Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waarschijnlijk beginners problemen !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    waarschijnlijk beginners problemen !

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb deze week mij eerste plantjes gekregen in stekjes en het probleem is dat bladeren geel worden (zie fotos)20130810_182619.jpg

    Hoe zou dit komen en zou ik het kunnen verhelpen,tips zijn welkom bedankt!
    Attached Files

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: waarschijnlijk beginners problemen !

      je hebt je stekken nu in grote potten gezet , die plantjes moeten ff wennen aan !!! zorg dat de grond lekker los en luchtig is ,als je goedkope kut grond hebt gekocht moet je ff wat cocos door je grond mengen voor de water huishouding !! slaat je grond ook niet dicht, kunnen ze goed door wortelen en goed voeding opnemen ,eerste tijd geen voeding , zit genoeg in voor de eerste weken , daarna steek je , www.fertometer.com in de pot en dan kan een ieder zien dat je voeding moet geven !!!!!!!! mooi laten gaan die planten , gebeurd niks mee , geen zorgen maken !!! het is net onkruid !!! doe het nu 10 jaar heb ook geen groene vingers , die zooi gaat alleen dood als je hele domme dingen doet !!!! vertometer kost , pakm beet 25 euro en een kind kan het , is bij mij gelukt , gaat jou ook lukken !!! zit net zelf op het forum , heb net een laptop , ik kon nooit op het forum !!!!! mijn planten groeiden ook !!!! de resultaten zijn wel beter geworden in de loop der jaren ,en wat QNQ zegt stokjes niet nodig, leer hem zelf staan , word hij sterk van!!!! zelfde als met kinderen , er zitten beentjes onder!!! om te lopen !!!! als je ze blijft dragen , liggen ze alleen maar op je bank !!! dus je planten ook met slecht weer buiten laten spelen!!! worden ze hard van en minder gevoelig voor ziekten !!!veel suc6 verder en de vriendelijke groeten , BUDHA

      Comment


        #4
        Re: waarschijnlijk beginners problemen !

        Hardstikke bedankt voor je feedback en de tips !!! die grond waar ik de plantjes in heb gezet hadden wel een aantal stoffen die goed waren voor de planten zoals calcuim, kalk mestoffen en hij is lekker luchtig, de stokjes ga ik nu meteen verwijderen en maandag een EC meter aanschaffen, heb tot nu toe alleen maar de PH geregeld, op de aarde stond dat er voeding in zat voor 2 maanden~ betekend dit dat ik 2 maanden geen voeding hoef te geven ?!!!

        Comment


          #5
          Re: waarschijnlijk beginners problemen !

          Let vooral op dat je niet veel water geef. Zeker de eerste weken, om de twee drie dagen een beetje water geven.

          succes.
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

          Comment


            #6
            Re: waarschijnlijk beginners problemen !

            jaag je zelf niet op kosten die goede meters zijn duur , koop een vertometer kost 25euro en dat doet genoeg voor de gemiddelde kweker , alleen de kweek goeroe's hebben van die dure meters ! steek na 1mnd die vertometer in de grond en je kan aan de ledjes zien of je moet voeren!!!!KWEEK MEER DAN 10 JAAR HEB NOG NOOIT PH OF EC METER GEHAD!!!!!!!

            Comment


              #7
              Re: waarschijnlijk beginners problemen !

              Een fertometer is best duurder als een EC-meter !!! Dus !!! ghehe...!!!
              Bovendien vind ik ze allebei overbodig, zeker bij een buitenkweek, met regenwater hoef je je om de pH ook niet druk te maken.
              Kijk naar je planten en je weet of ze teveel of te weinig krijgen. Weet je het niet, maak je er foto's van en zet je ze op het forum.

              Op het eerste gezicht staan deze in veel te sterk bemeste grond.
              De term "zaai- en stekgrond" drong niet helemaal tot je door ? Da's dus om in te zaaien en te stekken.
              Je kunt wel bemeste grond gebruiken, maar mix er dan 1/4 zand en 1/4 cocopeat door bijvoorbeeld.
              Of haal gewoon een zak light-mix bij de growshop.

              Wat je nu zou moeten doen..hmm, ligt er denk ik een beetje aan wat je tot nu toe precies gedaan hebt.
              Heb je ze bij binnenkomt behandeld tegen beestjes bijvoorbeeld, en hoe nat ze staan, waar ze precies in staan en voor hoe lang en of ze al aangeslagen zijn en hoe alle andere plantjes erbij staan, etc etc..
              Volgens mij zie ik nog wel meer problemen op de achtergrond ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: waarschijnlijk beginners problemen !

                Ze staan in de tuin en krijgen alle zon die beschikbaar is ,ook heb ik ze 1 week geleden behandelt met een bestrijdings middel

                Comment


                  #9
                  Re: waarschijnlijk beginners problemen !

                  Vanmiddag gemaakt

                  (Stokjes gelijk verwijderd nq foto)
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Re: waarschijnlijk beginners problemen !

                    Zou je ze niet eens een flinke slok water geven ziet er beetje droog uit vind je niet
                    God was never on your side..

                    Comment

                    Bezig...
                    X