Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Guzzie
    Senior Stoner
    Member
    • Jul 2013
    • 39

    #1

    Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

    Korting op 420shop
    Beste Kwekers,

    Mijn plant doet het uitstekend, maar ik ben bang dat ik al kleine bladproblemen tegen kom:

    Op de onderste bladen hebben ze witte/gele puntjes.
    Ook zijn sommige puntjes wat misvormt. (magnesium te kort???)
    Maar voor de rest is er weinig aan de hand.


    2013-08-24-701.jpg2013-08-24-700.jpg

    Ik ben van plan om BN Grond Supermix & Canna PK 13-14 als bloei voeding te geven wanneer dat nodig is.

    2013-08-24-705.jpg

    En graag zou ik willen weten met zekerheid of dit een vrouwtje is.

    Met vriendelijke groeten,

    Guzzie
  • EL Guerilliero
    Advanced Grower
    • Nov 2012
    • 1090

    #2
    Re: Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

    misvorming kan door lampwarmte of luchtstroom die 'verkeerd' door je planten gaat en is op zich niet echt een groot probleem
    de bladpunt is denk ik verbrand .. overvoeding begint in de bladpunt zichtbaar te worden en is onomkeerbaar
    laatste foto is voor mij te onduidelijk .. dat laat ik aan anderen over..

    Comment

    • Guzzie
      Senior Stoner
      Member
      • Jul 2013
      • 39

      #3
      Re: Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

      Oorspronkelijk geplaatst door EL Guerilliero
      misvorming kan door lampwarmte of luchtstroom die 'verkeerd' door je planten gaat en is op zich niet echt een groot probleem
      de bladpunt is denk ik verbrand .. overvoeding begint in de bladpunt zichtbaar te worden en is onomkeerbaar
      laatste foto is voor mij te onduidelijk .. dat laat ik aan anderen over..
      Bedankt voor je reactie.

      2013-08-24-696.jpg

      Dit blad vind ik erg apart eruit zien.

      Ik zit te denken aan overvoeding, ik zal hem nu fftjes geen voeding geven kijken hoe het loopt.
      Hier zijn wat meer foto's:

      2013-08-23-668.jpg
      2013-08-23-666.jpg
      2013-08-23-660.jpg

      Comment

      • Escargot
        Amazing Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2013
        • 4984

        #4
        Re: Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

        Guzzie,

        Je hebt die plant toch net overgepoot????

        Als dit het geval is is voeding helemaal niet nodig.

        Welke voeding gebruik je en hoeveel.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment

        • Guzzie
          Senior Stoner
          Member
          • Jul 2013
          • 39

          #5
          Re: Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

          Oorspronkelijk geplaatst door Escargot
          Guzzie,

          Je hebt die plant toch net overgepoot????

          Als dit het geval is is voeding helemaal niet nodig.

          Welke voeding gebruik je en hoeveel.
          Beste Escargot,

          Dat klopt, ik geef hem daarom ook weinig tot geen voeding.
          2013-08-24 16-22-22.031.jpg

          Er staat ook: "Voor meer bloemen en vollere planten"


          Ik gebruik ongeveer 5ml in 3liter water
          Op de gebruikshandleiding staat: 15ml in 5 liter.

          Mvg,

          Guzzie

          Comment

          • Escargot
            Amazing Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2013
            • 4984

            #6
            Re: Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

            Ja voor bloemen..... staat er ook op "voor consummatie gewassen" of beter wiet, cannabis, sensimillia, marie, canna oid op geschreven?


            Gewoon de bloei in laten schieten zonder enige toevoegingen.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment

            • dikkie54
              Senior Stoner
              Member
              • Jun 2010
              • 25

              #7
              Re: Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

              michien ook maar even checken op spint. dat blad wat jij er apart uit vind zien doet mij denken aan spint. kijk maar even aan de onderkant van het blad met een vergrootglas.

