Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hangende puntjes.. ¿qué pasa?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hangende puntjes.. ¿qué pasa?

Korting op 420shop
    buenos dias

al sinds een week ongeveer hangen de bladpunten van mn durban er zo bij:

P1020359.jpgP1020360.jpg

sinds een week ben ik dus ook al een beetje op het forum aan het zoeken, maar ik kom verschillende mogelijkheden tegen.. hopelijk ziet iemand wat er in mijn geval aan het handje is! (bij eerder gestelde vragen betrof het vaak binnenkweek en ging het om de luchtvochtigheid die te laag was, of de temp. te hoog, maar aangezien de dame lekker buiten staat lijkt me dat niet het probleem)

verder staat ze er wel lekker bij trouwens:
    P1020366.jpgP1020365.jpg

enne, say hello to my little friend
    P1020355.jpg

thanks voor de hulp!!
    I plant a little tree in my front yard
    precious little tree in my front yard

Re: Hangende puntjes.. ¿qué pasa?

Is dat niet een gevolg van lichte overvoeding?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

mijn planten hebben dat nu ook. Ik gebruik geen voeding dus overvoeding lijkt me niet het probleem.

Helaas kan je niet helpen want ik heb niets met mijn planten gedaan. Dus ik zou geen oorzaak kunnen noemen.

Comment

dat het overvoeding is denk ik niet eigenlijk, ik gebruik ook geen voeding! de plant staat in een mengsel van goede potgrond, compost, wat mestkorrels voor groenten en kruiden van ecostyle en een paar handjes beendermeel. verder geef ik kraantjeswater dat een nachtje heeft kunnen rusten, ongeveer om de dag.
        wat ik verder op het forum heb kunnen vinden wat er enigzins mee overeenkomt zijn overbewatering (al geef ik voor mijn gevoel echt niet veel) en geen goede zuurgraad. (dit zou misschien wel kunnen aangezien ik kraanwater geef met een ph van rond de 7, ik meet ph verder niet..)

Comment

Heb even een artikeltje gezocht met wat meer uitleg:
          Does your plant have "the claw?" The talon-like leaves that are bent at the ends are a sign that your plant may have nitrogen toxicity. Learn how to fix it.

Die korrels zijn ook allemaal voeding trouwens.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

thanks! dit lijkt er verdomde veel op inderdaad. jammer dat de schrijver van het artikel op hydro kweekt en zo dus gemakkelijk zijn voeding kan aanpassen. bij mij zit alles al in de pot.. even doorbijten maar?..

Comment

Je zou de aarde misschien goed kunnen doorspoelen.

Comment

Je plant heeft er toch nauwelijks last van? Zou het gewoon zo laten. Behalve als het erger wordt.

Als het komt door een pietsje teveel voeding in de grond, dan lost de plant dat vanzelf op toch?

Comment

@Wietefras: Dat dacht ik ook al inderdaad, naarmate de plant gaat groeien gaat ze ook meer stikstof nodig hebben, dus komt het vanzelf wel goed lijkt me. Het zou anders zijn als dit in de bloei het geval was..

@Mattiethijs: spoelen op aarde is volgens mij onmogelijk, dan zou ik alleen maar overbewateren, wat volgens mij nog veel erger is

Comment

Soms dan activeer je die mestkorrels ook juist door water te geven.

Comment

Bezig...
                    X