veel kans op magnesiumtekorten als ik het goed lees, en -je hebt gelijk @angel777- door zwaar snoeien is de kans groter op mannelijke bloempjes hier en daar.

              ref : Marihuana Groeiboek, Mel Frank en Ed Rosenthal, Educare 1986. Hoofdstukken 18 en 20
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Meerdere keren oogsten

                misschien wel te doen maar ik zet liever een nieuw plantje (of je neemt een stek)
                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                Comment


                  #9
                  Re: Meerdere keren oogsten

                  Herma door teveel celdeling duurt wel even.
                  Heb zelf aantal planten (santa maria) na de oogst buiten gezet in het vroege voorjaar en laten reveggen. Had onder 1 takje eraan gelaten. Plant stond heel lang stil...
                  Dat werd later een enorm dikke scheut en kwam heerlijke wiet van af.
                  Buiten trouwens en de plant schoot vroeg in bloei.

                  Hoe vaak je dat truukje kan herhalen heb ik eerlijk gezegd geen idee van.

                  Comment


                    #10
                    Re: Meerdere keren oogsten

                    Kost te veel tijd inderdaad. En grote kans op herma door stress.
                    Op tijd een nieuw zaadje de grond in is sneller en zonder de te verwachten problemen.
                    Maar het kan wel ..
                    Mocht je in een uithoek wonen waar je geen zaden kan kopen en waar je geen post kan ontvangen is het inderdaad een optie.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Meerdere keren oogsten

                      Laat ik het dan maar niet doen, ik plant hem in mijn tuin dus ik verduister heb sowieso niet.
                      En ik denk niet dat hij het overleefd. Dan kan ik beter alles in 1 keer oogsten

                      Comment


                        #12
                        Re: Meerdere keren oogsten

                        Nou je kan prima alles oogsten een fluftak onderaan laten zitten en de boel weer op 18/6 zetten.
                        Dan he bje gewoon je wiet, plus een ervaring rijker.
                        Duurt erg lang maar dan weet je gelijk hoe het zit.

                        Comment

                        Bezig...
                        X