              Comment

              • Guzzie
                Senior Stoner
                Member
                • Jul 2013
                • 39

                #8
                Re: Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

                Oorspronkelijk geplaatst door Escargot
                Ja voor bloemen..... staat er ook op "voor consummatie gewassen" of beter wiet, cannabis, sensimillia, marie, canna oid op geschreven?
                Ik weet dat het ook voor eerdere wiet kweekjes is gebruikt en dat het geen problemen had gehad.
                Maar dat staat er niet op.

                Ik zal hem laten gaan, maar kan ik: BN Grond Supermix & Canna PK 13-14 geven als de bloei aankomt?

                Oorspronkelijk geplaatst door dikkie54
                michien ook maar even checken op spint. dat blad wat jij er apart uit vind zien doet mij denken aan spint. kijk maar even aan de onderkant van het blad met een vergrootglas.

                Je hebt gelijk, witte insecten die je bijna niet kunt zien...insect.jpg

                Ik zie er maar 2-3.

                Het kruipt zich voort net een larf.
                Last edited by Guzzie; 24 August 2013, 15:55.

                Comment

                • Escargot
                  Amazing Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2013
                  • 4984

                  #9
                  Re: Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

                  Je hebt vooralsnog geen voeding nodig, jouw plant staat als je mijn eerdere raad opgevolgd hebt in een nieuwe bodem in een grotere pot.

                  Dat betekend dat je zeker voor een week of 4 a 5 voeding in de bodem hebt.

                  Je kunt dus wel aannemen dat de bruine puntjes door overvoeding komt.

                  De witte gloed op het blad lijkt idd op spint of witte vlieg.
                  Of het zeker een vrouwtje is kan ik niet zeggen.

                  Succes

                  Oh ja, dit is iets wat ik zelf pas geleerd heb, kijk dit topic ff na

                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment

                  • Guzzie
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Jul 2013
                    • 39

                    #10
                    Re: Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Escargot
                    Je hebt vooralsnog geen voeding nodig, jouw plant staat als je mijn eerdere raad opgevolgd hebt in een nieuwe bodem in een grotere pot.

                    Dat betekend dat je zeker voor een week of 4 a 5 voeding in de bodem hebt.

                    Je kunt dus wel aannemen dat de bruine puntjes door overvoeding komt.
                    Bedankt voor je reactie,

                    Ik ga hem eerst behandelen voor spint.
                    Vervolgens zal ik hem laten staan en van de zon genieten.
                    En bedankt dikkie.

                    Comment

                    • Escargot
                      Amazing Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2013
                      • 4984

                      #11
                      Re: Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

                      succes pik..

                      hoe zijn de zaden tot nu toe????
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment

                      • dikkie54
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Jun 2010
                        • 25

                        #12
                        Re: Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

                        succes!!!

                        Comment

                        • Guzzie
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Jul 2013
                          • 39

                          #13
                          Re: Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Escargot

                          hoe zijn de zaden tot nu toe????
                          De zaden zijn bijna allemaal uit gekomen Ik heb er 2 bij me vader staan omdat hij het ook leuk lijkt om wat bij te leren.
                          Het word wel steeds kouder in het land hoop dat het nog wel gaat lukken.

                          Ik ben bang dat het wat anders is dan spint, ik heb wat knoflook geperst in water en op de blaadjes waar de ????? zaten gespoten.
                          Ik moet nu afwachten tot morgen en dan zal ik naar de growshop gaan om te vragen welk middel ik moet gebruiken en het middel halen.

                          Comment

                          • Escargot
                            Amazing Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2013
                            • 4984

                            #14
                            Re: Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

                            Bij mij zijn van deze zaden 100 % ontkiemt en 95% gezond boven de grond gekomen.
                            De zaailingen die het niet gered hebben tot gezonde plant zijn door mijn testjes om zeep geholpen.

                            Voor jouw probleem denk ik aan spint of witte vlieg.
                            Ik zou gewoon de Brimex insectenspray nemen, werkt tegen veel insecten en is biologisch afbreekbaar.

                            Dit kan je bijna overal in Nederland kopen.

                            Groet,

                            Reuben
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #15
                              Re: Wat voor bladprobleem heb ik mee temaken? Foto's inclusief.

                              Dat is thrips.
                              In de helpdesk staan alle topics over beestjes
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...