Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tijdstip van stekje buiten zetten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tijdstip van stekje buiten zetten

    Korting op 420shop
    Hallo,

    wanneer kan ik mijn stekje buiten zetten? Het beste is na 15 mei omdat er dan weinig kans is op nachtvorst toch?
    Maar kan het ook eerder?

    En wanneer ik mijn buitenstekje koop moet ik deze eerst laten voorgroeien?

    #2
    Re: Tijdstip van stekje buiten zetten

    natuurlijk kan het ook eerder maar hou dan goed de temperatuur in de gaten
    over stekken weet ik niks nooit mee gewerkt

    Comment


      #3
      Re: Tijdstip van stekje buiten zetten

      Oke, is het de moeite om het volgende week al te proberen? als ze dood gaan gaan ze dood dan moet ik nog even wachten om nieuwe te zetten

      en een vraag over mijn grond, kan ik hetzelfde grond gebruiken die wordt gebruikt bij de zogenaamde "Kemp Hennep" (Kemp Gewas) velden? of kan dit mijn vrouwlijke plant aantasten doordat er nog iets in de grond zit?

      Comment


        #4
        Re: Tijdstip van stekje buiten zetten

        Ze zullen niet dood gaan, maar tijdwinst haal je er ook niet mee, kans op beestjes is ook wat groter zo vroeg.
        Een stek die je koopt zal geen autoflower zijn, dus heb je liefst wat meer licht-uren nodig.
        Half mei is vroeg zat, dan is er 8 uur donker, da's de grens van bloei/groei, is het langer donker, gaan ze aan bloeien denken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Tijdstip van stekje buiten zetten

          oke maar zullen de planten niet groter worden met meer aftakkingen wat zorgt voor meer toppen? wat uiteindelijk zorgt voor een beter eindresultaat?

          Comment


            #6
            Re: Tijdstip van stekje buiten zetten

            nee.

            QnQ zegt het al : het gaat om de lichturen. Zet je haar nu buiten dan is het aantal uren licht te weinig om groei aan te houden, en schakelt je plantje dus door naar bloei. Vervolgens, met het langer worden van de dagen, zijn er wel weer voldoende uren licht voor de groei dus schakelt het plantje weer terug. Om dan in de zomer opnieuw over te stappen op bloei. Dat kost allemaal energie die niet in de plantopbouw gaat zitten. Het komt wel goed, daar niet van. Maar je schiet er gewoon niets mee op in het beste geval, en meestal haal je gewoon minder resultaat met te vroeg naar buiten zetten.
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Tijdstip van stekje buiten zetten

              Ik heb sinds deze week mijn eerste zaadje buiten staan.
              Heb deze wel binnen op oude wijze ontkiemd en voorgegroeid. Nu kan deze lkkr naar buiten en krijgt hij na het licht van buiten nog 2 a 3 uur licht van binnen.
              Tis wel een auto dus t verschil. Gaat t werken? Ik hoop het wel.....
              Zal dit met jullie delen , hehe!

              Comment

              Bezig...
              X