groeiperiode

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • K_evinn
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Jan 2009
    • 15

    #1

    groeiperiode

    Korting op 420shop
    Hi All

    3 weken geleden 2 stekjes gekregen en heb ze inmiddels in 2 kleine potten staan.

    Voor mij is dit de eerste keer dat ik mijn eigen plantjes heb.

    Aangezien ik al laat ben en de dagen al korter worden heb ik de vraag kan ik mijn plantjes s'nachts binnen zetten met het licht aan? Dit zodat ik toch aan het juiste aantal lichturen kom.

    Vanmorgen bekeek ik mijn plantjes en zag ik overal gaten in de bladeren.. na goed kijken vond ik een groene rups (direct verwijderd)


    Zie onderstaande foto's .. deze zijn van vanochtend.
    Attached Files
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: groeiperiode

    Nope, dat gaat meer kwaad doen dan goed denk ik.
    Of heb je binnen een 600W HPS hangen ?
    Zo niet, lekker buiten laten staan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • K_evinn
      Junior Stoner
      Nieuw Lid
      • Jan 2009
      • 15

      #3
      Re: groeiperiode

      Ok plantjes blijven dus gewoon buiten staan.. hoe zit het nu met regen? Beter om binnen te zetten met goeie buien ? of mogen ze rustig nat worden in de groeiperiode?

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: groeiperiode

        De plantjes mogen best nat worden, maar de aarde kun je soms beter afdekken als het hard gaat. Je wil geen modderpoel.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • K_evinn
          Junior Stoner
          Nieuw Lid
          • Jan 2009
          • 15

          #5
          Re: groeiperiode

          Oke helemaal goed.. vanmorgen weer even de plantjes bekeken en 1 begint te verkleuren bovenaan... is dit normaal?

          Ben bang dat ik teveel voeding en of water gegeven heb?
          Attached Files
          Last edited by K_evinn; 12 August 2013, 13:55.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: groeiperiode

            Nope, dat lijkt me TMV.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • budha54
              Grower
              MemberLucky Member
              • Apr 2013
              • 717

              #7
              Re: groeiperiode

              Vertometer , kun je voeding voortaan uitsluiten !!!!! ( ze konden wel denken dat ik aandelen heb , maar dat is echt niet zo ) zo,n fijn ding !!

              Comment

              • K_evinn
                Junior Stoner
                Nieuw Lid
                • Jan 2009
                • 15

                #8
                Re: groeiperiode

                Jammer als het echt 't mozaïek virus zou zijn, heb er al het e.e.a over opgezocht... aangezien mijn plantjes nog niet zo groot zijn hoelang hebben ze nog om te groeien?

                Comment

                • ceBep
                  Retired
                  • Jun 2009
                  • 4745

                  #9
                  Re: groeiperiode

                  Ja, TMV.
                  Kun je best een goede oogst mee behalen, geen nood!

                  Het grootste groeien is voor de meeste soorten reeds gedaan, te ver in het jaar.
                  Kan niemand iets aan veranderen.....bloeitijd komt eraan.

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: groeiperiode

                    Ze gaan bloeien als ze er aan toe zijn he, dat zie je vanzelf, zal nog minimaal een weekje of twee duren schat ik.
                    Met tmv kun je er ook nog gewoon wiet van oogsten, verschil is bij ons hobbykwekers nauwelijks merkbaar.

                    Ik zou toch haast gaan denken dat budha54 een alias is van HJM
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • K_evinn
                      Junior Stoner
                      Nieuw Lid
                      • Jan 2009
                      • 15

                      #11
                      Re: groeiperiode

                      Dat stelt me alweer een stukje gerust.. dacht eerder dat ik met zo'n klein plantje amper wat eraf zou kunnen halen.

                      Laat hem mooi buiten staan.. wat is nu het beste kwa hoeveelheid water en hoevaak voor dit plantje?

                      Zoals eerder gezegd dit zijn me eerste plantjes en heb er nog weinig verstand van.

                      Comment

                      • ceBep
                        Retired
                        • Jun 2009
                        • 4745

                        #12
                        Re: groeiperiode

                        Die vraag is al vaker beantwoord dan gesteld bijna..... lees eens een paar kweekverslagen/sticky's door op het forum. Je steekt er een heleboel van op.

                        Niet te nat en niet te droog, naar gelang van de hoeveelheid warmte varieert de hoeveelheid.
                        Steek je vinger in de aarde om het vocht te voelen, til je pot op ( licht gewicht betekent water); zoveel tips aanwezig

                        Comment

                        • K_evinn
                          Junior Stoner
                          Nieuw Lid
                          • Jan 2009
                          • 15

                          #13
                          Re: groeiperiode

                          Ok bedankt voor de info heb inmiddels al een beetje rondgelezen op de verschillende forums.

                          Vanmorgen onderstaande foto gemaakt en ze groeien al mooi.. maar wanneer begint de bloei? Kan ik ze gewoon buiten laten staan dag en nacht (alleen met regen binnen) en gaat de rest dan vanzelf?

                          Graag info aub!


                          Uploaded with ImageShack.us

                          Comment

                          Bezig...