Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bescherming planten tegen diefstal?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: bescherming planten tegen diefstal?

erg vervelend voor je dat je spichtig moet zijn dat iemand wil meeprofiteren van jou hobby.
    mijn planten zijn vorige week geript waren klein maar ze zijn er in zn geheel uitgehaald.. , rippers moet je eigenlijk gewoon afstraffen , bijvoorbeeld voor je planten een mollenklemmetje of een emmertje met een beetje chemische troep erin ingraven,
    kun je de dag erna op zoek gaan naar diegene die een flink litteken op zijn been heeft gekregen, of helemaal mooi als je dit ook op video kan vastleggen

Comment

rippers zijn hufters, no doubt about it

Maar : dat weet je van te voren ook dat die bestaan, daar kan je dus rekening mee houden. Wat ik eigenlijk mis hierboven is zelfkritiek : "ja ik heb ergens een paar plantjes neergezet en niet goed nagedacht over hoe ik ze kan beschermen tegen dat soort uitdagingen".

Misschien komt het door mijn guerillahobby dat ik er standaard vanuit ga dat er maar een kleine kans is dat ik van een plant of spot kan oogsten. Wat doe je eraan ? risicospreiding, want ik ga dus niet mee in camerabewaking, prikkeldraad, spijkerplanken en weet ik veel wat nog meer.
      Plant geript ? dan was je plek niet goed genoeg. Leer daarvan. Wees vooral niet eigenwijs door best extreme afweer tegen rippers te plaatsen, dat krijg je namelijk een keer terug > als het niet van een ripper is dan is het wel vanuit justitie die je in extrema "akties gericht op het toebrengen van lichamelijk letsel" aanrekent.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Comment

V_tr_nquil kan je bijv. gewoon op internet kopen, handje pillen in een bal gehakt en dan gaat die hond echt wel even chillen.
          Die gastjes hoeven ook niet bang van de hond te zijn, als ik ze op m'n erf zie zijn ze echt een heel eind verder van huis, dan moeten ze echt hard rennen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ook uit mijn kweektuin (bij iemand in de achtertuin dus) is er geript Cannavis, ik weet hoe het voelt en ben het volledig met je eens dat onbevoegden daar niks verloren hebben en dus weg moeten blijven. Maar dan nog : als je weet dat je tuin in de gaten wordt gehouden dan is dat geen optimale kweekplek (meer).

Ik heb wel geluk trouwens : mijn kweektuintje ligt in een buurt die bekend staat als asociaal en waar in zowat elk 2e huis ook gekweekt wordt. En waar ik iedereen bij voornaam en al jarenlang ken. (a)Sociale controle is namelijk een prima middel tegen rippers
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
            X