Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ondervoeding kan je al zeker uitsluiten.
Ik sluit me aan bij Rodigan met Tmv.
Je plantje zal het einde wel halen als de verzorger zijn werk doet .
Wel opletten dat je niet gaat liggen toppen of knippen op andere planten met hetzelfde schaartje.
TMV of Tabak mozaïek virus(tobacco mosaic virus) is overdraagbaar van plant tot plant, als je de plant aanraakt en dan aan een andere plant komt kan deze het ook krijgen.
Ook zal het virus in de grond en in het zaad zitten, de planten met het tmv zullen een iets kleinere opbrengst hebben.
Hoe kan jouw plantje het gekregen hebben:
Als je shag of sigaretten rookt (bijna alle tabak heeft het virus).
Het zat al in het zaad.
Het zat in de grond.
Als het virus eenmaal in je plant zit krijg je het er niet meer uit(anders hadden ze dit al lang in de tabak's industrie gedaan).
Zorg ervoor dat je je handen schoonmaakt met alchohol of zeep nadat in kontakt bent gekomen met de plant of de aarde waarin deze zit.
Planten gaan niet dood door TMV ze krijgen alleen een kleine achterstand.
Het virus is voor zover bekend niet schadelijk voor mens of dier.
Ik heb gister na 4 weken voor het eerst voeding toegevoegd(In de growmix van plagron zit al voeding voor 2 á 3 weken). De bladeren beginnen er nu al beter uit te zien.
Ik sluit me aan bij Rodigan, Ze staan op mn dakterras en het heeft alleen maar geregend de afgelopen dagen....
Comment