Wat is er mis met mijn planten?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • isis
    Stoner
    Member
    • May 2012
    • 22

    #1

    Wat is er mis met mijn planten?

    Korting op 420shop
    Beste lezers,

    Ik vraag met al een tijd af wat is er toch mis met mijn planten. De pps groeien erg goed en zijn mooi groen die heb ik mei geplant. Maar mijn Bubbelgums en Jack herrer Doen het niet zo best. Die zijn geplant in april toen was het nog aardig koud. De onderste bladeren worden langzaam allemaal geel en laten los. Ik haal elke dag de loslatende bladeren weg. Ze staan in potgrond wat ik heb gemengd met een beetje paardenmest van een jaar oud en wat as uit de kachel. Dit had ik onder in de pot gedaan zo dat ze er later pas bij konden wanneer ze groot waren en meer voeding nodig hadden. Ik ben na ongeveer 2 maanden begonnen met groeivoeding. waar ik in het begin misschien een beetje te veel van gaf. De bladeren kregen gaatjes en verbranden punten. Ik geef ze nu ook minder water in de ochtend 1L per plant en in de middag om 5 uur met dit warme weer nog een keer 1L. Ik gaf eerst in de ochtend in een keer iets van 3 L per plant tot het onder uit de pot stroomde.

    kan het zijn dat mijn planten al de verbranden bladeren aan het afstoten zijn? Ook heb ik het idee dat de bladeren te dun zijn in de top. Ik doe nu nog maar een heel klein beetje voeding in het water om de dag. 15cc op 5L.

    Bedankt alvast



    IMG_5924.jpgIMG_5925.jpgIMG_5926.jpgIMG_5927.jpg
  • Medigreen
    Retired
    • Jul 2013
    • 4

    #2
    Re: Wat is er mis met mijn planten?

    Hoi,

    als ik je verhaal zo lees kan je beter helemaal stoppen met het geven van voeding, in ieder geval tot je ziet dat het beter gaat.
    ook raad ik je aan om de juiste hoeveelheid water te geven. Vooral nu je plant uit balace is. Zelf had ik ook de grootste deel van de aarde in de potten vervangen. Alle bladeren die op een zekere mate aangetast zijn zullen uiteindelijk tog wel uitdrogen of in ieder geval niet meer de oude zijn. Hoe sneller je er dus bij bent om in te grijpen des te meer kans je hebt om je plant te redden. Je plant is duidelijk overvoed geweest. Planten geven een heleboel signalen af, als je weet waar je naar moet kijken weet je precies wat je planten nodig hebben en wanneer.

    Groetjes,


    Medigreen.

    Comment

    • belladonna
      Guru of all Growers
      Lucky Member
      • Aug 2008
      • 10674

      #3
      Re: Wat is er mis met mijn planten?

      Water geven met dit weer drinken planten mega veel ze hebben dorst
      God was never on your side..

      Comment

      • Heribei
        Advanced Grower
        MemberLucky Member
        • Oct 2011
        • 1140

        #4
        Re: Wat is er mis met mijn planten?

        Voeding is niet het probleem, van boven zien je planten er goed en niet verbrand uit.
        Wat bella zegt is het juiste water
        Mooie planten btw & succes.

        Zou je je planten niet is gaan verduisteren?
        Of was je dat niet van plan?

        Comment

        • isis
          Stoner
          Member
          • May 2012
          • 22

          #5
          Re: Wat is er mis met mijn planten?

          heribei verduisteren? ik heb daar niet echt over na gedacht. vorig jaar wachten ik gewoon tot ze in de bloei gingen. Had een heel klein beetje toprot. Ik geef ze nu meer water zeker met dit warme weer. Helemaal de grond vervangen vind ik nog al wat. Ik stop met voeding geven en hoopt dat het beter gaat met ze. De 2 pp's doen het echt mega goed. mooi groen en mooi blad ik zal wel ff een foto posten van ze.

          Comment

          • isis
            Stoner
            Member
            • May 2012
            • 22

            #6
            Re: Wat is er mis met mijn planten?

            Ik heb zwarte puntjes op mijn blad wie weet wat dat is? Ik ben gister begonnen met mijn Ph te verlagen in mijn kraanwater. Geef al een tijdje geen voeding zodra ik dat geef verbranden ze ook al neem ik maar de helft wat ze adviseren. IMG_6912.jpgIMG_6914.jpgIMG_6915.jpg

            De plant met de vele toppen heb ik als test gedaan. Ben benieuwt wat er gebeurt. Waarom zijn mijn planten niet mooi groen? Ik dacht de ph is te hoog daardoor nemen ze geen voeding meer op en verbranden ze zodra ik wat geef.

            Comment

            • isis
              Stoner
              Member
              • May 2012
              • 22

              #7
              Re: Wat is er mis met mijn planten?

              gaat het toch nog goed komen! Ik hoop wel dat de rot weg blijft!


              IMG_7332.jpg

              Comment

              • Escargot
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2013
                • 4984

                #8
                Re: Wat is er mis met mijn planten?

                Nou dat ziet er in ieder geval heel smakelijk uit Isis.

                Lekker fototje van een heerlijke top.

                zo zien wij ze het liefst
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment

                • twelvebarblues
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2013
                  • 203

                  #9
                  Re: Wat is er mis met mijn planten?

                  mmmmmmmmmmm
                  laatste loodjes....
                  keep 'm in the sun
                  succes!

                  Comment

                  • Ventje
                    Senior Grower
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2010
                    • 960

                    #10
                    Re: Wat is er mis met mijn planten?

                    En vol in de wind , ventileren is heel belangrijk , wind is je vriend vocht de vijand

                    Ajo
                    Ventje
                    Living in Second live for real

                    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                    Comment

                    • isis
                      Stoner
                      Member
                      • May 2012
                      • 22

                      #11
                      Re: Wat is er mis met mijn planten?

                      Ze staan buiten op het dak. Dus dat wind gedeelte komt zeker goed! Ik hoop wel dat ze nog goed rijp worden! Ik denk er nu al over na om ze te gaan knippen door al de regen die er gevallen is. En er begint al een beetje rot in te komen hier en daar.

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: Wat is er mis met mijn planten?

                        Rot moet je er sowieso meteen ruim uitknippen anders is je plant met een weekje weg.
                        Kun je gelijk even de trichomen bekijken, dan weet je exact hoe ver ze zijn en of je al aan oogsten mag denken.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • stafford
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Sep 2009
                          • 2382

                          #13
                          Re: Wat is er mis met mijn planten?

                          Comment

                          • isis
                            Stoner
                            Member
                            • May 2012
                            • 22

                            #14
                            Re: Wat is er mis met mijn planten?

                            De meeste trichomen zijn melk wit hier en daar een amber kleur. Ik hoop dat er nog snel wat amber bij komt voor het oogsten.
                            Heeft iemand enig idee hoe snel dit proces gaat? Is het een kwestie van dagen of eerder weken? Ik hoop snel te kunnen oogsten vooral met dit weer.

                            THX

                            Comment

                            • roel213
                              Wicked Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Sep 2011
                              • 279

                              #15
                              Re: Wat is er mis met mijn planten?

                              hoi

                              zet er ff wat foto's op

                              gr

                              Comment

                              Bezig...