welk materiaal is het best geschikt voor een afdak?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kweethetniet
    Plantje
    Nieuw Lid
    • May 2012
    • 13

    #1

    welk materiaal is het best geschikt voor een afdak?

    Korting op 420shop
    beste allemaal,

    dit seizoen ben ik weer van plan om wat moois te gaan kweken maar ik wil een afdak maken boven de plantjes
    nu is mijn vraag wat ik het beste kan gebruiken.

    heldere polycarbonaat kanaalplaten, plexiglas of golfplaten ?
    het afdak zal in de zomer onderdak moeten bieden aan mijn plantjes en
    in de winter voor de bv. de fietsen,tuinmeubels etc.

    waaronder kunnen ze het beste groeien zonder last te hebben van te weinig licht

    alvast bedankt voor jullie hulp

    groet
  • EL Guerilliero
    Advanced Grower
    • Nov 2012
    • 1090

    #2
    Re: welk materiaal is het best geschikt voor een afdak?

    policarbonaat is beter dan plexi al heb je bij plexi wel van dat zonnebankplexi
    maar daar moet je dan weer opletten dat het op de goeie manier gebruikt .. de ene kant laat meer door dan de andere

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: welk materiaal is het best geschikt voor een afdak?

      Greenspan folie ?

      Mgoed, als geld geen rol speelt ..
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • wietlarf
        Zaadje
        Nieuw Lid
        • Apr 2013
        • 3

        #4
        Re: welk materiaal is het best geschikt voor een afdak?

        Misschien is het een idee om een soort tunnelkas te maken.
        zomers zijkanten omhoog en 's winters mooi om spulletjes in op te slaan.
        tunnelkasfolie prijs ligt iets van rond de 1,10€ per vierkante meter .

        Comment

        • HJM
          Wicked Grower
          MemberLucky Member
          • Mar 2010
          • 3714

          #5
          Re: welk materiaal is het best geschikt voor een afdak?

          polycarbonaat (3laags 16/18mm) is de beste keus.
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment

          Bezig...