Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Sjonnie93
    Senior Stoner
    Member
    • Mar 2013
    • 35

    #1

    Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

    Korting op 420shop
    Heey, laatst stonden mijn planten te vochtig, nu zijn ze er weer bovenop en vroeg me af hoe jullie vonden dat ze erbij staan? Ik heb nog steeds gele bladeren namelijk... En verder staan ze in universele potgrond, vanaf wanneer moet ik beginnen met voeding geven? Trouwens kraanwater, als je dit kookt en daarna laat afkoelen, daalt de PH waarde hiervan? Ik geef ze namelijk kraanwater...

    Dit zijn ze:

    IMG_3475.jpgIMG_3476.jpg

    Alvast bedankt!!
  • Cookaap
    Elite Grower
    • Dec 2011
    • 2730

    #2
    Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

    De laatste tijd is het lekker weer hiero en begint het was te groeien. Die gele bladeren van je zie ik niet tenzij je die gele puntjes bedoeld. Dat is niet erg.

    5.jpg6.jpg

    Comment

    • HR83
      Advanced Grower
      MemberLucky Member
      • May 2011
      • 1046

      #3
      Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

      als je water kookt , veranderd de hardheid , niet de pH
      het water zal na het afkoelen "zachter" zijn.

      de gele puntjes lijken wel van overvoeding

      succes!
      __________________________________________________ ______________

      When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


      sigpic

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

        Als je toch water kookt, hang er een zakje groene thee in. Dat beïnvloed de pH wél.
        Heb je zelf een lekker bakkie thee, en dat beetje wat je overhoudt geef je aan je planten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Sjonnie93
          Senior Stoner
          Member
          • Mar 2013
          • 35

          #5
          Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

          Aaah ok thanks !! Dus gewoon koken en dan thee van trekken? Kan ik er dan nog steeds wortelstimulator bijdoen? En ze zien er zo slecht dus niet uit ?

          Comment

          • HJM
            Wicked Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2010
            • 3714

            #6
            Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

            in koffie zitten meer mineralen.

            en je grond ziet er uit als verzilte goedkope kut grond. zwartveen bagger dus.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment

            • aly
              Junior Stoner
              Member
              • May 2012
              • 19

              #7
              Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

              ja die grond lijkt mij ook niet helemaal goed, ik begin altijd met zaai en stek grond waarin ik ze rond de 6 weken laat staan en doe ze dan in de plagron batmix je hebt dan bijna geen voeding nodig

              Comment

              • Sjonnie93
                Senior Stoner
                Member
                • Mar 2013
                • 35

                #8
                Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

                Dit is universele potgrond van de intratuin, op advies van de growshop. 4 van de 5 verdwijnen toch in de vaste grond dus het is maar tijdelijk. En ik neem niet aan dat ik de plant koffie kan geven toch?

                Comment

                • HR83
                  Advanced Grower
                  MemberLucky Member
                  • May 2011
                  • 1046

                  #9
                  Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

                  wat ik zo snel van koffieprut vond:


                  magnesium, fosfor, kalium en koper
                  NPK : 2,5 - 0,5 - 0,5
                  pH van 6
                  Koffieprut in de tuin strooien weert katten
                  Koffieprut in de tuin strooien hindert slakken
                  Koffieprut niet in potplanten, daarvoor is het iets te zout.
                  __________________________________________________ ______________

                  When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                  sigpic

                  Comment

                  • CannaVis
                    Banned
                    • Jul 2009
                    • 845

                    #10
                    Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

                    ik had ze wel wat meer uit elkaar geplant... gaan elkaar overwoekeren denk ik

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: Hoe staan ze er volgens jullie bij? Wat kan ik verbeteren?

                      Aye, koffieprut graaf je liefst door de toplaag heen, +/- 15cm diep.
                      Wormen houden er ook van.
                      Ik spaar 's winters de koffie op, en die spit ik in het voorjaar door de aanstaande moestuin. (samen met het knipafval)

                      Ze staan idd wat dicht bij elkaar.
                      Als je verder geen plaats hebt in de tuin kan het wel, dan kun je ze later, als ze een meter groot zijn, misschien met stokken uit elkaar leiden ofzo.

                      N-P-K-Value-of-Everything.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...