Wietzaaden ontkiemd

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Latsilla
    Senior Stoner
    Member
    • Sep 2009
    • 41

    #1

    Wietzaaden ontkiemd

    Korting op 420shop
    Dag lui,


    Mijn vraag is deze..


    Heb zaadjes ontkiemd (autoflowers, outdoor mix) is allemaal prima gegaan, maar; ik heb ze denk ik te diep gestopt…heb ze op een flinke vingerkoot-diepte geplant ( 3-5 cm.) is dit erg?


    En, is het slimmer om ze een paar dagen binnen te zetten tot het plantje opkomt? Heb ze nu buiten in de volle zon staan…en de aarde wordt aardig droog.


    Bedankt voor de moeite!

    " Let the good times roll "
  • HR83
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • May 2011
    • 1046

    #2
    Re: Wietzaaden ontkiemd

    Registratie op Sep 2009



    hm hm
    __________________________________________________ ______________

    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


    sigpic

    Comment

    • Cookaap
      Elite Grower
      • Dec 2011
      • 2730

      #3
      Re: Wietzaaden ontkiemd

      Ik zou ze idd nog even binnen houden. 3-5 cm is wel diep hoor. Volgende keer gwn ~cm. Ik schat dat ze over 3/4 dagen wel boven de grond komen.

      Comment

      • ceBep
        Retired
        • Jun 2009
        • 4745

        #4
        Re: Wietzaaden ontkiemd

        Buitenwiet hoort buiten, dus ook de zaden.
        Gewoon de aarde vochtig houden, hier komen willekeurig gestrooide zaden ook op, dus waarom zouden die van jou het niet kunnen

        Comment

        • de oerhippie
          Ultra Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Aug 2011
          • 2132

          #5
          Re: Wietzaaden ontkiemd

          Hoe lang zitten ze al in de grond, zou ze uitgraven met een pincet
          tot je wat tegenkomt, dan afdekken met klein beetje aarde.
          Te diep heb je kans dat ze niet allemaal opkomen.

          Voor de rest moet je even goed lezen op het forum want je kan
          hier een hoop leren!
          The seeds of today are the flowers of tomorrow

          Comment

          • angel777
            Cronic Grower
            • Mar 2010
            • 3409

            #6
            Re: Wietzaaden ontkiemd

            niks voorkiemen
            gaatje prikken van 5-10 mm diep in het zand, zaadje erin laten vallen, grond vochtig (niet zeiknat), en de wonderen der natuur spreken vanzelf
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: Wietzaaden ontkiemd

              Als je vanaf 2009 mee zit te lezen moet je dat onderhand wel weten.
              Ik zeg niks.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Latsilla
                Senior Stoner
                Member
                • Sep 2009
                • 41

                #8
                Re: Wietzaaden ontkiemd

                Hallo allen,
                bedankt voor de reacties...
                heb besloten om ze gewoon te laten zitten...ben anders toch bang dat ik ze beschadig. En flink nat houden is wel goede tip, ik laat ze overdag buiten, s'avonds naar binnen tot ie echt sterk is en in z'n definitieve pot gaat.

                @qnq tja m'n moeder zei altijd: elke dag is een nieuwe dag en elke dag leer je weer wat bij..
                Ik lees idd. Al sinds 2009 mee, en kom hier eigenlijk alleen in de zomermaanden, ben echte buitenweed kweker dus in de zomer ben ik vaak op dit forum...nu kweek ik voor t eerst met zaadjes, hiervoor altijd stekjes gekocht vandaar mijn vraag.

                Comment

                • berry ryder
                  Special member
                  420 MemberLucky Member
                  • Dec 2012
                  • 2666

                  #9
                  Re: Wietzaaden ontkiemd

                  Oorspronkelijk geplaatst door vale
                  Buitenwiet hoort buiten, dus ook de zaden.
                  Gewoon de aarde vochtig houden, hier komen willekeurig gestrooide zaden ook op, dus waarom zouden die van jou het niet kunnen
                  Dus niet terug naar binnen. Buiten met die planten.
                  Binnen dan weer buiten. Hoe geef je een plant stress.
                  Als je meeleest vanaf 2009 zou je dat al moeten weten.
                  Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                  The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                  Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                  sigpic

                  Comment

                  • de oerhippie
                    Ultra Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • Aug 2011
                    • 2132

                    #10
                    Re: Wietzaaden ontkiemd

                    Naar buiten ermee, en ze laten staan s'nachts ook buiten.

                    Het is bijna juli, er komen heus geen koude nachten meer.

                    Gewoon doen, zie dan het resultaat

                    Niet flink nat houden maar vochtig,

                    binnen worden ze nooit sterk.

                    Succes, de hippie
                    The seeds of today are the flowers of tomorrow

                    Comment

                    • Latsilla
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Sep 2009
                      • 41

                      #11
                      Re: Wietzaaden ontkiemd

                      Bedankt...

                      Comment

                      Bezig...