Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

    Korting op 420shop
    Ik ben vandaag naar de growshop geweest, ik vond namelijk dat mijn planten er slecht uit begonnen te zien, ze staan nu ongeveer 3 weken in zaai en stekgrond, en heb ze vandaag verpot naar gewone universele potgrond in grotere potten, dit op advies van de growshop. Nu vond ik dat de bladeren, vooral de onderste, erg geel begonnen te worden. Ze zijn aant hangen en ik heb geen idee wat het is. Ze hebben voldoende water gekregen en zeker niet droog gestaan... Heb gewoon kraanwater gegeven, neem aan dat dit verder geen probleem is voor de plant? Ik heb ook voeding gekregen, Canna Terra Vega groeivoeding, HY-PRO Rootstimulator wortelstimulator. Kan iemand me hier een beetje mee op weg helpen, wanneer, hoevaak en hoeveel voeding ik moet geven? Zo staan de planten er op moment bij: PS: ze staan op de vensterbank, ze groeien ook scheef, vandaar de stokjes ernaast... geen idee hoe ik dit kan tegengaan namelijk.

    IMG_3391.jpgIMG_3392.jpgIMG_3393.jpgIMG_3394.jpg


    Graag jullie mening en wat ik hiermee kan doen?
    Last edited by Sjonnie93; 28 May 2013, 21:29.

    #2
    Re: HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

    Te nat en te weinig licht. Zo'n klein plantje hoeft nog niet meteen voeding. Echt goeie raad gaf die growshop medewerker je precies toch niet, maar heeft ie je wel lekker een hoop flesjes verkocht :p
    Maak dus je grond niet te nat en zet ze, als dat kan, liever buiten dan achter de vensterbank.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

      Hmm, is het buiten nu ook al geschikt met die lage temperaturen en regen? Anders zet ik ze inderdaad maar buiten... En hoe kom je bij te nat? worden de bladeren dan geel? Moet ik de gele bladeren late zitten trouwens? of eraf trekken?

      Comment


        #4
        Re: HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

        Lage temperaturen ?
        De meter ging boven de 20 graden vandaag.

        Verder idd veel te nat, en voeding heb je aankomende 2 weken niet nodig.
        Dat stokje is om vlees aan te rijgen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

          Haha ja weet ik, had niks anders en ze zijn nog klein, maar moet ik wel wortelstimulator geven? Of ook niet? Ow ik vond trouwens dat er heel weinig wortels aan de plantjes zaten, dit zal dan ook wel het geval van teveel water zijn?
          Last edited by Sjonnie93; 29 May 2013, 07:02.

          Comment


            #6
            Re: HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

            Dat kan. Geef zeker niet te veel. Laat de wortels op zoek gaan naar water. Grtz
            Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

            Comment


              #7
              Re: HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

              Zeker geen bladeren vewijderen,pas verwijderen als ze echt loshangen of afvallen.
              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

              Comment


                #8
                Re: HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

                Bedankt voor alle reacties! Ik heb net even foto's gemaakt hoe ze er nu bijstaan, Ik zal de komende paar dagen maar geen water geven dan? Hier kunnen jullie zien hoe ze er nu bijstaan:


                IMG_3406.jpgIMG_3407.jpgIMG_3408.jpgIMG_3409.jpgIMG_3410.jpg

                Tips of opmerkingen hoor ik graag ! Is alleen maar leerzaam voor mij! Verder wilde ik eigk het liefst naar buiten als het iets minder regent en de temperaturen iets beter zijn... Anders heb ik de planten nog zeiknat staan namelijk... Ik neem aan dat ze wel nog bijtrekken en het gewoon nog goed kan gaan?
                Attached Files
                Last edited by Sjonnie93; 29 May 2013, 16:23.

                Comment


                  #9
                  Re: HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

                  Ik heb dit probleem ook, en ik denk dat het ligt aan kraantjeswater, dit is rijk water met veel magnesium en calcium en het heeft een pH van 7 (maar dit hangt af van stad tot stad) .
                  Mijn plant begon er ook slecht uit te zien en kreeg gele bladeren en hing slapper dan gewoonlijk, ik heb hem buiten gezet in de regen en het lijkt wel al beter te gaan.

                  met kraantjeswater:

                  $RHKG11B.jpg

                  Met regen water:

                  p4.jpg

                  Wel is het zo dat voeding e pH kan laten dalen en dat die aangepast is aan pH van kraantjeswater en zo aanpast. Maar dit verschilt.

                  Comment


                    #10
                    Re: HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

                    Vedior? Interim?
                    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                    Comment


                      #11
                      Re: HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sole mio View Post
                      Vedior? Interim?
                      Wat is dat?

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

                          Hahaha ok dacht al wat zou dat zijn :p Weer een beetje wijzer geworden vandaag

                          Comment


                            #14
                            Re: HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

                            @sjonnie:
                            ik zou ze zeker even een dag of 3 geen water geven! de aarde ziet er erg nat uit.. zeker de eerste 3 a 4 weken kunnen ze beter te droog dan te nat staan! en ook qua voeding zou ik zeker nog even wachten
                            I plant a little tree in my front yard
                            precious little tree in my front yard

                            Comment


                              #15
                              Re: HELP!! Bladeren worden geel en gaan hangen!

                              Zoals Amigo aangeeft, het ziet er erg nat uit. Houd goed in de gaten wanneer de grond droog gaat aanvoelen, dan is het tijd om met mate wat water te geven.
                              Je kunt beter wat te weinig geven dan te veel, al is een keer door wateren helemaal niet verkeerd om de zouten er uit te halen.
                              Ik spuit zelf dagelijks het blad met water zonder voeding nog, daar zijn ze nog echt te klein voor. Gebruik ook niet te veel wortelsimulaat en nog zeker geen voeding

                              Comment

                              Bezig...
                              X